IE5.1 DownLoad
Fra : MikkelH

Dato : 15-03-02 22:58

IE vil ikke downloade! Netscape vil gerne. Alt køre perfekt med kan ikke
henter filer? Har tjekket pref.!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-03-02 04:21

MikkelH <mhoe01@hum.auc.dk> writes:

> IE vil ikke downloade! Netscape vil gerne. Alt køre perfekt med kan ikke
> henter filer? Har tjekket pref.!

Hvad er symptomerne?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : MikkelH

Dato : 16-03-02 14:04

Download manager kommer frem, men kommer med en error under status! Denne
error kommer med det samme!

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men omkring samme tidspunkt dette
DL problem startede, der forsvandt alle mine foretrukne! Og for hver session
sletter den history og alle foretrukne.

/m

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 14:08

MikkelH <mhoe01@hum.auc.dk> wrote:

> Download manager kommer frem, men kommer med en error under status! Denne
> error kommer med det samme!

svar på mine spørgsmål, ellers har vi ingen jordisk chance for at hjælp
dig.

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 06:56

MikkelH <mhoe01@hum.auc.dk> wrote:

> IE vil ikke downloade! Netscape vil gerne. Alt køre perfekt med kan ikke
> henter filer? Har tjekket pref.!

Du er nød til at angive flere oplysninger hvis du vil have hjælp.

Hvad prøver du at hente (protokol og evt. url)?
Hvilke versioner af browserne har du prøvet?
Hvilket OS bruger du?
Sidder du bag en firewall?

Umidelbart kunne jeg forstille mig, at du førsøger at hente med en fil
via fpt med IE. I så fald prøv at slå Passive ftp til (i OS X gøres det
i "Kontrolpanel", "Netværk", fanebladet "Proxies"

<icq:131382336>

Fra : MikkelH

Dato : 16-03-02 14:13

Må indrømme jeg er "Fedt-design-Den-iBook-har-Den-køber-jeg" bruger. Hvilket
vil sige at jeg er en 'jumper' fra Windows til Mac.

Så jeg prøver lige igen:

____Hvad prøver du at hente (protokol og evt. url)?

Alt! Hvor man direkte downloader (programer, plugins, osv, jeg ved ikke hvad
det hedder i fagsprog) For når jeg henter en url så downloader man jo også,
og der har jeg ingen problemer)

____Hvilke versioner af browserne har du prøvet?

5.1 og 5

____Hvilket OS bruger du?

9.1

____Sidder du bag en firewall?

nix

/m

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 15:09

> [...]

> det hedder i fagsprog) For når jeg henter en url så downloader man jo også,

Jeg mener: om du forsøger at hente fra ftp eller fra http?

> ____Hvilke versioner af browserne har du prøvet?
>
> 5.1 og 5

Ok. Da du også har haft andre problemer med IE, vil jeg forslå at du
sletter alle IE indstillinger og sørger for at dine udvidelser (Mac OS
svar på DLL) er up-to-date og matcher din IE. Der er tale om en "fail
safe" løsning idet din fejlbeskrivelse er lidt ulden.

Jeg går udfra at du ikke har slettet eller flyttet nogen emner fra IE 5
og IE 5.1's program mapper. Ellers bør du lave backup af dine plugins og
indstalere programmerne i igen, dvs slette program mapperne og kopiere
IE fra det downloadede diskimage til din HD.

Naviger til mappen /Systemmappe/Udvidelser og fjern følgende udvideler
pg mapper:

ActiveX Controls
Microsoft Internet Library
Microsoft Component Library
Microsoft Framework
MS Font Embebed Library (PPC)

Naviger dernæst til mappen /Systemmappe/Indstillinger og fjern følgende:

Internet Preferences
Explorer
MS Internet Cache

Husk at tage backup af filen "Favorites.html" i mappen "Explorer" hvis
du skulle have vigtige bogmærker i den.

Tøm papirkurven!

Start der efter programmet '/Applications (Mac OS 9)/Microsoft Internet
Self-Repair/Microsoft Internet First Run'

Så skulle de nødvendige system filer til IE 5.0x blive geninstaleret. IE
5.1 har ikke et tilsvarende program, idet den ikke er er afhængig af
disse udvidelser. Kør programmet under alle omstændigheder, jeg har ikke
den store erfaring med IE 5.1 til Mac OS 9, idet jeg har brugt Mac OS X
i al den til 5.1 har eksisteret.

Åben kontrolpanlelet /Systemappe/kontrolpaneler/Internet og indtast
evnetuelle oplysninger igen.

Start IE 5.0x.

Kan du nu downloade?

NB, er du ikke rar enten at svare under den text du citerer eller helt
undlade at citere. kig evt, hvorledes jeg her har svaret. Derved slipper
du også for genskrive alle mine spørgsmål.

<icq:131382336>

Fra : MikkelH

Dato : 16-03-02 15:26

On 16/03/02 15:08, in article 1f956y2.rzaqb5y5xl95N%spam@reippuert.dk,

> Jeg mener: om du forsøger at hente fra ftp eller fra http?

Okay http

> [...]
> indstalere programmerne i igen, dvs slette program mapperne og kopiere
> IE fra det downloadede diskimage til din HD.

Nej jeg har ikke slettet eller flyttet noget.

> [...]
> i al den til 5.1 har eksisteret.
>
> Åben kontrolpanlelet /Systemappe/kontrolpaneler/Internet og indtast

Mange tak for det lange svar, men var det ikke ide jeg slettede alt hvad jeg
havde af IE og derefter downloaded ny version af IE via netscape ? Alle min
favorites er forsvundet så jeg har i princippet intet at tabe.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 16:16

> Mange tak for det lange svar, men var det ikke ide jeg slettede alt hvad jeg
> havde af IE og derefter downloaded ny version af IE via netscape ? Alle min
> favorites er forsvundet så jeg har i princippet intet at tabe.

kan du downloade?

<icq:131382336>

Fra : MikkelH

Dato : 16-03-02 16:19

On 16/03/02 16:16, in article 1f95bjz.vn6y3n1n1gpc0N%spam@reippuert.dk,

> kan du downloade?

Ja via Netscape

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 16:27

> Ja via Netscape

hvad med IE?

<icq:131382336>

Fra : MikkelH

Dato : 16-03-02 16:34

On 16/03/02 16:27, in article 1f95ccp.yc2l8w1mcutjjN%spam@reippuert.dk,

> hvad med IE?
Nix Jeg kan ikke downloade med IE. Jeg har ikke ændret på noget, så
situationen er som tidligere.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 16:38

MikkelH <mhoe01@hum.auc.dk> wrote:

> Nix Jeg kan ikke downloade med IE. Jeg har ikke ændret på noget, så
> situationen er som tidligere.

hvad sker der og hvordan prøver du at downloade?

<icq:131382336>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-03-02 19:11

Hej Mikkel

Hvilken version af 'Apple Enet' udv. bruger du? - Du bør bruge ver. 2.4.3,
da der er fejl i tidligere ver., der kan medføre, at fx. IE 5/OE 5 ikke
vil fungere optimalt, - bl.a. med uventede quits og stop for downloads /
afsendelse/modtagelse af post.

Fejlen er periodisk, så den er ikke nem at lokalisere. Den er rettet i OS
9.2.x. Men hvis du ikke bruger G3/G4 baseret Mac, så skal du hente Apple
Enet på Apples websider. Den virker også på alle systemer fra System 7.6.x
PPC til OS 9.1PPC. Sproget er ikke afgørende. Den engelske version virker
fint på dansk OS. Jeg kan ikke umiddelbart give en link, men hvis du vil
ha' den, så send en mail off-list, så får du den retur med udv. hæftet på.

Prøv evt. at gå ind i mappen 'Udvidelser' og slet (træk dem ud på
skrivebordet) 'Microsoft Internet Library' filen samt MS OLE Extension.
Genstart og start så IE og da de to filer mangler, vil den køre en 'First
Run' og selv 'reparere' de manglende filer.

Du bør også slette MS indstillingerne/preferences og MS cache mappen fra
din indstillingsmappe før du starter IE igen..Check også lige med
FileBuddy 6.x, om du skulle have fået nogle 'dummies' - usynlige
henvisninger til bestemte programmer. Det er især MS programmer og
AppleWorks, der lægger sådanne 'dummy' filer. Slet dem med FB. De har
overhovedet ingen betydning eller berettigelse til noget fornuftigt.

MikkelH wrote:

> Nix Jeg kan ikke downloade med IE. Jeg har ikke ændret på noget, så
> situationen er som tidligere.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : MikkelH

Dato : 17-03-02 16:19

Hej Erik

Det lyder som en løsning :)

/m

On 16/03/02 19:11, in article 3C938AB2.CF3AFD90@mail1.stofanet.dk, "Erik
Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> da der er fejl i tidligere ver., der kan medføre, at fx. IE 5/OE 5 ikke
> vil fungere optimalt, - bl.a. med uventede quits og stop for downloads /

Jeg har version DK1- 2.4.2 så jeg finder en ny version.

> [...]

> Genstart og start så IE og da de to filer mangler, vil den køre en 'First
> Run' og selv 'reparere' de manglende filer.

MS OLE Extension var ikke og finde!

Fra : Morten Reippuert

Dato : 17-03-02 17:26

MikkelH <mhoe01@hum.auc.dk> wrote:

> MS OLE Extension var ikke og finde!

Den hører heller ikke til (eller bruges af) IE/OE, den stammer fra
Office 4.2x. Den installeres dog stadig af visse Adobe programmer ma. på
trods af, at den kan erstattes af OLE versionen som bruges af Office 98
og 2001.

NB. kan du stadig ikke downloade med IE? Kan du overhovedet inddlæse
hjemmesider med den?

<icq:131382336>

Fra : MikkelH

Dato : 17-03-02 17:49

On 17/03/02 17:26, in article 1f979ix.11n700m1h2zldzN%spam@reippuert.dk,

> [...]
> og 2001.
>
> NB. kan du stadig ikke downloade med IE? Kan du overhovedet inddlæse

Jo jeg kan godt "indlæse hjemmesider". Det hele tiden været muligt

Fra : Morten Reippuert

Dato : 17-03-02 18:18

MikkelH <mhoe01@hum.auc.dk> wrote:

> Jo jeg kan godt "indlæse hjemmesider". Det hele tiden været muligt

Så kan du med garanti også downloade filer. Jeg tillader mig at forslå
muligheden for, at der er er tale om en fejl:40

Fortæl hvad du gør, når du vil downloade, og hvilke ændringer af
standart opsætningen du måtte have fortaget

<icq:131382336>

Fra : MikkelH

Dato : 17-03-02 18:28

On 17/03/02 18:17, in article 1f97c0i.1inr1lohisdrgN%spam@reippuert.dk,

> Så kan du med garanti også downloade filer. Jeg tillader mig at forslå
> muligheden for, at der er er tale om en fejl:40

Der må jeg skuffe dig ;) Det er ikke en fejl 40 :) Godtnok er jeg ikke en
haj til mac meeeeen. Tro mig ;) Jeg kan IKKE downloade.

> Fortæl hvad du gør, når du vil downloade, og hvilke ændringer af
> standart opsætningen du måtte have fortaget

Jeg kan kun referere til tidligere i tråden. Dovenskab ;)

Jeg tror jeg vil prøve løsningen fra Erik:
Jeg har en tidligere version 2.4.2

-----------

Fra : Morten Reippuert

Dato : 17-03-02 18:59

MikkelH <mhoe01@hum.auc.dk> wrote:

> Der må jeg skuffe dig ;) Det er ikke en fejl 40 :) Godtnok er jeg ikke en
> haj til mac meeeeen. Tro mig ;) Jeg kan IKKE downloade.

Jo du kan - idet du indlæser en en webside downloades den, derfor kan du
også downloade filer...

> Jeg kan kun referere til tidligere i tråden. Dovenskab ;)

Så kan jeg desværre ikke hjælpe.

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-03-02 19:07

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) writes:

> Jo du kan - idet du indlæser en en webside downloades den, derfor kan du
> også downloade filer...

Spoergsmaalet er mere om det sted hvor filer laegges giver mening?

Hvad siger Exporer -> Preferences -> Download Options"? Giver alle valg mening?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : MikkelH

Dato : 17-03-02 19:42

On 17/03/02 18:59, in article 1f97dx1.41t6d7uj94ynN%spam@reippuert.dk,

> Jo du kan - idet du indlæser en en webside downloades den, derfor kan du
> også downloade filer...

> Så kan jeg desværre ikke hjælpe.

Det er muligt at jeg ikke har formuleret mig klart nok i tidligere indlæg.
Men jeg synes efterhånden det var klart hvad problemet var.

Men tak hjælpen.

/m

Jeg skrev tidligere: lørdag 16. marts 2002 14:12

____Hvad prøver du at hente (protokol og evt. url)? (Reippuert)