The Man Who Wasn't There
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-02 12:51

Billy Bob Thornton bliver bare bedre og bedre. Forleden så jeg
Monster's Ball, som var en totalt glædelig overraskelse, og nu kom
turen til TMWWT.

Brødrene Cohen har begået et nyt mestervæk à la Fargo, denne gang en
film noir-pastiche i sort/hvid med BBT i den altdominende, formidabelt
underspillede hovedrolle, flankeret af Frances McDormand og James
Gandolfini. Se den!
Niels Søndergaard

Fra : Mogens

Dato : 15-03-02 18:19

> [...]
> film noir-pastiche i sort/hvid med BBT i den altdominende, formidabelt
> underspillede hovedrolle, flankeret af Frances McDormand og James

Jeps. Den film har jeg glædet mig til i mere end 6 mdr. , så ..den skal ses!

I øvrigt glæder jeg mig vel altid til den næste Coen film. Sådan har det
været indtil nu i hvertfald.

/Mogens

Fra : Jakob Madsen

Dato : 16-03-02 00:54

> Jeps. Den film har jeg glædet mig til i mere end 6 mdr. , så ..den skal
ses!

Jeg glæder mig også meget til at se den, det ser desværre ikke ud til at den
kommer i min lokale bio, så jeg må nok vente til den kommer på DVD, hvilket
heldigvis allerede er i næste måned.

> I øvrigt glæder jeg mig vel altid til den næste Coen film. Sådan har det
> været indtil nu i hvertfald.

Helt enig, man går aldrig helt galt i byen med en Coen film

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 18-03-02 10:24

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message
> Helt enig, man går aldrig helt galt i byen med en Coen film

Jeg går nu galt i byen hver gang jeg ser en "Coen film" og tror jeg fremover
vil undgå dem.

Joakim

Fra : Kefka

Dato : 18-03-02 10:57

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message

> Jeg går nu galt i byen hver gang jeg ser en "Coen film" og tror jeg
fremover
> vil undgå dem.

Enig - jeg begriber ikke, hvad der er så specielt ved disse film. De fleste,
nok lige undtagen Big Lebowski, har jeg fundet temmelig kedelige!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-02 23:40

"Kefka" <NOSPAMmm@anarki.dk> skrev:

> [...]
>
>Enig - jeg begriber ikke, hvad der er så specielt ved disse film. De fleste,
>nok lige undtagen Big Lebowski, har jeg fundet temmelig kedelige!

Det er sjovt, så forskellige man kan være, for jeg synes,
Coen-brødrenes "sjove" film er de værste. Jeg kan slet ikke snuppe
"Crime Wave", og jeg brød mig ikke om "The Big Lebowski".

Men kunne du da ikke lide "Fargo"?

Niels Søndergaard

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-03-02 10:21

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
> Det er sjovt, så forskellige man kan være, for jeg synes,
> Coen-brødrenes "sjove" film er de værste. Jeg kan slet ikke snuppe
> "Crime Wave", og jeg brød mig ikke om "The Big Lebowski".
>
> Men kunne du da ikke lide "Fargo"?

Jeg kunne ikke. Og det der "Jaa" hele tiden iriterede mig så grænseløst, og
jeg synes filmen løb mere og mere ud i sandet(/sneen?) som den skred frem,
og følte den kunne have været mere og bedre da den var slut.

Hudsucker Proxy så jeg aldrig færdig. Den kedede mig simpelhen så bravt, at
jeg aktivt prøvede at falde i søvn anden gang jeg prøvede at se den. Første
gang var det ikke med vilje.

Big Lebowsky skuffede mig også fælt. den levede ikke op til det jeg fik ud
af traileren, den var for sløv og humoren var ikke sjov. Der var et par
enkelte sjove replikker, det var det hele.

O' Brother er jeg lidt ambivalent over for. men hælder mest til at den var
kedelig. Igen, der var enkelte opløftende punkter, men andre gange trak den
ud og jeg fik lyst til at slukke. Musikken var måske med til at redde den en
lille smule. Min skuffelse med filmen kan godt hænge lidt sammen med mine
forventninger var skruet lidt op, da den blev hypet en del, blandt andet i
dette forum, men jeg tror absolut ikke det var hele årsgen.

Fremover vil jeg aktivt forsøge at undgå Coen film. Ikke fordi jeg vil sige
at de er dårlige. Der er jo tydeligvis mange der holder af dem, de falder
bare slet ikke i min smag.

Joakim

Fra : Kefka

Dato : 19-03-02 10:51

> [...]

> Coen-brødrenes "sjove" film er de værste. Jeg kan slet ikke snuppe
> "Crime Wave", og jeg brød mig ikke om "The Big Lebowski".

Jeg synes ikke Fargo var specielt god - som en anden har udtrykt det, så
irriterede det der afsindige "jaa" også mig.

Mht. Big Lebowski så indeholdt den, for mig en af de sjoveste scener, jeg på
det tidspunkt længe har set...

<SPOILER>
..
..
..
Nemlig, der hvor The Dude kører ind i en affaldscontainer efter han har tabt
sin joint i skødet på sig selv, mens han kører bil.
..
..
..
<SPOILER SLUT>

Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men hele den scene morede mig afsindigt og trak
filmen gevaldigt op. Men jeg må indrømme, at hvis jeg tænker mig godt og
grundigt om, så kan jeg ikke huske særlig meget andet sjovt fra den film. Så
hvis jeg så filmen idag, her 4 år efter, så kan det sagtens være at jeg
trods alt finder den møgkedelig.

Jeg har ikke set Crime Wave, så den ved jeg ikke hvordan er.

MVH

Kefka

Fra : Jesper Winding

Dato : 19-03-02 11:21

Small spoiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Det vildeste trip er sku da der hvor han smider asken ud og får det tilbage
i hovedet der var jeg fuldstændig færdig af grin!!!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-03-02 02:44

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> film noir-pastiche i sort/hvid med BBT i den altdominende, formidabelt
> underspillede hovedrolle, flankeret af Frances McDormand og James

Kan kun give dig fuldstændig ret. Suveræn film.

Tenz.