MC-Udstyr i Tyskland
Fra : thomas petersen

Dato : 15-03-02 12:38

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man kan spare på f.eks. tøj og
ekstra udstyr. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Fra : Kenneth

Dato : 15-03-02 12:54

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man kan spare på f.eks. tøj og
> ekstra udstyr. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hej.

Prøv f.eks. www.louis.de eller www.hein-gericke.de
Kursen for 100 Euro er idag kr. 743.22, så det er nemt at regne om.

Kenneth
Honda ST1100

Fra : Petrich

Dato : 17-03-02 06:59

> [...]
>
> Prøv f.eks. www.louis.de eller www.hein-gericke.de
> Kursen for 100 Euro er idag kr. 743.22, så det er nemt at regne om.
Jeg har fulgt diskussionen lidt her i gruppen omkring besparelser med tøj
etc. ved køb i tyskland.
ok der er noget at spare - mindre moms i tyskland gør det jo bare her lidt
billigere - men men - først turen derned - ok det er en køretur. Hvad hvis
der er nogle fabrikationsfejl der skal rettes - du skal sende/eller aflevere
tøjet dernede. Det skal så sendes retur - koster det noget??. Jeg har købt
nogle læderbukser her hos vores lokale-forhandler og har haft problemer med
lynlås - de er gået i stykker 5 gange - jeg har afleveret bukserne alle
gange hos den lokale forhandler alle gange har det ikke kostet noget - nye
lynlås er gennem de sidste 3 år blevet skiftet uden at det har kostet
noget!!!!???
Angående kursen på EUR ja kursen ligger på omkring 744,- men jeg har aldrig
oplevet at de har taget under 770,00 - så her mener jeg der skal noget
hovedregning til.
Så mit råd - tænk jer om før i køber noget dernede.
Hilsen
Flemming XV535

Fra : Peter Willkan

Dato : 15-03-02 17:41

Med de ting som jeg har undersøgt(tøj og støvler) var det ca. 20% når man
også tog forskellen i moms i betragtning.
Men når man som jeg skulle køre fra Værløse til Flensborg og retur, så
forsvandt fordelene i benzin, afskrivning mm.
Hvis I er en gruppe sammen, så er der penge at spare.

Jeg har også set, at eksempelvis BMW-tasker og topboks fås op til 40%
billigere, hvis man køber det via Internettet og får det sendt til DK, men
har ikke selv prøvet det.

M.v.h.

Peter

Fra : Foo Bar

Dato : 16-03-02 00:22

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man kan spare på f.eks. tøj og
> ekstra udstyr. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kan da i hvert fald hjælpe med lidt 'postordre-erfaring', hvis det er det du
leder efter..?!

Hvis du er lidt til mærkevarer så har Moto-Plus (http://www.moto-plus.de)
nogle fantastisk lave priser på f.eks. styrthjelme. Jeg har selv lige sparet
over 30% på en Arai, som blev leveret ca. en uge efter jeg havde afgivet
bestillingen (porto var 14,5 Euro - hvilket jo ikke er så farligt endda..?!)

Alt i alt så positiv en oplevelse, at jeg nu også har bestilt et par støvler
hos dem, da de også har nogle gode priser på den slags (omkring 30%
besparelse på et par Sidi Vertebra 2..!)

/claus

Fra : Buck

Dato : 17-03-02 20:38

Ta til Husum i påsken!!
Det ligger en lille halv time syd for grænsen, og der er en mc-udstyrs messe
fra d. 30. til 1. i den her måned...
Der er alle forhandlerne i nordtyskland, og alle mærker er repræsenteret, så
du kan gå rundt og prøve det hele istedet for kun at bestille fra et
katalog.

Og så har de som regel osse nogle gode messe-tilbud.

se mere her:
http://www.kradblatt.de/Husum/Husum2002.html
"thomas petersen" <tp100@mail.dk> skrev i en meddelelse

/Buck