HJÆLP salg til privat for 15.000 måske sny~
Fra : O.P

Dato : 16-03-02 08:35

Hej NG

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette problem..

jeg har solgt en elektronikvarer over nettet til en privatperson, varen
ankom i torsdags, dette bekræftede han via mail, derefter mente han at der
var nogle få mangler, som følge af dette kontaktede jeg ham pr telefon, men
blev afbrudt 3 gange, derefter sendte jeg en mail, hvori han ikke har svaret
endnu, har sendt til firma og hjemmeadresse. 15/3-02 Fredag kl 12.00 her
lørdag 16/3-02 kl 08.30 er der stadig ingen mail, intet svar og heller ingen
beskeder på mobilen , sms ell andet..

Pakken er sendt som værdi og forsigtigpakke (værdi 15.000), til det firma
hvor han arbejder, han har returneret bekræftelse for modtagelsen men
derefter har jeg intet hørt...

Kan se via track & Trace nummer hos post dk at den er udleveret torsdag og
hans har også bekræftet..

Har kvitering fra posthuset på afsendelsen m/ påført tydelig værdi af
pakkens indhold + ekspedienten så jeg pakkede det ned i kassen der blev købt
på posthuset....

HVAD kan jeg gøre, hvor lang tid skal jeg give ham, 15.000 dkr er mange
penge..

grunden til at jeg sendte og betalling skulle forgå efter modtagelsen, var
at hans firmas bogholderi skulle verificere den salgskvittering jeg havde
lavet før indsættelse på konto..

Jeg har ikke kontaktet firmaet hvor han arbejder endnu, da der måske kun er
tale om en misforståelse..

Hvad kan jeg gøre, mine muligheder rent juridisk, hvad er chancerne for at
han betaler ell at jeg får min varer igen..hvad med politiet, bedrageri ???

Mvh

den naive.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-03-02 10:32

"O.P" <crazymail@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> derefter har jeg intet hørt...
>
> Kan se via track & Trace nummer hos post dk at den er udleveret torsdag og

Du kan bevise, at du har udleveret varen til køberen, og du kan vel også
bevise, at han har forpligtet sig til at betale den aftalte pris, ikke?

I så fald kan du roligt skrive til ham, og sige, at du vil få fat i en
advokat, hvis ikke han har betalt inden så og så mange dage.

Fra : O.P

Dato : 16-03-02 10:56

Problemet da jeg talte med ham sidst fredag formiddag var, at han mente der
var en defekt på maskinen, jeg meddelte så at han evt kunne undersøge hvad
det kostede at lave det..

Men det tager da ikke 1½ dag at vende tilbage vedr svar på det, det er her
min problemstilling ligger + det at manden bare ligger på når jeg ringer på
mobilen..

MEN, jeg tjekkede maskinen aftenen inden afsendelse her var der ingen
problemer, den er afsendt i kasse fra post dk, forsigtig pakke, og
værdipakke, I yderste tilfælde kan det så blive post dk der skal betale en
evt reperation ???

Skal det politianmældes og hvor lang frist bør jeg give ham til at kontakte
mig ??? har ikke hørt fra ham siden igår fradag kl 12.00

Bør jeg kontakte det firma han er i for, at høre om de kender til sagen, da
det var deres bogholderi der skulle betale ?? Og når pakken er udleveret til
firmaet ved underskrift er det så ikke dem der hæfter i første omgang hvis
pakken er væk, og så kan de stille evt krav til personen, pakken er sendt
til firmaet, det bad han om..???

Fra : Jakob Paikin

Dato : 16-03-02 11:27

On Sat, 16 Mar 2002 10:56:04 +0100, "O.P" <crazymail@get2net.dk>
wrote:

>Skal det politianmældes og hvor lang frist bør jeg give ham til at kontakte
>mig ??? har ikke hørt fra ham siden igår fradag kl 12.00

Der er intet som helst politimæssigt i din sag.

Jeg synes roligt at du kan skrive lidt mere "kontant" til ham. F.eks.
at hvis du ikke modtager beløbet inden 4 dage vil sagen blive
overgivet til advokat.

--
Jakob Paikin

Fra : Henning

Dato : 16-03-02 12:02

>Men det tager da ikke 1½ dag at vende tilbage vedr svar på det, det er her
>min problemstilling ligger + det at manden bare ligger på når jeg ringer på
>mobilen..

Du fortæller ikke hvad det er for en "elektronik-dims" - kræver det
fagfolk at vurdere skadens omfang er 1½ dag ikke lang tid at vente.
Vær tålmodig - han arbejder sikkert ikke i week-enden.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : O.P

Dato : 16-03-02 12:08

Projektor

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-03-02 16:55

On Sat, 16 Mar 2002 08:35:02 +0100,
> [...]
> lavet før indsættelse på konto..
>
> Jeg har ikke kontaktet firmaet hvor han arbejder endnu, da der måske kun er

Skriv en mail til ham. Giv ham 3-4 dage.

Herefter ville jeg så først gå til arbejdsgiver, specielt da han
har brugt firmanavn og adresse, og dermed stillet firmaet i et dårligt
lys.

Hvis de ikke er behjælpelige i løbet af få dage, så ville jeg nok gå
til en advokat. Det er ikke en politisag.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Peter G C

Dato : 17-03-02 11:55

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Skriv en mail til ham. Giv ham 3-4 dage.

Nej - send et brev i stedet for.

/Peter

--
http://www.grauslund.com