/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gsxr400 eller vfr400??
Fra : annexroden


Dato : 15-03-02 21:04

Jeg planlægger et køb af en motorcykel indenfor det næste år. Jeg har
læst de fleste af brevene angående gsxr400´erne. Jeg har set at mange af
jer som har sådan en, bruger en del energi på vedligeholdelse. Jeg har
bla. læst at de skal hovedrenoveres i motoren efter 35000km. Jeg syntes
det er ret tidligt. Så mit spørgsmål er simpelthen bare om det kan
betale sig at spare op til en vfr400 istedet, da jeg har hørt at de
skulle være mere holdbare? Jeg er meget interesseret i at høre fra jer
som har erfaringer med den ene eller anden af de cykler. VH. Christian

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
finn sander (15-03-2002)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 15-03-02 22:13

Nogen kan lide moderen andre datteren, med andre ord det er nok en smags
sag, men jeg drister mig til at sige at VFR nok er den mest "solide" for et
par år siden havde engelske MCN en brugt MC artikel i deres blad , her fik
VFR´ top karakter så længe man ikke skulle bruge den til bane ræs, her skrev
de at en ZXR var at fortrække grd. pris forskel i tuningsdele.
FS

Hvis du vælger VFR´ så ligger jeg inde med en org. værkstedsbog , hvis der
opstår nogle tek. spørgsmål.



Tomas Linnet (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Tomas Linnet


Dato : 15-03-02 22:52


annexroden <annexroden.news@kandu.dk> skrev i en
news:gjsk8.2574$FT.135807@news010.worldonline.dk...
> Jeg planlægger et køb af en motorcykel indenfor det næste år. Jeg har
> læst de fleste af brevene angående gsxr400´erne. Jeg har set at mange af
> jer som har sådan en, bruger en del energi på vedligeholdelse. Jeg har
> bla. læst at de skal hovedrenoveres i motoren efter 35000km. Jeg syntes
> det er ret tidligt. Så mit spørgsmål er simpelthen bare om det kan
> betale sig at spare op til en vfr400 istedet, da jeg har hørt at de
> skulle være mere holdbare? Jeg er meget interesseret i at høre fra jer
> som har erfaringer med den ene eller anden af de cykler. VH. Christian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej Christian

Tillader mig at bringe lidt reklame som svar på dit indlæg i DFM

Jeg har en VFR400 til overs hvis det var noget.
Det er modvillgt jeg vil sælge den, men på grund af øget indsats i Road
Racing, er det desværre nødvendigt.
Min VFR er fra 1993 og har kørt 35000 km. Der blev monteret ny kobling
vinter 2000/2001. Der medfølger et sæt bremseklodser.
Jeg har kun ros til overs for Hondas VFR400, det er en MC som gør nøjagtigt
som den bliver bedt om, og kan med den rette pilot sagtens løbe om hjørner
med større cykler.
Pris, ja i forhold til en 93 CBR600 er den ret høj, men husk på at i 1993
havde CBR ikke alu-stel, 4-stemplede kalibre, eller jursterbar affjedring.
1993 VFR400 er den første model med mulighed for at indstille
returdæmpningen, en nødvendig ting, da den er født som japansk hjemmemarked
model. I Japan er de som bekendt ikke så store som herovre, det gør at man
skal skrue fjederforspæningen på max, for ikke at løbe tør for vandring i
forgaflen. Hvis det ikke samtidig er muligt at øge returdæmningen bliver det
en være gyngehest at køre på.
Prisen på min VFR400 er 54000 dkr. Den er i teknisk topform, men den trænger
til noget nyt plastik/glasfiber. En komplet kåbe kan købes for ca 3000 dkr,
der til maling 6000? dkr.

Med venlig hilsen
Tomas Linnet
Ringkøbing
97320057

Beklager dette indlæg i denn gruppe, men jeg kunne ikke sende det direkte
til Chistian



NaMaKaMa (16-03-2002)
Kommentar
Fra : NaMaKaMa


Dato : 16-03-02 22:12

"annexroden" <annexroden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:gjsk8.2574$FT.135807@news010.worldonline.dk...
> Jeg planlægger et køb af en motorcykel indenfor det næste år. Jeg har
> læst de fleste af brevene angående gsxr400´erne. Jeg har set at mange af
> jer som har sådan en, bruger en del energi på vedligeholdelse. Jeg har
> bla. læst at de skal hovedrenoveres i motoren efter 35000km. Jeg syntes
> det er ret tidligt. Så mit spørgsmål er simpelthen bare om det kan
> betale sig at spare op til en vfr400 istedet, da jeg har hørt at de
> skulle være mere holdbare? Jeg er meget interesseret i at høre fra jer
> som har erfaringer med den ene eller anden af de cykler. VH. Christian

Du kan jo også tage et kig på:

http://home19.inet.tele.dk/namakama



Jacob Hornemann (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 18-03-02 10:06

VFR´eren nok er den mest solide af de to. Men du skal være opmærksom på at
baghjulet er et 18", hvilket begrænser dækudvalget noget.

-Jacob

annexroden wrote:

> Jeg planlægger et køb af en motorcykel indenfor det næste år. Jeg har
> læst de fleste af brevene angående gsxr400´erne. Jeg har set at mange af
> jer som har sådan en, bruger en del energi på vedligeholdelse. Jeg har
> bla. læst at de skal hovedrenoveres i motoren efter 35000km. Jeg syntes
> det er ret tidligt. Så mit spørgsmål er simpelthen bare om det kan
> betale sig at spare op til en vfr400 istedet, da jeg har hørt at de
> skulle være mere holdbare? Jeg er meget interesseret i at høre fra jer
> som har erfaringer med den ene eller anden af de cykler. VH. Christian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste