Andet multimedie
bentjuul 3670
Nu er det sket igen
Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-02 00:47

Hej i gruppen

Hvad er det der går galt, nu har jeg igen mistet den farvevælger i PhotoShop
6.0 som bruges som standard. Sidste gang installerede jeg programmet om, men
er der ikke en anden måde at gøre det på. Er der ikke noget med at der er en
fil man kan slette, og så bliver den gendannet. Hvad hedder den fil ?

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 01:20

Kim Larsen skrev:

> [...]
> Er der ikke noget med at der er en fil man kan slette, og så
> bliver den gendannet. Hvad hedder den fil ?

Er du sikker på at du ikke blot har fået klikket på farvevælgeren
så den ikke længere står til HSB-farver?
<http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/farvevaelger>

Shift + Ctrl + Alt under opstart af Photoshop 6.0 nulstiller
præferencefilen.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-02 03:00

> [...]
> <http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/farvevaelger>
>
> Shift + Ctrl + Alt under opstart af Photoshop 6.0 nulstiller

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er sket, men jeg har ikke for vane at lege
med den afdeling. Jeg har prøvet det du skrev, men det gav ikke noget. Jeg
har poset en fil i dk.binaer under Photoshop, så kan du se hvordan det ser
ud hos mig, det er lidt kedeligt.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 03:12

Kim Larsen skrev:

> [...]
> det gav ikke noget. Jeg har poset en fil i dk.binaer under
> Photoshop, så kan du se hvordan det ser ud hos mig, det er lidt

Hmm, ja det ser jo lidt underligt ud.

Når du siger at det ikke gav noget at gøre det jeg skrev, mener du
så, at du har sagt ja til at nulstille Photoshops præferencefil og
at det ikke virkede?

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-02 10:11

> [...]
>
> Når du siger at det ikke gav noget at gøre det jeg skrev, mener du
> så, at du har sagt ja til at nulstille Photoshops præferencefil og

Ja, det er det jeg mener
Jeg prøvede det med at trykke shift - ctrl - alt, der kom godt nok en boks
frem, hvor jeg kunne ændre sagerne, men det havde ikke nogen effekt på farve
vælgeren.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 15:50

Kim Larsen skrev:

> Jeg prøvede det med at trykke shift - ctrl - alt, der kom godt nok
> en boks frem, hvor jeg kunne ændre sagerne, men det havde ikke
> nogen effekt på farve vælgeren.

Hmm, det lyder mærkeligt. Der skal komme en boks op på skærmen hvor du
skal svare ja eller nej til om du vil nulstille præferencefilen. Svarer
du ja så bliver Photoshop nulstillet og svarer du nej, så gør den af
gode grunde ikke. <http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/nulstil.gif>

Hvis det ikke hjælper, så kunne du måske prøve med farveindstillings-
filen, selvom jeg tvivler på at den har noget med det at gøre, men man
ved jo aldrig. Prøv evt. at tjekke følgende side:
<http://www.adobe.com/support/techdocs/6712.htm>

Hvis det heller ingen effekt har, så er jeg blank for ideer. Så ville
jeg nok vælge at reinstallere Photoshop.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-02 18:04

> [...]
>
> Hvis det heller ingen effekt har, så er jeg blank for ideer. Så ville
> jeg nok vælge at reinstallere Photoshop.

Hej igen

Jeg har trykket alt - ctrl - shift og svaret ja, men det hjalp ikke på
problemet, så prøvede jeg igen og svarede nej, og det hjalp heller ikke, så
nu vil jeg prøve den link du har sendt.
Det der undre mig meget, er at da jeg installerede Photoshop, så kunne jeg
ikke få lov til at installere oven i den gamle, derfor valgte jeg et andet
sted, og flyttede så alle filer over i den gamle, og overskrev alle filer,
men som jeg har skrevet, så hjalp det heller ikke.
Men jeg prøver lige at se på det link du har sendt.

Kim Larsen

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 15-03-02 16:21

> Hmm, ja det ser jo lidt underligt ud.
>
> Når du siger at det ikke gav noget at gøre det jeg skrev, mener du
> så, at du har sagt ja til at nulstille Photoshops præferencefil og
> at det ikke virkede?

Jeg har også prøvet at min photoshop skabte sig på nogenlunde den måde. Jeg
geninstallerede uden held én gang men fandt så ud af at det var inde i
Image-> Mode -> den stod til noget forkert, jeg mener til dato IKKE at jeg
har været derinde og pille ved noget inden den blev "underlig" men det
virkede at sætte den tilbage til RGB.

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 16:34

Lisbeth Hviid Jakobsen skrev:

> [...]
> mener til dato IKKE at jeg har været derinde og pille ved noget
> inden den blev "underlig" men det virkede at sætte den tilbage til

Ja, så må den afgjort være syg, for Image > Mode er bestemt af det
billede man har åbnet og aktivt. Hvis man åbner et billede i RGB, så
skal Image > Mode skifte til RGB. Åbner man et CMYK-billede skal den
skifte til CMYK.

Madsen.

Fra : hcma

Dato : 15-03-02 06:37

Dobbeltklip på din forgrunds- eller baggrundsfarve. Hvis det er "Color
picker" der dukker op trykker du på "custom" og vælger den du vil have
fra listen over f.eks. pantone-farver. Hvis det derimod er f.eks.
listen over pantone-farver der bliver vist, klipper du bare på
knappen: Picker og du er tilbage på "normalen"
mvh
HC

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-02 10:22

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> listen over pantone-farver der bliver vist, klipper du bare på
> knappen: Picker og du er tilbage på "normalen"

Det er jo det der er mit problem, jeg kan ikke få den farvevælger jeg gerne
vil have. Den der er der som standard, den kan jeg ikke finde igen, og det
er meget kedeligt. Hvis jeg skal installere om igen, så er der andre ting
der skal installeres om igen også, og det er de filtre jeg har, og det kan
blive ret omfattende at rode med, derfor mit ønske om at få løst dette lille
problem.

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-02 15:47

Hej igen

Nu har jeg prøvet at installere Photoshop "ved siden af" og flytte alle
filer over i den gamle og overskrive det hele. Det er gjordt fordi jeg vil
undgå at installere mine plug-ins igen. Nu skulle man tro at problemet var
løst, men nej, denne color picker viser ikke den farve-skala jeg ønsker,
hvad skal jeg så gribe og gøre i, og undgå at installere mine plug-ins igen
?
Jeg har prøvet med alt - ctrl - shift, men uanset hvad jeg gør, så ændres
color picker ikke !

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 15-03-02 22:07

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> er der ikke en anden måde at gøre det på. Er der ikke noget med at der er

Hvad sker der, hvis du prøver at klikke på h, s, b, r, g, b, l, a eller b?
Ændrer farver sig også på en mystisk måde der, eller bliver de korrekte ved
de forskellige visninger så det kun er lige din favorit der er tiltet?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-02 23:33

> [...]
ved
> de forskellige visninger så det kun er lige din favorit der er tiltet?

Det er lige så forrykt at se på. Jeg kan ikke finde på mere at gøre, med
mindre der er nogen der ved om det måske kunne være der er noget med regedit
jeg kan gøre, men det er jo ikke et sted man piller uden andre har prøvet
det ??

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 00:39

Kim Larsen skrev:

> Det er lige så forrykt at se på.

Er det egentlig 6.0 eller 6.01 du kører med. Hvis det kun er 6.0 så
kan jeg anbefale 6.01, men mon ikke også det er 6.01 du kører med?

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-03-02 01:19

> Er det egentlig 6.0 eller 6.01 du kører med. Hvis det kun er 6.0 så
> kan jeg anbefale 6.01, men mon ikke også det er 6.01 du kører med?

> [...]

Jo det er 6.01 jeg har

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-03-02 11:03

> Jo det er 6.01 jeg har
>
> Kim Larsen

Nu er jeg ved at gå ud af mit gode skind.
De filer der bliver lavet i Windows biblioteket af Photoshop, dem har jeg
pakket ned, og slettet dem der ikke er pakket, så reelt kan Photoshop ikke
se dem. Da jeg så startede op, kom boksen med farve indstillinger igen, og
jeg valgte bare at sige nej, så måtte det jo gå hen og blive standard
indstillingerne der kom på, men nej. Det er stadig disse grimme farver der
kommer frem.
Så har jeg prøvet noget vildt. Jeg fandt Photoshop 7.0 beta, og installerede
den, jeg var forberedt på at den ikke er i fuld vigør, men så kunne jeg da i
det mindste se hvordan den var sat op i color picker, men nej, den har på en
eller anden måde fået samme indstillinger som 6.0 ? ? ?
Så nu vil jeg bruge resten af dagen, til en gang i aften, til at samle
kræfter til at kyle det hele ud, og installere på ny, der er nok ikke andet
at gøre !

Kim Larsen

Fra : emj

Dato : 16-03-02 11:27

Kim Larsen skrev i <3c9318bb$0$99206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Så nu vil jeg bruge resten af dagen, til en gang i aften, til at samle
>kræfter til at kyle det hele ud, og installere på ny, der er nok ikke andet
>at gøre !

Kender du "system mechanic"
http://www.iolo.com/sm/index.htm

Det er et eminent godt lille program, så kan sit job med oprydning i
gamle døde filer.
Prøv det.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-03-02 11:16

Hej igen

Nu har jeg brug for en der er god til at forklare ting på en god og
pedagoisk måde.
I min frustration sad jeg lige og legede med "Adobe Gamma", bare fordi jeg
kedede mig, og fik skærmen til at blive lidt bedre at se på. Når jeg var
færdig med det, så ville jeg i min frustration endnu en gang gå ind og lege
med disse åndsvage farver i Photoshop, og nu er de sørme som de skal være,
hvordan det ? ! ! !
Jeg nåede ikke en gang at pille ved noget, de var der bare når Photoshop var
startet op, for mig underligt, men sikkert logisk for nogle af jer, gider i
at forklare ?

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 17:31

Kim Larsen skrev:

> [...]
> endnu en gang gå ind og lege med disse åndsvage farver i
> Photoshop, og nu er de sørme som de skal være, hvordan det ? ! ! !

Adobe Gamma er afgørende for hvordan farverne på dit skærmbillede
kommer til at se ud. Jeg troede egentlig du havde prøvet at åbne noget
grafik eller et billede dengang du kæmpede med de underlige farver på
farvepaletten, for hvis du havde gjort det, så havde du sikkert opdaget
at farverne på billedet eller grafikken også var helt henne i skoven.
Adobe Gamma er beregnet til at kalibrere din skærm med. Ikke en perfekt
kalibrering, men dog alligevel bedre end ingenting. Hvis den står helt
forkert, så bliver farverne på skærmbilledet også derefter.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-03-02 18:51

> [...]
> kalibrering, men dog alligevel bedre end ingenting. Hvis den står helt
> forkert, så bliver farverne på skærmbilledet også derefter.

Der er ikke noget andet program, ej heller mit skærmbillede der har lidt
under det, så jeg er lidt uforstående over for det du skriver. ?

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 19:17

Kim Larsen skrev:

> Der er ikke noget andet program, ej heller mit skærmbillede der
> har lidt under det, så jeg er lidt uforstående over for det du
> skriver. ?

Hmm, ja det er jeg faktisk også så. Meget mystisk efter min mening og
noget tyder på at du har oplevet det før?

Hvis jeg ændrer noget i Adobe Gamma så har det øjeblikkelig indflydelse
på hvordan mit skærmbillede ser ud og derfor også hvordan farverne på
et billede ser ud inde i Photoshop, eller hvilket som helst andet
program for den sags skyld.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-03-02 19:38

> [...]
> på hvordan mit skærmbillede ser ud og derfor også hvordan farverne på
> et billede ser ud inde i Photoshop, eller hvilket som helst andet

Jeg har prøvet det en gang før, og der gik det så galt at jeg slettede det
hele og startede forfra !
Du har da set det billede jeg postede i dk.binaer ikke, den farve-skala er
jo syg, men der var som sagt ikke noget at se i de andre programmer jeg
bruger. Da jeg pillede ved Adobe gamma, så det eneste jeg kunne se der
skete, var at billedet/skrivebordet blev lysere, men anderledes så det så ud
i photoshop hvor alt var kommet i sin skønneste orden igen

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 20:50

Kim Larsen skrev:

> Du har da set det billede jeg postede i dk.binaer ikke, den
> farve-skala er jo syg, men der var som sagt ikke noget at se i de
> andre programmer jeg bruger.

Nej og det er det der undrer mig. Specielt at Photoshop ikke har vist
helt forkerte farver på de ting du åbnede.

> [...]
> skete, var at billedet/skrivebordet blev lysere, men anderledes så
> det så ud i photoshop hvor alt var kommet i sin skønneste orden

Tja, det er jo altid noget at det virker igen, men mystisk er det nu
alligevel, efter min mening.

Madsen.