Salt?
Fra : Jørgen

Dato : 14-03-02 22:40

Hej.

Ved I om de har saltet her på det sidste? Eller mener I, at saltet er væk
fra vejene? Jeg vil helst ikke køre i det lorte salt.

Jørgen
Der snart gerne vil køre, men ikke i salt.

Fra : Robert

Dato : 14-03-02 23:06

"Jørgen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra vejene? Jeg vil helst ikke køre i det lorte salt.
>

> Jørgen
> Der snart gerne vil køre, men ikke i salt.

jaja... vejene er ikke hvide .. undtagen striberne
Her i Århus området er der mig bekendt ikke saltet
de sidste 14 dage, meeeeen...
PS: husk nu at måle bagskærmen

~Robert~

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-02 23:55

http://www.vintertrafik.dk/leftbar.html

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-03-02 00:06

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.vintertrafik.dk/leftbar.html

Fedt link !, tak for det

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Niels S.

Dato : 15-03-02 12:33

Dennis Hellan Pedersen skrev

> Fedt link !, tak for det

Ja, men pas på med at tage informationen for andet end et øjebliksbillede.
Hvis de eksempelvis starter saltningen om aftenen kl. 23.00, så står der
ikke et ord om det når man kl. 6.00 om morgenen tjekker siden inden starten
hjemmefra. Jeg har 2 gange skrevet til Vejdirektoratet og foreslået dem at
udvide deres service med et felt på hver amtsside, hvori de opdaterede dato
for sidste udkørsel med salt i amtet. Desværre uden at høre et kuk fra dem
Men måske tænker de stadig over sagen (man har da lov at håbe).

Til dig Dennis kan jeg kun anbefale at lytte til Købehavns Radio som om
morgenen flere gange fortæller hvordan føret er og om der har været saltet i
nattens løb. Specielt deres første melding kl. ca. 5.55 er god at lytte til
mht. saltrapporten. De gange hvor du ikke møder om morgenen kan du vel evt.
få Ulla eller Kenneth til at lytte for dig.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-03-02 17:50

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
evt.
> få Ulla eller Kenneth til at lytte for dig.

He-he !!, hva' sku' det hjælpe, de hører ikke engang efter hvad jeg siger

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Niels S.

Dato : 15-03-02 19:40

Dennis Hellan Pedersen skrev

> He-he !!, hva' sku' det hjælpe, de hører ikke engang efter hvad jeg siger

*lol*

Fra : Armand

Dato : 15-03-02 00:31

Jørgen <none@none.dk> skrev i en
> Hej.
>
> Ved I om de har saltet her på det sidste? Eller mener I, at saltet er
> væk fra vejene? Jeg vil helst ikke køre i det lorte salt.

Slik på et forlygteglas og smag selv svaret

--
Armand.
(der har bemærket at landevejene endnu har et grå-hvidt område omkring

Fra : Morten Juel

Dato : 15-03-02 08:24

Tag en våd finger og ned på vejbanen, smag og vuder !.. så nemt er det )

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 16-03-02 00:07

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Tag en våd finger og ned på vejbanen, smag og vuder !.. så nemt er det
)

Eller på forlygteglasset, som er en fin salt-akkumulator under kørsel!
Men på den anden side, så er det jo forsent at opdage .-/

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 16-03-02 00:43

Armand skrev ...
>Eller på forlygteglasset, som er en fin salt-akkumulator under kørsel!
>Men på den anden side, så er det jo forsent at opdage .-/

Nogle har vel også sådan en der høre til over i d.f.b,
de har da for det meste mindst to stk.

Hvis man ikke har det, så må man ind til naboen eller prøve bybussen.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 16-03-02 10:41

Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en
> Armand skrev ...
> Hvis man ikke har det [bil], så må man ind til naboen eller prøve
> bybussen.

Hæ!
Endnu et imaginært scenarie:
Den igennem vinteren trofaste bus-bruger er i marts begyndt at se lidt
drømmende ud og har tillagt sig en sær ide med at stryge fingeren over
bussens forlygter efter udstigning - En skønne dag lyste han vældigt op
lige efter at have rørt ved lygten - Han løb ligefrem fra stoppestedet,
og man så ham aldrig mere

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 16-03-02 17:45

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>bussens forlygter efter udstigning - En skønne dag lyste han vældigt op
>lige efter at have rørt ved lygten - Han løb ligefrem fra stoppestedet,

LOL

Det er nok derfor at det er så farligt at være mc'ist mellem 18-24 år.

Fra : Niels S.

Dato : 15-03-02 12:22

Jørgen skrev

> Ved I om de har saltet her på det sidste? Eller mener I, at saltet er væk
> fra vejene? Jeg vil helst ikke køre i det lorte salt.

Det ville hjælpe hvis du skrev hvor i landet du kommer fra, men her på
østsjælland har de ikke saltet siden natten til søndag og da der
efterfølgende faldt 10 mm vand natten til tirsdag så har jeg ikke kunnet
finde spor af salt. Min tur om søndagen viste at de åbenbart kun havde været
ude på de allerstørste veje og lave deres "præventive" saltning, idet alle
små sogneveje var uden tegn på salt - mens man på de større (10 timer
efter!) kunne samle saltkrystallerne og tage med hjem til madlavningen

Fra : S.G

Dato : 15-03-02 19:29

bare undgå at køre i regnvejr, så bide salten xtra godt fast.. Især hvis
vejene kun lige er fugtige.
Jeg kørte til Fredericia fra Odense i Søndags
Lige ved karolina cafeteriaet og resten af vejen var ALT fuldstændigt hvid
af salt.
De havde saltet om natten selv om der var trre veje, så man kunn ese alle de
store klumper overalt..
Hulk, det regnede efterfølgende dag, så jeg lod biken stå derovre og hentede
den et par dage efter da det havde regnet lidt mere.
Men tager man sin bike ud nu skal man vaske og bruge wd40 xtra godt. Der er
masser af salt derude