Træls tid
Fra : Kim Hansen

Dato : 15-03-02 18:05

Hvor er det træls at jeg kun må køre min nye Freewind op til max
4000 omdr. Det varer 800 km der efter til max 5000 omdr. til 1600.
Så må jeg først begynde at bruge den. Så det næste stk. tid bliver en
træls træls tid.
Det der tilkørsel er sq da noget fanden har opfundet i en brandert.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Prost

Dato : 15-03-02 18:25

Lækker cykel du har der, hvor har du købt den fra ny af, og hvad måtte du
slippe for den ? Jeg går selv og kigger lidt på den, måske en Transalp eller
en Pegasus der kan jeg have mine lange stænger (201cm høj) Pegasus'en er dog
ikke mit første valg, det er nok Transalp'en så hvis nogle går i salgstanker
med deres transalp smid en mail til mig.

/Rune

Fra : Mogens Dammand

Dato : 15-03-02 23:30

Hej

Jeg købte en Transalp sidste år af en fyr i sønderjylland, som henter dem i
Tyskland.

Min, en årg. '89 men kun 9000miles og ligeså flot som ny.
51.000,- alt incl. også håndørene til afgiften.

Det fede ved de tyske maskiner er, at de som regel ikke har kørt mange
kilometer. Hvis du er interesseret vil jeg godt prøve at finde hans tlf. nr.

Kender en, hvis TA har gået 100.000, og har hørt at Pein's snart runder
250.000.
Det for du ikke en énstamper til.

Mogens
Transalp
dmcn#559

Fra : Prost

Dato : 15-03-02 23:57

"Mogens Dammand"wrote in message

> Hej
>
> Jeg købte en Transalp sidste år af en fyr i sønderjylland, som henter dem
> Tyskland.

Det har jeg også tænkt på da der ikke findes så mange af dem til salg rundt
omkring, folk holder vel fast i hvad der er godt eller ? Men jeg har
ikke lige erfaringen omkring det, men hvis jeg kunne få en erfaren gut til
at finde en frem og hente den hjem, og få på danske plader lyder det rigtig
dejligt, mod betaling naturligvis. Hvor lang tid går der normalt i sådan et
forløb til jeg henvender mig og siger go, til den står med danske plader ?

> Min, en årg. '89 men kun 9000miles og ligeså flot som ny.
> 51.000,- alt incl. også håndørene til afgiften.

Lyder som en fair pris !

> Det fede ved de tyske maskiner er, at de som regel ikke har kørt mange
> kilometer. Hvis du er interesseret vil jeg godt prøve at finde hans tlf.
nr.

Du må gerne finde hans nr frem. Det lyder som en start at snakke med ham.

> Kender en, hvis TA har gået 100.000, og har hørt at Pein's snart runder
> 250.000.
> Det for du ikke en énstamper til.

Nej, den skulle være ret bundsolid, jeg har netop valgt Pegasus fra pga det
er en énstamper, og den er lige den mindre i sædehøjde

Fra : Mogens Dammand

Dato : 16-03-02 00:47

Da jeg ikke vil smide navn og tlf.nr her prøvede jeg at sende direkte til
dig, det mislykkedes, så ring til mig på 2231 5451 en af dagene.

Mvh
Mogens Dammand

Fra : Kim Hansen

Dato : 16-03-02 07:46

On Sat, 16 Mar 2002 00:47:00 +0100, "Mogens Dammand"
<m.dammand@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Da jeg ikke vil smide navn og tlf.nr her prøvede jeg at sende direkte til
>dig, det mislykkedes, så ring til mig på 2231 5451 en af dagene.

Tjek hans mail adresse, ruro@get3net.dk
Jeg prøvede også først, så opdagede jeg tre tallet.

ruro@get2net , så virker det

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Prost

Dato : 16-03-02 11:06

> Tjek hans mail adresse, ruro@get3net.dk
> Jeg prøvede også først, så opdagede jeg tre tallet.
>
> ruro@get2net , så virker det

Jeps det er den rigtige mail adresse. skift 3 ud med 2 så funker det

Fra : Pein

Dato : 16-03-02 18:41

"Mogens Dammand" wrote ...

> Kender en, hvis TA har gået 100.000, og har hørt at Pein's snart
> runder 250.000.

Alarm - misforståelse. _Jeg_ har kørt ca. 250.000 km., men det har været på
forskellige maskiner.
Min TransAlp har jeg kun kørt 145.174,8 km. på.
Her er hvad jeg har fået lavet, ud over det helt almindelige som dæk,
kædekit, olieskift mm.:

Købt ny i februar 1992.
1) Forbremseskiven (nedslidt). Det var vist engang i '95 ved omkring 67.000
km.
2) Midt i august '96 ved ca. 79.500 km. knækkede en dims ved
monoaffjedringen. Det var et eller andet sted på en bjergvej i Sydfrankrig,
og jeg fik det lavet 28. jan. året efter ved 87.189 km.
3) Den 14. apr. 1997 ved 89.915 km. knækkede speedometerkablet.
4) Den 17. maj 1997 ved 92.717 km. var bagerste lydpotte gennemtæret og blev
skiftet.
5) Den 5. jan. 1998 da den havde kørt 103.125 km. fik den nye
koblingsplader.
6) Den 17. nov. 1998 ved 123.211 km. Nye originale Honda kronrørslejer.
7) Den 20. nov. 1999 ved 132.494 km. Ny forbremseskive for 2. gang.
8) Foråret 2001 ved 134.274 km. Ny motor.
Trænger lige nu til at få skiftet forreste lydpotte.

Bemærkninger:
Jeg har altid kørt vinterkørsel, og ikke bekymret mig om saltede veje.
Jeg er ikke rasende god til at vedligeholde ordentligt.
Nr. 2 kunne jeg sikkert have undgået ved at smøre mine linklejer.
Nr. 3 kunne jeg have undgået ved at smøre mine kabler.
Nr. 4 kunne jeg nok have trukket væsentligt, ved at vaske den noget mere om
vinteren.
Nr. 8 kunne jeg have trukket meget længere, hvis jeg havde holdt bedre øje
med oliestanden, da den ved ca. 90.000 så småt begyndte at bruge lidt olie.
(kom til at køre med tændt olielampe ca. 15-20 km. engang. Der skulle hældes
1,75 liter i for at ramme mærket).
Desuden er den en gang imellem blevet kørt ret hårdt, men jeg ved ikke om
det betyder noget. F.eks. gennem Tyskland: 85% af tophastigheden i 1,5 time,
ind og tanke i 5 min., 85% igen i 1,5 time, gentag indtil Tyskland er
overstået, kun afbrudt af en 45 minutters frokostpause. Eventuelt en
overnatning, hvis vi er kommet sent hjemmefra Vi har været 4 gange i
Alperne på TransAlp'en.

Men ellers er den solid. Derfor har jeg ofret penge på en ny (nyere) motor,
og regner med at køre længe endnu, på den gamle kampvogn (TM by Rittig).

/Pein

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 15-03-02 23:43

Hej Kim & NG.

Hvad piver han over ?. Du har sq da en helt _ny_ maskine. !
Du kan da bare fyre den af om du har lyst.......meeeen nej vel ?
_Ny_ ikke.

Glæd dig mester !, du har jo en flot _ny_ kværn.

Have fun

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Armand

Dato : 16-03-02 00:11

> [...]
> træls træls tid.
> Det der tilkørsel er sq da noget fanden har opfundet i en brandert.

"det næste stykke tid"?
Ved de modeller jeg har ejet fra ny af, har det største problem da været
at kunne få tid til 1. service allerede i samme uge som leveringen
Hvor lang tid behøver du da at bruge for at rulle sølle 800, km af?

Tip:
Kobl på Margurit-ruten nærmest mulige sted, og kør derefter løs derad.
Husk at have finanser med til en optankning eller to !!

--
Armand.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 16-03-02 06:10

> [...]
> Kobl på Margurit-ruten nærmest mulige sted, og kør derefter løs derad.
> Husk at have finanser med til en optankning eller to !!

- Enig!!!

Min "ny" CBR1000F nåede 500 kilometer allerede på hjemturen da jeg hentede
den!!! - Hvor svært ka det være og køre en håndfuld kilometer??? - Det har
da været tørvejr i snart en lille uge!!!

Lars 'RadioMan'

Fra : Kim Hansen

Dato : 16-03-02 07:53

On Sat, 16 Mar 2002 06:10:09 +0100, "Lars Nielsen"
<dsl8938@vip.cybercity.dk> wrote:

>Min "ny" CBR1000F nåede 500 kilometer allerede på hjemturen da jeg hentede
>den!!! - Hvor svært ka det være og køre en håndfuld kilometer??? - Det har
>da været tørvejr i snart en lille uge!!!

Ja, men jeg fik den først i går ved et tiden, men jeg vil da
udnytte det fine vejr idag. Selv om det er sk... koldt skal den ud
idag, det kan jo også være at solen tager med mig på tur

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Kim Hansen

Dato : 16-03-02 07:49

On Sat, 16 Mar 2002 00:10:59 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>at kunne få tid til 1. service allerede i samme uge som leveringen
>Hvor lang tid behøver du da at bruge for at rulle sølle 800, km af?

Jeg kan ikke få tid før efter Påske, de skal jo have alt ud og køre
omkr. Påske.

>Tip:
>Kobl på Margurit-ruten nærmest mulige sted, og kør derefter løs derad.

Er på vej

>Husk at have finanser med til en optankning eller to !!

To må være rigeligt.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-03-02 11:26

> [...]
> at kunne få tid til 1. service allerede i samme uge som leveringen
> Hvor lang tid behøver du da at bruge for at rulle sølle 800, km af?

Lau´s lillebror tager ligegodt førstepladsen.. Jeg kørte ham op og hente sin
spritnye GS500 en fredag morgen.. Så da vi skal til og afsted siger spaden
sku "hva hvor lang tid er det i skal bruge på 1000km service" tjoe siger
Angus.. en 2 timer vel sku kunne gøre det. "nå men ok så ses vi ved 10tiden
imorgen.."

Som sagt så gjort, jeg fulgtes med ham til vejle og kørte på arbejde. Kl 13
ringede rasmus, han var lige i skagen en tur, pøslerne kunne anbefales. Kl
20.. han var lige ved mutter Pøtz om jeg skulle have øller med?

Og næste dag kl. 10 stod han igen i Viborg, med 1100km på tælleren Fik
lavet sit service mens han ventede og så var den klar til yderligere 1000km
den week-end..

De to brødre er noget af det mest mentalt ustabile der findes.. fatter ikke
at de ikke har hård hud i røven så mange kilometer de får tæsket af i
sommermånederne

-
Morten Dahl

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 18-03-02 12:00

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> at de ikke har hård hud i røven så mange kilometer de får tæsket af i

Hejsa Gruppe

Nå ja, hvis man vil ha´ maskinen klappet & klar til sæsonen, så er det vil
sådan den klares. Han må godt nok have lidt ondt i bagen.
Men ellers så er der kun dyb resepkt herfra. Det har været noget af en tur
han har haft den Fredag !.
Hvornår nåede han så 2000km tjekket ?. Mandag El. Tirsdag (eller blev der
Søndags åbent just for him :) )

Hilsen

H;P

Fra : Armand

Dato : 18-03-02 16:52

[KTN]FalkenDK <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en
> "Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, hvis man vil ha´ maskinen klappet & klar til sæsonen, så er det
vil
> sådan den klares.

En klubkammerat købte sig en GXS 750 E og spurgte forsigtigt om han
kunne få lov til at skifte den første olie selv. Da forhandeleren
svarede undvigende forklarede han: Jeg tager med klubben til Holland i
morgen og overskrider derfor servicetallet - Endvidere vil jeg slet ikke
køre den hjem på det originale olie også!
Han fik lov, tog til hollænder-træf, skiftede olie og filter dernede og
kørte hjem igen søndag

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 18-03-02 21:25

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> han har haft den Fredag !.
> Hvornår nåede han så 2000km tjekket ?. Mandag El. Tirsdag (eller blev der

Nu kan sådan en GS500 vel, efter det 1. eftersyn, køre lidt længere mellem
eftersynene end 1000 km, så der er vel gået det meste af en uges tid

Ole Baun

Fra : Morten Dahl

Dato : 19-03-02 10:04

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu kan sådan en GS500 vel, efter det 1. eftersyn, køre lidt længere mellem
> eftersynene end 1000 km, så der er vel gået det meste af en uges tid

Tjae, det år hvor jeg fik min MC (2000) der præsterede Lau,Rasmus
(lillebror) og jeg at køre 2800km på en uge uden at have været syd for kiel
men nøj hvor havde vi det sjovt.. og de der 6000km eftersyn på
skruzukier dem får man altså rimeligt hurtigt banket af

-
Morten Dahl

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-03-02 14:55

Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article

> [...]
> sku "hva hvor lang tid er det i skal bruge på 1000km service" tjoe siger
> Angus.. en 2 timer vel sku kunne gøre det. "nå men ok så ses vi ved

Jeg så for nylig en side med en slags "klub" i USA for folk der havde kørt
1000 miles på 24 timer. Der var en historie med to der gjorde det, de kørte
500 miles den ene vej, vendte om, og var hjemme efter 20 timer...
Sært vil jeg sige...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : H. P. Holm

Dato : 21-03-02 07:44

Søren Lindholt skrev:

> [...]
> 1000 miles på 24 timer. Der var en historie med to der gjorde det, de kørte
> 500 miles den ene vej, vendte om, og var hjemme efter 20 timer...

Det passer med en tur til Harzen, trille lidt rundt dernede og
køre hjem igen. Det er der da ikke noget underligt i!

--
Hans

Fra : Armand

Dato : 21-03-02 23:58

H. P. Holm <hpholm@adresse.invalid> skrev i en
> [...]

Jeg kan være lidt med:
Under YCA's "Julezielfart" (á point-indsamlings løb på kryds og tværs af
landet i løbet af 24 timer (fredag kl. 18 til lørdag kl. 18), har jeg da
været med til at køre 1300 km!
Det kostede også Benelli'en livet, idet det kom bag på mig hvor mange km
vi vitterligt havde kørt (selvom km-tælleren tikker derudaf og vi
tankede jævnligt, så slår det igennem at det "kun" er indenrigs!) og
derfor slet og ret kørte den tør for olie
Juezielfahrt'en foregår efter ankomst, som et alm. træf med indendørs
overnatning hvorefter vi søndag middag atter vendte snuden hjemefter
(Sæby - Fr.cia => ca.250 km.
Vel hjemkommen ringede en af klubkammeraterne fra turen: "han måtte låne
en pick-up i familien her og nu - Om jeg var med på at hente Benelli'en
(i Thisted)?
Og på denne måde transporterede vi os endnu 450 km inden weekenden var
ovre (var dog først hjemme efter midnat)!

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-03-02 08:18

> H. P. Holm <hpholm@adresse.invalid> skrev i en

> havde kørt
> de
> timer...
>
> snippet en sørgelig historie<

Og hvor mange år er det egentlig siden Kim?? ´85 - ´86 ??

Den burde efterhånden, om ikke andet så af historiske grunde samles..

-
Morten Dahl
- også med en cykel der burde samles..

Fra : Armand

Dato : 22-03-02 17:42

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor mange år er det egentlig siden Kim?? ´85 - ´86 ??
> Den burde efterhånden, om ikke andet så af historiske grunde samles..

Jeg husker det endda som '84!

Netop af den grund at der ikke bliver flere af dem, har jeg hidtil slået
mig til tåls med at der er tid nok

--
Armand.

Fra : Kim Hansen

Dato : 18-03-02 17:14

> [...]

>at kunne få tid til 1. service allerede i samme uge som leveringen
>Hvor lang tid behøver du da at bruge for at rulle sølle 800, km af?

De 1000 nåede jeg igår, og kører den til eftersyn imorgen Tirsdag.
Det var altså bare koldt i Weekenden, både på Fyn og Langeland.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind