Anmeldelse sendt til DMCN - Nolan N100 & P~
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-03-02 12:22

Til påske har jeg haft hjelmen i 3år. Den passer min roe og har fungeret
upåklageligt. Åbningsningsmekanismen af kæben kræver 2 hænder men da glider
den også let. Åbning/lukning af viseret (der er meget ridsefast) sker let
med en behandsket hånd. Hageremmen lukkes med en plastik lås, som jeg finder
nemmere end rem og D-ringe. Mht til vindstøj hører den nok ikke til de mest
støjsvage, men jeg finder den ok til danske hastigheder. I det hele taget en
hjelm jeg har været særdeles godt tilfreds med.

Men nu har jeg taget mig sammen til at købe et pinlock inderviser til den og
det eneste jeg kan sige til det:"Hvorfor fanden har jeg ikke gjort det noget
før!". Viseret dugger slet ikke mere- ikke engang ved lav fart i bytrafik
med mange stop. Det kan bestemt anbefales.

Og så har www.louis.de devirse verisioner / størrelser på tilbud til priser
fra ca. 1000kr

*/A

Fra : Thomas Makro

Dato : 15-03-02 13:17

On Fri, 15 Mar 2002 12:21:47 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

Åååh nej, en anmeldelse, det betyder jo mere arbejde til stakkels mig

Anmeldelsen er online nu.

> [...]
>før!". Viseret dugger slet ikke mere- ikke engang ved lav fart i bytrafik
>med mange stop. Det kan bestemt anbefales.
Så har du ingen erfaringer med FogCity..? Jeg er nemlig interesseret i
en sammenligning af FogCity og PinLock - anyone?

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-03-02 13:34

> Så har du ingen erfaringer med FogCity..? Jeg er nemlig interesseret i
> en sammenligning af FogCity og PinLock - anyone?

Kun kigget på det. Princippet er det samme. Et ekstra lag plastik der laver
en termorude. FogCity limes på, mens pinlock plastikken blot ligger "løst"
op mod viseret. Dog er det min erfaring med den første uge med det at det
lukker tæt mod viseret så der ikke kommer fugt imellem. Prisen er vist den
samme og pinlocks fordel er at det er aftageligt (på 30 sekunder - viseret
skal lige af hjelmen for at tage det af) men kræver at man har et viser med
huller til det (Eller har mod på at bore nogle selv ...)

Så jeg tror at valget mellem dem er let - Er ens viser forberedt for pinlock
vælger man det ellers fog city (eller venter på bedre vejr)

/A