Hvor god er denne:
Fra : /palle

Dato : 14-03-02 21:36

Model: WinFast 3D S320X
Producent: Leadtek Reseureh Inc.
Chip: NVDIA TNT2 Model 64
Bus Type: AGP
On-Board Memory: 16 MB
125/143 MHz
Tv-Out...

Der er en del funktioner med dette kort, men dur det under de mere krævende
spil. Kan et grafikkort tage nogle af computerens Ram i brug, hvis det ikke
har nok selv (jeg mener 16 MB er da for lidt)?

KAN DETTE KORT ANBEFALES?

/palle
No lame SIGNATUR

Fra : Hagman

Dato : 14-03-02 22:51

Nej. Graffikkort idag er ikke så dyere.
Du kan købe et super godt et til ca. en tusse.

Fra : Per Larsen

Dato : 14-03-02 22:52

Hehe.. nej det er udrangeret, du skal ud og have et Geforce 2 TI
(ca,1100kr.), eller endnu bedre et Geforce 3 TI200 (ca. 1500kr.). de er
hurtige nok til de spil der er på markedet, det er ved at være nogle år
siden at TNT2 var et fornuftigt køb :).

-Per

Fra : wheeeeeeee

Dato : 15-03-02 12:32

> [...]
> (ca,1100kr.), eller endnu bedre et Geforce 3 TI200 (ca. 1500kr.). de er
> hurtige nok til de spil der er på markedet, det er ved at være nogle år

Køb ikke et GF2 kort til 1100 kr. Du kan få et GeForce 4 MX440 til ca. 1100
kr. Det er bedre end GeForce 2, men lidt langsommere end GF3 Ti200.

Hvis du ikke vil give 1000 kr., kan du fx give 600-700 for et GF2 MX400.
Under denne pris får du ikke så meget kraft.

Hvilke spil har du tænkt dig at spille? Og i hvilken opløsning,
skærmstørrelse framerate?

Citat fra http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/index3.html "On the
whole, I must say that such an accelerator is [...] a killer of the GeForce2
Ti."

Fra : /palle

Dato : 15-03-02 17:36

Du mener jeg skal have et G4 MX... Nej nej... Du er sku langt ude. I alle de
test med måle udstyr jeg har læst har G4 MX versionerne ligget lang under
bland andet G2 TI og G3 TI... Hvis jeg skal have noget skal det sku ikke
hede noget med MX det er da noget lort. Nej TI styre.... Hvis det så skal
være et G4 skal det være et TI med de koster mindst 3000,- Så jeg vil meget
hellere have et G2 eller et G3 TI XXX (XXX = et nummer). De er ikke dyre.
Jeg skal bare kunne spille de nyste spil i en rimelig høj opløsning. Jeg
skal helst spille CS med meget god opløsning...

/palle
No lame SIGNATUR

/palle
"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i en
meddelelse news:a6sm2n$6pb$1@sunsite.dk...

Fra : kjeldsen

Dato : 15-03-02 18:28

jeg kører med et gf 4 mx 440 og kar kørt test mod et gf3 ti 200
jeg fik 4315 i 3dmark2001 med gf 4 og 4423 med gf3
Så den store forskel er der ikke.jeg kan hverken se eller mærke forskel.
Og fps ligger på omtrent det samme for begge i samme spil

Fra : /palle

Dato : 15-03-02 22:16

Ja ja, jeg ved nu at jeg vil anskaffe mig et G3 TI XXX...

/palle
No lame SIGNATUR

Fra : wheeeeeeee

Dato : 16-03-02 03:07

snip
> Du mener jeg skal have et G4 MX... Nej nej... Du er sku langt ude. I alle
de

Jeg mener ikke at du SKAL have et G4 MX. Jeg mener at GF4 MX 440 er det
bedste i prisklassen 1000-1200 kr.

> test med måle udstyr jeg har læst har G4 MX versionerne ligget lang under
> bland andet G2 TI og G3 TI... Hvis jeg skal have noget skal det sku ikke

Prøv at læse hele mit forrige indlæg. Læs citatet, hvor konklusionen er at
GF2Ti får tæsk af GF4 MX 440. Tryk på linket. Du vil kunne se grafer der
viser dette. Men de er næsten lige gode. MX420 er dog sikkert langsommere
end GF2 Ti.

Hvis du allerede ved hvor gode de forskellige kort er, hvorfor spørger du
så? Jeg prøver bare at hjælpe.

> hede noget med MX det er da noget lort. Nej TI styre.... Hvis det så skal
> være et G4 skal det være et TI med de koster mindst 3000,- Så jeg vil
meget

Nej. Du kan få et GF3Ti200 med TV out for under 1600,-

> hellere have et G2 eller et G3 TI XXX (XXX = et nummer). De er ikke dyre.
> Jeg skal bare kunne spille de nyste spil i en rimelig høj opløsning. Jeg
> skal helst spille CS med meget god opløsning...

Det er ikke vigtigt om det hedder GF2, 3 eller 4 eller Ti eller MX. Se på
test af kortene.

CS er baseret på Quake 2's 3D engine. Det kræver ikke så meget. Med fx GF4
MX440 eller GF4 Ti200 vil det køre flydende i høje opløsninger. Alt efter
hvor hurtig resten af din PC er selvfølgelig.

> /palle
> No lame SIGNATUR

Det ville være mindre "lame" hvis der stod SIGNATURE

Fra : /palle

Dato : 16-03-02 11:11

www.midtdata.dk kan G4 MX 440 købes til ca. 1000,- er det denne du mener

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=GF4440TV

/palle
No lame SIGNATURE

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i en
meddelelse news:a6u9bp$gau$1@sunsite.dk...

Fra : wheeeeeeee

Dato : 16-03-02 13:16

snip
> På www.midtdata.dk kan G4 MX 440 købes til ca. 1000,- er det denne du
mener

> http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=GF4440TV

Jeg kender ikke det kort. Men Palit laver nogle udmærkede kort, som er
billige. De har bl.a.

Palit Microsystems Daytona GeForce4 MX440 TV-Out

Til 1095,- incl. forsendelse fra compumail, se edbpriser. Det kan også
overclockes så det kommer op i nærheden af Ti200 hastighedsmæssigt.

Fra : /palle

Dato : 16-03-02 11:20

Prøv at se disse grafer http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=784
Det er godt nok ikke et OEM men et Innovision GeForce4 MX440 (kan sku da
ikke gøre nogen forskel ell. hvad)
Det jeg kan se er at nogle andre G kort er bedre.... De er da også dyre...

/palle
No lame SIGNATURE

Fra : wheeeeeeee

Dato : 16-03-02 13:20

snip
> [...]
> ikke gøre nogen forskel ell. hvad)
> Det jeg kan se er at nogle andre G kort er bedre.... De er da også dyre...

Ja, GF 4MX440 ligger mellem GF2 kortene og GF3 kortene.

Prøv at se på graferne på den side du henviser til. I Serious Sam kommer GF
4 MX440 kortet kun ned på omkring 70 fps. Counter Strike kræver ikke lige så
meget som Serious Sam. Hvad kører din skærm fx i 1024x768? Hvis det fx er 85
Hz, får du ikke meget ud af at køre mere end 85 fps.

Et GF4 440 MX vil være tilstrækkeligt til CS.

Med et Pallit Daytona GF3 Ti200 har du helt sikkert nok grafikkort-kraft til
Counter. Det er næsten overkill.

Din CPU og RAM er selvf. også vigtig.

Når jeg skal købe en ny computer, køber jeg nok et Palit GF2 MX400 til 700,-
og venter til de andre bliver billigere og skifter ud senere. Jeg synes
1500,- er for meget for et grafikkort. Det er mere end en XP 1700+ CPU!

Fra : /palle

Dato : 16-03-02 18:28

Jeg har en XP 1700+ (TM), 512 MB Ram... Burde være nok

/palle
No lame SIGNATURER

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i en
meddelelse news:a6vdb8$lv$1@sunsite.dk...

Fra : /palle

Dato : 16-03-02 18:31

Nu er det ikke kun CS jeg spiller, hvad med fx MaxPayn og UnrealT.......

/palle
No lame SIGNATURER