Forårsopvarmning i Påsken?
Fra : RasmusZX9R

Dato : 15-03-02 12:34

Hej NG!
Da diverse andre ferieplaner er gået mere eller mindre i vasken og jeg
alligevel har 2 uger fri er jeg begyndt at overveje en lille køretur i
påsken. Jeg har ingen faste planer eller tidsskema, men køreturen skulle
gerne indeholde lidt hygge trillen rundt i Harzen og så et par dage på
Nurburgring. Derudover skulle der nok drikkes lidt øl og fortælles lidt
røverhistorier. Tempoet skulle så være langsomt stigende for at slutte
af med at køre rigtig hurtigt nede på "ringen". Er der mon nogen i dette
fremragende forum, som kunne tænke sig at deltage i mit lille "projekt"?
Mvh
Rasmus ZX9R-C (som tripper efter at komme igang med endnu en god sæson)

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-03-02 13:14

tjooo....det kunne da godt være......har du nogen ideer om priser for
overnatning og hvad det koster at køre på ringen ?

Lasse

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-03-02 13:58

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
> tjooo....det kunne da godt være......har du nogen ideer om priser for
> overnatning og hvad det koster at køre på ringen ?

Litt info om overnatting og priser:

Åpningstider:
http://www.nuerburgring.de/angebote/sf_n_q1.htm
Det er åpent 31/3 og 1/4. Sidene er ikke oppdatert ennå. Muligvis også full
dag den 28/3, det er ikke endelig avklart.

Det er ikke gratis å kjøre på Ringen, men heller ikke dyrere enn en alm.
banedag.
Prisene er som følger:
1 enkelt runde: 14 Euro
Kort for 12 runder: 135 Euro
Kort for 6 runder: 70 Euro
Kort for 5 runder (kun gyldig samme dag): 56 Euro

De fleste som besøker stedet første eller annen gang, er fornøyd etter 6-10
runder på en dag.

Overnatting:
Prisene ligger fra 20Euro/nat og oppover. Sjekk dette link. Meget god idé å
bestille i forveien:
http://www.benlovejoy.com/nuerburgring/where_to_stay.html

Til sist en liten advarsel, som absolutt ikke bør overses:
Ringen kan være meget farlig. Det tar lang tid å lære banen, 50 runder
kreves innen man har noenlunde oversikt over banenes beskaffenhet. Selv med
mere enn 50 runder bak seg, er det mange som plutselig glemmer hvor de er.
Det kan hurtig føre til uhell hvis man samtidig har for meget fart på.

Som nybegynner bør det *ikke* være en målsetning å reise der nede for å
kjøre svine hurtig. Man bør ta avsted med det formål å hygge seg blant
likesinnede, samt få muligheten for frisk kjørsel under forhold som tross
alt er meget sikrere enn lokale danske sogneveier.

Som nybegynner har man *ingen mulighet* for å henge på folk som kjenner
stedet, og det gjelder uansett hvor hurtig man kjører på baner som Mantorp,
Knutstorp m.v. Hvor fristende det enn måtte være bør man avstå fra å kjøre
race, spesielt med noen man ikke kjenner. Det kan lett gå galt, og har
gjort det alt for mange ganger med (især engelske) turister som trodde at
Ringen ikke var annet enn en utvidet banedag.

Respekterer man dette er det liten risiko for å komme til skade, og man kan
se frem til en opplevelse som overgår alt man kan komme i nærheten av de
fleste andre steder.

Les også denne "safety leaflet":
http://video.motorcycle-dk.com/safety-leaflet.pdf

JS

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-03-02 14:06

<origo@earthling.net> wrote in message news:a6sr5g$mjt$1@sunsite.dk...

Jeg glemte een ting: Bil/MC skal være gategodkjent. Det betyr bl.a at:

* Maskinen skal være registrert og forsikret. Prøveplater er ikke tillatt,
heller ikke tyske.

* Lydnivået må ike overstige 95dB. Som oftest slipper man dog igjennom hvis
man ligger under 100dB. Det foretas lydkontroll jevnlig, spesielt i
weekender. Såvidt jeg husker måles det ved 50% av maks. RPM. Husker dog ikke
hvor de plasseres måleutstyret i forhold til MC'en.

* Det skal være montert sidespeil på *begge* sider av maskinen.

* Det skal være alm. lys foran og bak, samt bremselys.

* Det skal være fungerende blinklys foran og bak.

* Det skal benyttes gategodkjente dekk. Slicks tillates ikke, og kan heller
ikke anbefales.

--
JS

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 15-03-02 15:30

origo@earthling.net wrote:

> [...]
> mere enn 50 runder bak seg, er det mange som plutselig glemmer hvor de er.

Før jeg var der første gang havde jeg lidt en 'nårh, ja - hvor svært kan det
være'-holdning til ringen!

Jeg sammenlignede altid med landeveje hvor jeg kan køre en strækning på 20-25
km et par gange og så husker man den! Ringen *er* anderledes. Efter ca. 12
runder kunne jeg huske omkring 80% af banen - med rimelig sikkerhed. Der var
dog stadig punkter hvor jeg var *helt* blank for hvad der kom efterfølgende.
Men det er en stor, stor oplevelse at køre der - uanset at man ikke kommer bare
i nærheden af de hurtige drenge dernede

> Som nybegynner bør det *ikke* være en målsetning å reise der nede for å
> kjøre svine hurtig. Man bør ta avsted med det formål å hygge seg blant
> likesinnede...

Selve byen der ligger inden for ringen - og også området umiddelbart udenfor -
er ekseptionelt og en oplevelse værd i sig selv. Ringen blev bygget i 20'erne
og hele området lever og ånder for motorsports. Restauranter, pubber,
tankstationer - det hele bærer en intens atmosfære af engagerede motorsports
elskere. Tag atmosfæren fra en banedag og gang den med 2 - så er du i nærheden
af hvad jeg snakker om!

Vi overnattede på et lille lejligheds-pensionat hvor værten var en hyggelig
gammel kvinde på 65-75 år. Nogle dage når vi kom tilbage fra ringen kunne hun
spørge 'nåh, var der godt grip på banen i dag?', eller 'Var der meget trafik i
dag?' osv. Jeg har aldrig før mødt en gammel dame der var nysgerrig mht. om
vejgrebet var godt den pågældende dag - endsige mødt en der overhovedet kendte
begrebet

Det er bare et lille tegn på hvor meget området omkring ringen er involveret i
motorsport!

En tur på ringen er en fed, fed oplevelse - lidt skræmende - men virkelig værd
at opleve! Jeg skal helt sikkert afsted igen i år!

God weekend,
Claus

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-03-02 15:37

"Sports-MC / Claus Bernth" <claus-bernth@sports-mc.dk> wrote in message

> [...]
om
> vejgrebet var godt den pågældende dag - endsige mødt en der overhovedet

LOL - ja hun er sgu kanon.

> En tur på ringen er en fed, fed oplevelse - lidt skræmende - men virkelig
værd
> at opleve! Jeg skal helt sikkert afsted igen i år!

Selvfølgelig skal du det

JS

Fra : RasmusZX9R

Dato : 15-03-02 14:28

"Lasse Lundberg" skrev d. 15-03-02 13:14 dette indlæg :
> tjooo....det kunne da godt være......har du nogen ideer om priser for
> overnatning og hvad det koster at køre på ringen ?

1 runde= 14 euro
6 runder= 70 euro
12 runder= 135 euro.
Jeg regnede med at kunne nå 12 runder fordelt over 2 dage.
Med overnatning vil jeg bare finde nogle billige steder, så jeg regner
med mellem 100 og 200 kr pr døgn.Evt. endda billigere.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/