Andet multimedie
bentjuul 3670
Modeller
Fra : Tope

Dato : 15-03-02 08:26

Hej gruppe,

kender nogen et godt program til at fremstille modeller af teorier? - Jeg
tænker på en måde, hvor man kan illustrere en idé man har? Det kan være som
en cirkel eller som en trekant med tekst omkring. F.eks. Maslows
behovspyramide.

Hvis jeg skal tegne et hjul, hvor der er pile på og tekst omkring, synes jeg
det ser grimt ud når man f.eks. laver det i powerpoint - det er slet ikke
pænt. Årsagen til at jeg bruger Powerpoint er at det er nemt - men....

Er der nogen som har nogle gode idéer?

Med venlig hilsen

Totem Rådgivning

http://www.totem.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 15-03-02 09:18

Tope skrev: (messageID: <news:a6s7gm$j3b$1@sunsite.dk>)

> [...]
> synes jeg det ser grimt ud når man f.eks. laver det i powerpoint - det
> er slet ikke pænt. Årsagen til at jeg bruger Powerpoint er at det er

Jeg bruger selv Adobe Illustrator til at tegne diverse illustrationer. Bl.a.
har jeg kreeret en illustration af Kolbs model for den individuelle
læringscyklus samt et utal af positioneringsmatricer :)

Til de mere procesorienterede diagrammer (flowcharts,
organisationsdiagrammer, E-R diagrammer m.fl.) bruger jeg Microsoft Visio,
der netop er skabt til det formål.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-03-02 09:26

"Tope" <tope@get2net.dk> wrote in message news:a6s7gm$j3b$1@sunsite.dk...
> [...]
> det ser grimt ud når man f.eks. laver det i powerpoint - det er slet ikke
> pænt. Årsagen til at jeg bruger Powerpoint er at det er nemt - men....

Du kan prøve smartdraw, som er et fint diagramtegneprogram.

www.smartdraw.com med en free tryout.

/per