E-Mail
webnoob 5265
Snabel-a i From-feltet (Xnews.)
Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 03:04

Hej,

Hvordan kan det egentlig være at hvis man svarer en person som bruger
@ i sit navn, så indrykker Xnews ikke navnet i svaret? Hvis en eller
anden f.eks. kalder sig Anders@And og jeg svarer den person, så vil der
ikke stå navnet i svaret. I Setup > Compose > FollowUp har jeg valgt:
'%a skrev:'.

Er der en eller anden RFC der siger, at man ikke må bruge @-tegnet i
sit navn på usenettet, eller kan jeg gøre et eller andet så Xnews tager
et sådant navn med i svaret?

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-03-02 23:43

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> den person, så vil der ikke stå navnet i svaret. I Setup >

Den læser "From"-feltet. Fx dit:
   From: Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>

%a står for navnet, %e for mailadressen. Hvis der ikke er noget navn,
sætter den ingenting ind (dvs. den sætter svjh et mellemrum).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 00:16

Rudi Stegen skrev:

> %a står for navnet, %e for mailadressen. Hvis der ikke er noget
> navn, sætter den ingenting ind (dvs. den sætter svjh et
> mellemrum).

Ja, det er rigtigt at den starter med at indrykke et mellemrum.
Kan man ikke få den til at indrykke navnet i svaret så, hvis folk
bruger @ i deres navn?

Hvis jeg f.eks. svarer dette indlæg:
<news:ugn18u0le04vi3gjlshld2vk8f0o54mdjp@4ax.com>, så kommer der
ikke til at stå: 'god@nat.net skrev:' Der kommer bare til at stå:
' skrev:' og intet andet.

Jeg ved godt det er en bagatel og det er heller intet problem selv
at skrive navnet eller kopiere det fra headeren, men jeg undrer mig
bare over hvorfor navnet ikke bliver taget med.
Det er så nok det du siger med at Xnews tror det er en mailadresse
og derfor ikke taget den med i svaret.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-03-02 00:39

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]

Præcis.

> Jeg ved godt det er en bagatel og det er heller intet problem selv
> at skrive navnet eller kopiere det fra headeren,

Det irriterer også mig en smule. Til gengæld svarer jeg udelukkende
på den type afsendere, hvis jeg kan se udfra indlægget, at de lige
her og nu anvender en webmail og faktisk ikke har noget noget
alternativ. (Fx: 'Jeg kan ikke få min OE5 til at poste til grupper.
Den giver fejlmeddelelsen 'xxxx' etc." I sådanne tilfælde er
afsenderen jo lovlig undskyldt).

> Det er så nok det du siger med at Xnews tror det er en mailadresse
> og derfor ikke taget den med i svaret.

Ja, det følger jo syntaksen for en mailadresse, hvorfor det ikke på
korrekt vis kan læses som andet.
Selvfølgelig kunne Xnews være skrevet, så man kunne sætte den op til
at anvende navnet, hvis det var der, og hvis der kun var en
mailadresse så den i stedet. (A la "if"-kommandoen i batfiler). Men
mig bekendt kan man ikke på en fiks måde bruge et:
"if exist %a goto name
if exist %e goto mail

[name]
NewsAttrib=Hej %a, du skrev i %g:
goto done

[mail]
NewsAttrib=Hej %e, du skrev i %g:
goto done

[done]"

(Det kunne ellers være fikst. Gid nogen ville lave den i DOS-version,
det kan man da selv styre

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-03-02 01:47

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> "if exist %a goto name
> if exist %e goto mail
>
> [name]

:name

> NewsAttrib=Hej %a, du skrev i %g:
> goto done
>
> [mail]

:mail

> NewsAttrib=Hej %e, du skrev i %g:
> goto done

Sorry, jeg blevet gesmittet af Windows med de forkantede
parenteser... *suk*.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-03-02 00:43

15 Mar 2002 23:15:36 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> det er en bagatel og det er heller intet problem selv
>at skrive navnet eller kopiere det fra headeren
>[...] Xnews tror det er en mailadresse

Hvad med at prøve Agent?

pl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-03-02 00:46

Hej Peter Loumann, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad med at prøve Agent?

Eller OE.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 02:40

Rudi Stegen skrev:

> Eller OE.

Ja, OE fungerer jo så på dette punkt og OE bruger jeg også stadig.
Ikke så meget til at sende og læse indlæg med, for her er Xnews
egentlig rigtig god, når man har vænnet sig til den (og lært et par
tastaturgenveje eller ti).
OE bruger jeg til søgning på indlæg og nu hvor hamsteren er kommet
imellem, har jeg ikke længere problemer med indlæg der forsvinder i
OE 6, hvilket jeg har kæmpet en del med tidligere, så OE bliver skam
stadig brugt. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 02:40

Peter Loumann skrev:

> Hvad med at prøve Agent?

Jeg har hørt noget om at den skulle være så perfekt at den næsten
bliver kedelig. Man skal jo også have lidt udfordring ;)

Madsen.