Skærme
Fijala 3554
Er skærmen "brændt" af?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-02 01:26

Nu tror jeg sørme min Samsung 900SL+ snart er færdig...

Den har et par gange lavet "ballade" Den begynder fx med kraftige, hurtige
sammentrækninger i billedet..

Jeg har opsaveret det hen ad midtnats tid.. Så mit gæt, er at spændingen
måske er for høj til den?

Efter at have rodet nede under bordet, for at måle... Målingen var 230 V,,
men da jeg løftede hovedet op igen,, var billedet fuldstændigt forvrædet...

Det er somom billedarealet er forminsket... Efter en omgang "recall" fyldte
billedet kun ca 3/4 del af skærmen...

Hvis jeg prøver at trække billedet til kanterne,, sker der det at
pixelstørrelsen er ca. 3 gange størrere end på midtet!!! altså en helt samme
tekst,, er ca 2-3 gange størrer i kanten, som i midten!!!

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-03-02 02:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev

> [...]
V,,
> men da jeg løftede hovedet op igen,, var billedet fuldstændigt

230 Volt er den normale driftspænding i Danmark - og ikke 220, som du
måske tror - så din monitor er bestemt ikke død af overspænding. Den er
endda designet til at klare spændingsudsving på mindst 10%.

> [...]
samme
> tekst,, er ca 2-3 gange størrer i kanten, som i midten!!!

Det lyder som om den horisontale afbøjning er røget sig en tur. Der skal
udskiftes dimser eller efterloddes.

mvh
Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-02 02:56

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> [...]
> måske tror - så din monitor er bestemt ikke død af overspænding. Den er
> endda designet til at klare spændingsudsving på mindst 10%.> mvh

Det ved jeg godt

Der står driftspænding: 100-240 V~ac så det er et stort spring....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-02 03:00

> Der står driftspænding: 100-240 V~ac så det er et stort spring....

Pointen,,, spolen, whatever kan ikke tåle den høje spænding....

I normaltid ligger spændingen på ca. 225 V

Men altså skærmen begynder at blive ustabil ved de 230 V.. Men nu er den
altså hel gal...

Nu efter at have siddet med den sådan i ca 2 timer.. Kan jeg se, at billedet
trækker sig sammen på midten, og udvidet i kanterne.. Det var nok det som
skærmen pulserede imellem.. Hvor det pludselig plev vedvarende....