eBooking. Et par spørgsmål.
Fra : Steen

Dato : 14-03-02 20:22

1. Er det tilladt at lave et site hvor det er muligt at satse point på
f.eks. forskellige fodboldliga'er uden at man har fået tilladelse fra disse
liga'er, eller skal man have en accept/aftale?
2. Der indgår ingen form for reel penge-satsning, alt foregår virtuelt via
pointsystemer, så der behøves formodentlig ikke nogen bookmaking-licens.
Eller hvad?

På forhånd tak.

Steen

Fra : Mari

Dato : 14-03-02 22:20

"Steen" <kakadue123@dalnet.dk> skrev i en meddelelse news:3c90f7c5$0$18531$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> pointsystemer, så der behøves formodentlig ikke nogen bookmaking-licens.

Bekendtgørelse af lov om visse spil, lotterier og væddemål

LBK nr 765 af 14/08/2000 (Gældende)

§ 10. Foranstaltning her i landet af væddemål efter denne lov af andre end bevillingshaveren samt formidling af deltagelse i
udenlandske væddemål straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder. Under skærpende omstændigheder, herunder navnlig når
lovovertrædelsen har haft en særlig omfattende karakter, kan straffen stige til fængsel i 1 år.

Stk. 2. Den, der deltager i et sådant ulovligt eller ulovligt formidlet væddemål, som omhandlet i stk. 1, straffes med bøde.

Stk. 3. Det staten unddragne afgiftsbeløb, jf. § 1, bliver at erstatte.

Stk. 4. Formidling af deltagelse i væddemål eller lottospil i henhold til denne lov gennem erhvervsmæssig modtagelse af indskud af
andre end de autoriserede forhandlere samt avertering herom er forbudt.

Stk. 5. Afholdelse af spil, præmiekonkurrencer, bortlodning og lign. på grundlag af eller ved benyttelse af bevillingshaverens
spillekuponer er forbudt for andre end bevillingshaveren.

Stk. 6. Overtrædelse af bestemmelserne i stk. 4 og 5 straffes med bøde.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-02 12:54

Mari skrev:

>§ 10. Foranstaltning her i landet af væddemål ...

Betyder "væddemål" her ikke at der er penge involveret?

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 15-03-02 17:33

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Betyder "væddemål" her ikke at der er penge involveret?

Jo - det vil jeg nu mene.

Jeg har tjekket kommentaren i Karnov. Der er intet nævnt.

Men satser man nogle point som ikke kan konverteres til noget som helst skal
der ikke gives tilladelse.

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Steen

Dato : 16-03-02 04:07

Okay det ser jo meget godt ud!

[...]

Er "bevillingshaveren" i dette tilfælde, kun den der administrerer en given
liga, eller kan det også indebære en enhed der har fået fuldmagt til at
foranstalte væddemål? Det ville besvare mit 1. spørgsmål. Eller er det ikke
væsentligt når vi nu har fastslået at der ikke er tale om reelle væddemål?

-Steen