Investeringsforslag
Fra : Peter

Dato : 15-03-02 19:23

Hvad skal man investere i, hvis man har 100.000. Det er væsentligt at
risikoen er lav?

Fra : Dr. Koch

Dato : 15-03-02 19:44

Hvis det er en langsigtet investering, så ville jeg overveje firmaer, som GN
Store nord og SAS. De har begge potentiale til at blive meget større og
chancen for at de falder yderligere er meget lille efter min mening. Du kan
evt kigge efter firmaer, der har en produktion, og som ikke er afhængige af
IT branchen etc. Jeg har selv investeret i SAS her for noget tid siden, og
det går da den rigtige vej. Mit bud er omkring kurs 100 efter ca. 1 år...
Håber det kan give dig lidt inspiration

Dr. Koch
------------------------------------

Fra : Peter

Dato : 18-03-02 14:23

"Peter" <peter@sadomb.dk> wrote in message
> Hvad skal man investere i, hvis man har 100.000. Det er væsentligt at
> risikoen er lav?

Er der evt. nogen, der kender nogle gode hjemmesider evt med
diskussionforumer om emnet

Fra : Johan

Dato : 19-03-02 14:56

> Er der evt. nogen, der kender nogle gode hjemmesider evt med
> diskussionforumer om emnet

Du kan bruge Euroinvestor.dk som jeg selv bruger meget.

Men hvis du ønsker en lavrisiko investering, vil det ultimative være en
investering i obligationer. Der er ingen reelle muligheder for større
kursudsving, andet end småting. Desuden er du sikret en fast "rente" som du
selvfølgelig skal regne ud hvor meget den effektive rente er.

Ellers er mulkigheden at gå ind i en "gamle" industri som AP Møller
selskaberne, hvor der er en risiko, som dog ikke er så betydelig. En anden
mulighed er at gå ind i value aktier, som der også findes en del af? Men
det er dog med større risiko. SAS som Dr. Koch anbefalede er også ok på et
nuværende niveau. De har dog lidt problemer med troværdighed på visse
punkter, derfor vil jeg være varsom.

Der i mod mener jeg GN er farlig. Den er meget afhængig af US markederne,
især EXFO som der er deres canadiske konkurrent. EXFO kom ud med et dårlig
regnskab igår, dog faldte GN ikke, men det tyder ikke godt for deres
fremtid. Nettest som for længst skulle være GN guldæg, har ikke gjort væsen
af sig. Og vi venter stadig på den børsnotering på Nasdaq ledelsen allerede
annoncerede ville ske fra over 1 år siden. GN er en god ide hvis man tror
på fiber optik. Men også risikofyldt. Der er stor mulighed for den vil
dykke til en 30 (dvs. 25%) inden den skal op igen.

Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål!

mvh

Johan