Er jeg berettiget til at få mine penge til~
Fra : Christian Andresen

Dato : 15-03-02 09:22

Hej NG.

For en måned siden købte min kæreste og jeg en elektronisk vægt (IDELINE) i
Netto.

Allerførst fandt vi ud af at den vejede forkert, så at den viste fx. 80 kg.
ved en rigtig vægt på 76 kg.
Den rigtige vægt var målt ved jordemoderen på deres dyre kalibrerede vægt.

Vi valgte så at leve med offset'et, men da Nettovægten siger at min kærste
ikke har taget mere end
et ½ kg på fra 7. til 8. måned i hendes graviditet må Nettovægten have en
mere fundamental fejl end
et offset på dens målinger.

Kan vi få pengene retur, da der jo åbentbart er en væsentlig fejl/mangel ved
produktet ?

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-03-02 12:49

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev:

> Kan vi få pengene retur, da der jo åbentbart er en væsentlig
> fejl/mangel ved produktet ?

Gå du bare i Netto og forklar dem sagen og du får sandsynligvis dine
penge retur uden problemer. Det er min personlige oplevelse med
reklamationer i Netto og andre har også givet udtryk for det samme.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-02 12:59

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev:

>Kan vi få pengene retur, da der jo åbentbart er en væsentlig fejl/mangel ved
>produktet ?

Ikke hvis forretningen vælger at reparere eller levere en
erstatningsvare. I skal henvende jer til Netto og høre hvad de
vil gøre ved det.

>Nettovægten ...

Hæ.

--
Bertel

Fra : Christian Andresen

Dato : 15-03-02 13:09

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis forretningen vælger at reparere eller levere en
> erstatningsvare. I skal henvende jer til Netto og høre hvad de
> vil gøre ved det.

Da det var en tidbudsvare har de næppe flere tilbage, hvis de så siger at de
kan rep. den
kan jeg så sige at jeg hellere vil have pengene retur ?

Som Morten Bjergstrøm skrev i anden tråd bliver der næppe problemer med
Netto men hvem ved ?

> Hæ.

Utilsigtet, og godt set

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Jakob Paikin

Dato : 15-03-02 13:41

On Fri, 15 Mar 2002 13:08:56 +0100, "Christian Andresen"
<mailto:username@domain.country> wrote:

>Da det var en tidbudsvare har de næppe flere tilbage, hvis de så siger at de
>kan rep. den kan jeg så sige at jeg hellere vil have pengene retur ?

Ikke i henhold til den gældende købelov, men efter den (snart?)
gældende ville du kunne.

Men da den nye lov kommer til at gælde tilbagevirkende fra 1.1.02 vil
de fleste forretninger nok følge den alligevel.

--
Jakob Paikin

Fra : Christian Andresen

Dato : 15-03-02 14:11

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke i henhold til den gældende købelov, men efter den (snart?)
> gældende ville du kunne.
>
> Men da den nye lov kommer til at gælde tilbagevirkende fra 1.1.02 vil
> de fleste forretninger nok følge den alligevel.

Som jeg har forstået det med den nye købelov er det et EU-direktiv, og som
sådant SKAL det vedtages, men
ret mig endeligt hvis jeg har taget fejl.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Jakob Paikin

Dato : 15-03-02 14:45

On Fri, 15 Mar 2002 14:10:51 +0100, "Christian Andresen"
<mailto:username@domain.country> wrote:

>Som jeg har forstået det med den nye købelov er det et EU-direktiv, og som
>sådant SKAL det vedtages, men ret mig endeligt hvis jeg har taget fejl.

Direktivet er vedtaget. Men da der er tale om et direktiv og ikke en
forordning, skal det implementeres i national ret - det sker ved en
almindelig dansk lovændring (af købeloven).

Så vedtaget i en eller anden udgave skal det nok blive, men
lovforslaget går lidt videre end direktivet.

--
Jakob Paikin

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 18-03-02 15:14

> Som jeg har forstået det med den nye købelov er det et EU-direktiv, og som
> sådant SKAL det vedtages, men
> ret mig endeligt hvis jeg har taget fejl.

Rent hypotetisk kunne vi jo også melde os ud af EU?

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-02 14:11

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev:

>Da det var en tidbudsvare har de næppe flere tilbage, hvis de så siger at de
>kan rep. den kan jeg så sige at jeg hellere vil have pengene retur ?

Ja, men du kan ikke *kræve* det. Hvis forretningen derimod ikke
kan reparere eller omlevere, eller hvis de forsøger (ca. 3 gange)
at reparere uden held, så træder din kravmulighed i kraft.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-03-02 16:33

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in

> Kan vi få pengene retur, da der jo åbentbart er en væsentlig
> fejl/mangel ved produktet ?

Som Morten også siger er der Netto sjældent problemer når man klager
i Netto. Jeg har heller ikke oplevet en eneste der ikke fik pengene
tilbage eller varen byttet i de fire måneder jeg arbejdede i Netto
(og der var nogle temmelig vage begrundelser for nogen af dem)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-03-02 16:40

On Fri, 15 Mar 2002 09:22:02 +0100,
> [...]
> ikke har taget mere end
> et ½ kg på fra 7. til 8. måned i hendes graviditet må Nettovægten have en

+/- 5% er vel indenfor normalen. Umiddelbart er det indenfor hvad min
erfaring siger mig er normalt. Derudover er der mange eksterne faktorer
der kan påvirke vægten, og jeg må ofte nulstille min pga anden
temperatur og/eller luftfugtighed.

> Kan vi få pengene retur, da der jo åbentbart er en væsentlig fejl/mangel ved
> produktet ?

Dansk Supermarked har nogle målsætninger, bl.a. omkring kundeservice.
Så her kan du nok godt. Men du har nok ikke et retskrav.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Christian Andresen

Dato : 18-03-02 07:49

Så er vægten afleveret, og vi har fået pengene retur.

Dejlig service, mon ikke man skulle kigge efter en vægt af et mærke lidt
bedre en Ideline næste gang

Mange tak for jeres hjælp.

--
mvh/regards