DivX på Mac?
Fra : Tom Manczak

Dato : 15-03-02 21:44

Er der nogen der ved hvor man kan hente en DivX codec, som med sikkerhed
virker? Også codecs de fleste filmformater som findes til PC. Så kan man
have film med på vejen

Kan det passe at DivX også kræver MP3 codec installeret?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet, og søger leje / eje
/ andelsbolig
et sted i København, Andelspris max. 200.000kr.
Tlf. 40833010, døgnet rundt. ICQ 110297734. removefishytoreplybyemail.

Fra : Jesper

Dato : 16-03-02 03:08

in article 5xtk8.1099$ZI6.137009@news000.worldonline.dk, Tom Manczak at
tom_fishymanczak@mobilixnet.dk wrote on 15/03/02 21:44:

> [...]
> et sted i København, Andelspris max. 200.000kr.
> Tlf. 40833010, døgnet rundt. ICQ 110297734. removefishytoreplybyemail.

Ja, fordi ofte benyttes MP3 til kodning af lydsporet af DivX film. Heldigvis
understøtter QuickTime 4.1 og opefter MP3.
--
Jesper
"Hvis alle slår en skid mod racisme Fredag lugter der af lort Lørdag."

Fra : Tom Manczak

Dato : 16-03-02 16:43

> Ja, fordi ofte benyttes MP3 til kodning af lydsporet af DivX film.
Heldigvis
> understøtter QuickTime 4.1 og opefter MP3.

OK. Kan Quicktime lave playlister til mp3, osv?

Endnu ingen der kender en divx driver der virker på mac?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 17:10

Tom Manczak <tom_fishymanczak@mobilixnet.dk> wrote:

> OK. Kan Quicktime lave playlister til mp3, osv?

Nej, brug iTunes (kræver mac OS 9) eller et andet MP3 program.

Du kan finde et program der kan køre på din 3400 på
<http.//versiontracker.com>, søg på MP3 i Mac OS sektionen

> Endnu ingen der kender en divx driver der virker på mac?

joda, det officelle v5 preview codec, men regn ikke med ordentlig
resultater med mindre du har en +400MHz G4 eller en +500MHz G3.

divx kan du godt afskrive på din 3400, det kan jo heller ikke køre på en
P1 200MMX.

<icq:131382336>

Fra : Tom Manczak

Dato : 16-03-02 17:39

> joda, det officelle v5 preview codec, men regn ikke med ordentlig
> resultater med mindre du har en +400MHz G4 eller en +500MHz G3.

Det har virket upåklageligt på min Celeron 366, som bekendt er væsentlig
langsommere end en en G4 400, som vel nok svarer til en celeron 700
eller lignende. Jeg ved godt de ikke kan sammenlignes rigtigt, pga.
platformene, men mht regnekraft kan de vist godt. Den korte demofilm i
den v5 codec, kører fint på min 3400, bare ikke de film jeg selv har
brændt over. De var vist også lavet med en ikke-ægte/hakket codec, men
om det har betydning ved jeg ikke. Det er derfor jeg spørger om en der
kører alle divx'er.

> Du kan finde et program der kan køre på din 3400 på
> <http.//versiontracker.com>, søg på MP3 i Mac OS sektionen

Tak, den er sat i "favourites"!

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 18:03

In article <uxKk8.2895$ZI6.167527@news000.worldonline.dk>,

> [...]
> eller lignende. Jeg ved godt de ikke kan sammenlignes rigtigt, pga.
> platformene, men mht regnekraft kan de vist godt.

Din din 3400'eres 603e CPU er 2-3 gange langsommere end en tilsvarende
cloket G3.

> Den korte demofilm i den v5 codec, kører fint på min 3400

Dt overrasker mig positivt, de film kan ikke være særlig hårdt
komprimerede. Jeg har dog endnu ikke prøvet v5 codec'et, da jeg ingen
film har, men ud fra hvad du beskriver, lyder det til at være væsentligt
bedre optimeret end de hidtidige versioner.

> bare ikke de film jeg selv har brændt over. De var vist også lavet
> med en ikke-ægte/hakket codec, men om det har betydning ved jeg ikke.
> Det er derfor jeg spørger om en der kører alle divx'er.

Det officielle v5 skulle afvikle alle codecs, men selvfølgelig ikke
3vix, som ofte forveksles med divx. Om 3ivx findes til mac OS 7-9 skal
jeg ikke gøre mig klog på, men du kunne jo kigge på deres website.

> Tak, den er sat i "favourites"!

Det er _databasen_ over mac programmer.

Fra : Tom Manczak

Dato : 16-03-02 18:22

> Din din 3400'eres 603e CPU er 2-3 gange langsommere end en tilsvarende
> cloket G3.

Den er trods alt fra 1997. Men den skulle bruges til Internet, mail,
tekstbehandling, når jeg er på weekend væk hjemmefra. Hvis den også
kunne divx'e, så var det jo 125% perfekt.

> Det officielle v5 skulle afvikle alle codecs, men selvfølgelig ikke
> 3vix, som ofte forveksles med divx. Om 3ivx findes til mac OS 7-9 skal
> jeg ikke gøre mig klog på, men du kunne jo kigge på deres website.

Det må jeg lige undersøge. Jeg mener det er en divX 3.11 alpha, hakket,
den jeg har på PC.

> Dt overrasker mig positivt, de film kan ikke være særlig hårdt
> komprimerede. Jeg har dog endnu ikke prøvet v5 codec'et, da jeg ingen

Den hakker ikke, i de 5 sek den varer.

Jeg ville gerne høre om der nogen der kender en kort film, meget
komprimeret, som kører under v5?