Link til microfilm
Fra : m.poll

Dato : 14-03-02 23:12

Hej Alle

Her er et link til MC microfilm jeg fandt.
www.motofiches.com

Håber at i kan bruge det.

Med venlig hilsen
Martin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-02 23:51

"m.poll" <poll@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Her er et link til MC microfilm jeg fandt.
> www.motofiches.com

Tak for det !

Men det har undret mig, at den stakkels forhandler altid står og kæmper med
en microfilm, når man kommer og forstyrre ham med en eller anden uvoren
reservedel.
Hvorfor &¤/&/%"¤(/= går man ikke over til EDB istedet for det oldnordiske
system ??

Mvh Thomas

Fra : Foobar

Dato : 15-03-02 09:16

> Hvorfor &¤/&/%"¤(/= går man ikke over til EDB istedet for det oldnordiske
> system ??

Har haft den samme tanke... Men så sker det jo, at jeg kigger op (efter at
have stået og kigget hovedrystende ned i gulvet) - og så står forklaringen
lige dér foran mig og roder rundt med microfichen. Der lader til at være en
vis teknologi-forskrækkelse og forstokkethed i branchen - og med al mulig
respekt, så er der sgu' nogle typer imellem, som jeg personligt meget nødig
ville være 'kørelærer' for hvis de skulle have PC-kørekort...

/claus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-03-02 10:05

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in article
<a6r9gh$146v$1@news.cybercity.dk>...

> Hvorfor &¤/&/%"¤(/= går man ikke over til EDB istedet for det
oldnordiske
> system ??

If it works, don't fix it...?

Aprilia har åbenbart udgivet et reservedelskatalog på CD (eller er det mon
kun TMP?), og efter at have set det i aktion vil jeg til enhver tid
foretrække microfilm!

--
Mikkel

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-03-02 11:05

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in article
> <a6r9gh$146v$1@news.cybercity.dk>...

> oldnordiske
>
> If it works, don't fix it...?

Jamen dampmaskinerne kørte da også fint nok. Men nu hælder vi altså benzin
på kværnen heldigvis. Tænk at skulle være tvunget til at køre med sidevogn
for at have plads til en fyrbøder med en skovl....:)

Mvh Thomas

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-03-02 11:12

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in article
<a6sh1a$2jqo$1@news.cybercity.dk>...
> "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen dampmaskinerne kørte da også fint nok.
<snip>

Tjoh, men der var jo tale om egentlige performance forbedringer, og vi
kommer da sikkert også en dag til at køre på brint istedetfor benz. Men
indenfor disciplinen "Find en reservedel" er det vel marginalt hvad der
kan hentes?
Og nu har jeg tilfældigvis oplevet et computeriseret reservedelskatalog og
jeg er ikke specielt imponeret over det. Og man kunne endda søge i det og
det hele... Det ville være kunnet gjort 100% hurtigere med en microfilm
med eksploderede tegninger.

Anyhoo, det er vel for så vidt en irrelevant diskussion - de finder jo
reservedelene uanset medie

--
Mikkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-03-02 12:48

> Aprilia har åbenbart udgivet et reservedelskatalog på CD (eller er det mon
> kun TMP

Nej den kommer fra syden af - og indeholder alle modeller (også i "ældre"
årgange)

Jeg har fået et "udtræk" på nogle enkelte side, men selve CD/program er
kopibeskyttet. Det ville ellers være rart i ro og mag at finde numrene frem
inden man er nede hos den lokale "pusher". Prislisten ligger seperat på en
diskette og består bare af en række varenumre og priser. Hvis man så endda
kunne få fingre i prislisten også kan man allerede derhjemme besluttet sig
for at om man kan undvære nogle af stumperne pga. prisen .... (Midt "udtræk"
er lavet ved at skrive til en fil vha. en adobe pdf writer)

Mit seneste aprilia priseksempel er fjeder, "pind" og C-ring til en
bremsekaliber. 187,50 fra TMP, jeg købte istedet et andet "fabrikat" for
85,- som de havde liggende i butikken.

/A

Fra : Armand

Dato : 16-03-02 00:06

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> [...]
> anden uvoren reservedel.
> Hvorfor &¤/&/%"¤(/= går man ikke over til EDB istedet for det

Måske p.g.a. frygt for almen udbredelse igennem digital kopiering :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 02-04-02 17:50

m.poll <poll@adslhome.dk> skrev i en

> Her er et link til MC microfilm jeg fandt.
> www.motofiches.com

Jeg faldt lige over denneher:
http://www.repairmanual.com/fiche/kawasakifiche.html

Ved at udelade delen: "kawasakifiche", kommer man sikkert tilbage til et
bredere udvalg :-/

--
Armand.

Fra : Anders

Dato : 02-04-02 21:06

> [...]
> http://www.repairmanual.com/fiche/kawasakifiche.html
>
> Ved at udelade delen: "kawasakifiche", kommer man sikkert tilbage til et

Et godt tip......
Jeg kan lige tilføje:

www.repairmanual.com/fiche er så vidt jeg kan se til postordre-bestilling af
microfilm.
www.microfiches.com er gratis (mikrofilmene kan ses på skærmen), men de har
taget Honda- og Yamaha-modellerne ud. Men de kan til gengæld findes på
følgende adresse:
http://www.powersportspro.com/partsfish/login.asp
- tryk på 'create a new user' og der er adgang til hele balladen.

Med venlig hilsen
Anders

Fra : Jens U

Dato : 03-04-02 03:33

Anders skrev ...
>http://www.powersportspro.com/partsfish/login.asp
> - tryk på 'create a new user' og der er adgang til hele balladen.
>
>Med venlig hilsen
>Anders

Skodside, min er der jo ikke :-/

--