HÅNDVÆRKERCHECK???
Fra : Peter Sørensen

Dato : 15-03-02 00:23

Jeg nu nogle gange stødt på udtrykket "HÅNDVÆRKERCHECK medfølger" i
boligannoncer, hvad dækker det over?

Fra : M@rk

Dato : 15-03-02 09:47

14 Mar 2002 23:22:43 GMT, berigede Peter Sørensen
<speedstar@OA9DZping.dk> (slet OA9DZ) dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg nu nogle gange stødt på udtrykket "HÅNDVÆRKERCHECK medfølger" i
>boligannoncer, hvad dækker det over?

Et bud: Sælger dækker nogle specifikke (tiltrængte?) reperationer, som
køber ellers ville hænge på?!

Som jeg tror det hænger sammen:

Man vil købe et hus, der er vurderet og sælges for 1.000.000 kr - taget
skal skiftes og det forventes, at koste 200.000 - køber kan i
kreditforeningen låne 80% af købesummen og resten lånes i banken.
Yderligere låneoptagning med sikkerhed i huset er nu besværliggjort af,
at der ikke er friværdi i boligen - hvordan skal taget finansieres?

Ovenstående forudsætter naturligvis, at man ikke lige har et par
hundrede tusinde liggende i en is-æske i fryseren )

Ved "Håndværkerchecken" kunne jeg forestille mig følgende:

Man vil købe et hus, der er vurderet til 1.000.000 og sælges for
1.200.000 kr - taget skal skiftes og det forventes, at koste 200.000 -
disse 200.000 får køber af sælger kontant - i kreditforeningen lånes 80%
af købesummen og resten lånes i banken. Yderligere låneoptagning med
sikkerhed i huset er nu ikke nødvendigt og taget er finansieret

Om det er "fusk" eller ej - det skal jeg ikke kunne sige, meeeeen det
kunne da være en forklaring på spørgsmålet

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it