udfyld sk...
Fra : Johnny H. Liljensøe

Dato : 15-03-02 15:17

Hvordan får jeg udnyttet browseren så at min tekst kan komme helt op i
toppen/siden?

--

På forhånd tak
Toastmaster

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-02 15:25

Fri, 15 Mar 2002 15:17:13 +0100, skrev "Johnny H. Liljensøe"
<johnny@worldticket.dk>:

>Hvordan får jeg udnyttet browseren så at min tekst kan komme helt op i
>toppen/siden?

<head>
<!--
body   {margin: 0}
-->
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : DennisP

Dato : 19-03-02 01:06

Og vil man undgå CSS kan det gøres ved at skrive (så vidt jeg husker):

Mvh Dennis

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-02 01:18

"DennisP" <None@none.com> skrev:

> Og vil man undgå CSS kan det gøres ved at skrive (så vidt jeg husker):

Hvorfor skulle man undgå css?

De nævnte koder er ikke med i html-standarden - og topmargin og
leftmargin fungerer kun i IE.

Gider du ikke at skrive under det du svarer på og klippe alt andet væk?
Læs gerne http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Allan

Fra : DennisP

Dato : 19-03-02 02:00

>Hvorfor skulle man undgå css?
Jeg vil heller ik sige man skal undgå CSS, jeg kan bare selv godt lide
at gøre ting som kun bruges en gang pr side ved det som det omhandler.
Men kort og godt synes jeg det handler om at give spørgsmålsstilleren
de muligheder der er at vælge imellem.

>De nævnte koder er ikke med i html-standarden - og topmargin og
>leftmargin fungerer kun i IE.
Du har fuldstændig ret, men de to andre width og height skulle gerne
være til NS og derfor får man dækket begge browsere ind.

>Gider du ikke at skrive under det du svarer på og klippe alt andet væk?
>Læs gerne http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Sorry, skal jeg nok prøve at undgå den fejl i fremtiden. Har bare
aldrig gjort det når spm'et kun bestod af en spm. (Men det ligger nok
lidt i, at jeg personligt gemmer alle tidligere indlæg :)

mvh
Dennis

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-02 10:13

"DennisP" <None@none.com> skrev:

> Men kort og godt synes jeg det handler om at give spørgsmålsstilleren
> de muligheder der er at vælge imellem.

For mig handler det om at give spørgsmålsstilleren de rigtige muligheder,
så forældet og browserspecifik kode undgås.

> Du har fuldstændig ret, men de to andre width og height skulle gerne
> være til NS og derfor får man dækket begge browsere ind.

Det er faktisk kun NN4 der ikke forstår body {margin: 0} - den vil have

marginwidth og marginheight

Glem NN4 - der er så meget andet den heller ikke forstår - og man kan
faktisk få en nyere (NN6) der forstår det hele - browsere er gratis

> Sorry, skal jeg nok prøve at undgå den fejl i fremtiden.

Smukt!

--
Allan

Fra : Johnny H. Liljensøe

Dato : 20-03-02 12:45

JEG TAKKER MANGE, MANGE gange for jeres support, og håber i kommer helskinne
ud af den der diskution! hehe

Hilsen
Johnny.