Norton Unerase fra OSX?
Fra : Storm

Dato : 14-03-02 21:24

Gys...

Men jo, slettet er det. Og det skulle det ikke have været.
Fra egen harddisk.
Jeg kan ikke sige 100% om det var fra OS9.2.2 eller OSX.1.3.

I OS9.2.2 har jeg kørt Norton Utility Unerase, men ikke fundet noget.
Inden jeg giver op vil jeg prøve det samme i OSX.1.3. - men:

1. Når jeg har gjort det fra OS9.2.2 ser den så også alle emner slettet
fra OSX.1.3., altså vil jeg ikke få noget ud af at køre det fra
OSX.1.3.?

2. Kan man køre Unerase fra OSX.1.3.? - Hvis ja hvordan?

Og ja, det _er_ flovt. Det er åbenbart "arbejd med bærbar" rutiner der
ikke sidder på rygraden, mens nogen "ryd op - den ægte vare ligger på
serveren" rutiner gør :-/

I siger det ikke til nogen vel

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 14-03-02 23:10

Jeg har stadig ikke kunnet finde ud af at køre unerase i OSX.
Jeg rodede lidt rundt med Disk Utility, men fandt ikke ud af noget.

Men jeg fandt da ud af at skraldespanden her lever sit eget liv,
tilsyneladende uafhængig af OS 9, og jeg tror aldrig den er blevet tømt.
Men desværre var den manglende mappe der ikke. Selv om mapper jeg
absolut mener jeg smed ud samtidig lå der, lige til at tage op. Øv.
Og Norton kan ikke køre i Classic.

Tilbage i OS9.2.2 Norton unerase som jeg kun har brugt en enkelt gang
eller 2 til at hente enkeltfiler. Er der nogen der ved om:

Det kun er filer der kan unerases, og ikke hele mapper med indhold der
er drønet ud?
Det ser ud som om alle mapper er tomme når jeg ser på dem fra UnErase
Search.

Er der noget system i hvad man kan redde?
Jeg har nemlig ældre ting liggende klar til at blive reddet end netop
lige den mapper jeg er interesseret i at redde. Men altså kun
enkeltfiler.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-02 23:22

In article <1f924wd.f9bvmr1kvlkdyN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Det kun er filer der kan unerases, og ikke hele mapper med indhold der
> er drønet ud?

Ja.

> Det ser ud som om alle mapper er tomme når jeg ser på dem fra UnErase
> Search.

Mapper er altid tomme.

Til din ærgrelse vil jeg lige fortælle at enhver genstart formindsker
dine chancer for at redde filerne, da du dermed skriver til disken.

> Er der noget system i hvad man kan redde?

Ja, alt det der ikke er blevet overskrevet, dvs du har større chance med
små filer.

Fra : Storm

Dato : 14-03-02 23:30

> [...]
> dine chancer for at redde filerne, da du dermed skriver til disken.

> Ja, alt det der ikke er blevet overskrevet, dvs du har større chance med

Tak for klare svar
Det går jo altid hurtigere 2. gang man laver noget. Jeg ved da præcis
hvad jeg har at gøre...

- Og nu er det jo snart påske. Så har jeg jo lidt at pusle med i påsken.
Jeg synes nu nok jeg trængte til noget der var lidt sjovere

Og du udtaler dig helst ikke om OSX - vel?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-02 23:41

In article <1f926dq.4yrw2j1x6z0yuN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Tak for klare svar
> Det går jo altid hurtigere 2. gang man laver noget. Jeg ved da præcis
> hvad jeg har at gøre...

Kedelig erfaring at have.

> - Og nu er det jo snart påske. Så har jeg jo lidt at pusle med i påsken.
> Jeg synes nu nok jeg trængte til noget der var lidt sjovere

Sidde og male æg måske?

> Og du udtaler dig helst ikke om OSX - vel?

Jeg arbejder på at komme til det.

De filer du er kommet til at slette, er det fra et program, der bruger
temp-filer? Hvis, så er det en god ide at lede efter dem også.

Fra : Storm

Dato : 15-03-02 09:05

> Kedelig erfaring at have.

Ja.

> Sidde og male æg måske?

- Også det måske ihvertfald ud og se langt - i lidt større farverum
end RGB.

> Jeg arbejder på at komme til det.

Det gør vi jo alle. Tempoet er bare _lidt_ forskelligt.

> De filer du er kommet til at slette, er det fra et program, der bruger
> temp-filer? Hvis, så er det en god ide at lede efter dem også.

En enkelt fil hist og pist kan jeg ikke bruge til noget. Det er mange
det drejer sig om. Jeg har heldigvis selve dokumenterne. Dem kopierede
jeg straks til serveren. Det var jo hurtigt gjort. De placerede
elementer fyldte ca. 1 giga - så det ville jeg vente med, til jeg
lige... og så sprang kæden af.
Men jeg har elementerne i en ældre version, på serveren. Der er en god
dags arbejde i det, men i det mindste ved jeg præcist hvad jeg har
gjort. Jeg kan jo sætte noget god musik over og forestille mig at det er
enormt hyggeligt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-02 09:25

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> [...]
> dags arbejde i det, men i det mindste ved jeg præcist hvad jeg har
> gjort. Jeg kan jo sætte noget god musik over og forestille mig at det er

Hvis I har diskpladsen til det, kan du saette et spejlingsprogram op
under OS X, saaledes at dit hjemmekatalog har en fuldt synkroniseret
kopi paa serveren. Dette kan den saa geore loebende mens du arbejder.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 15-03-02 11:33

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Hvis I har diskpladsen til det, kan du saette et spejlingsprogram op
> under OS X, saaledes at dit hjemmekatalog har en fuldt synkroniseret
> kopi paa serveren. Dette kan den saa geore loebende mens du arbejder.

Men det forudsætter vel at jeg er på arbejds-serveren konstant når jeg
arbejder hjemmefra?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-02 12:00

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Men det forudsætter vel at jeg er på arbejds-serveren konstant når jeg
> arbejder hjemmefra?

Forudsaetter, nej, men det er det mest praktiske.

Du kan godt faa det maget saadan at du manuelt starter
synkroniseringen, men det var jo ikke lige det der var ideen.

Det er ogsaa et spoergsmaal om hvor meget CPU-kraft der maa bruges paa
at minimere trafikken over forbindelsen, og det kraever en konkret
vurdering af forholdene.

For mig at se, kunne du have ekstrem glaede af en servermaskine med
ssh-adgang "udefra" (og saa koere OS X paa hjemmemaskinen).

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Storm

Dato : 15-03-02 18:00

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> For mig at se, kunne du have ekstrem glaede af en servermaskine med
> ssh-adgang "udefra" (og saa koere OS X paa hjemmemaskinen).

Og andre end mig ville have extra ekstrem glæde af en anden og hurtigere
form for løsning, end den vi kører med nu. Som ganske vist er hamrende
sikker. Har jeg hørt.
Må jeg sende dig en mail i løbet af week-enden uden at blive takseret
til 800,- i timen?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-02 22:22

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Og andre end mig ville have extra ekstrem glæde af en anden og hurtigere
> form for løsning, end den vi kører med nu. Som ganske vist er hamrende
> sikker. Har jeg hørt.

Hvis der ikke kan komme data igennem, er den vel ret sikker.

> Må jeg sende dig en mail i løbet af week-enden uden at blive takseret
> til 800,- i timen?

Som privatperson? Jada.

--
Thorbjørn Ravn Andersen