/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Et problem.... GS500E
Fra : Rasmus Sørensen


Dato : 14-03-02 19:31

Det drejer sig om min GS500E fra '99, når jeg er ude og køre sker det ofte
at motoren nærmest rykker lidt, svært at forklare.. den nærmest taber lidt
kompression, den går ikke i stå, men det kan være voldsomt ubehageligt ved
f.eks ved en overhaling kan den helt tabe omdrejningerne ca. 1 sek. tid, for
derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige nævnes at
efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk på, ny
motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?
Vh. Rasmus Sørensen (En ellers utrolig glad motorcykelist)



 
 
Claus Bisgaard (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Bisgaard


Dato : 15-03-02 11:10

Jeg har på en GS500 oplevet at nedenstående problem pga af manglende benzin.
Der var simpelt ikke hul nok igennem benzinhanen...! Det viste sig dog kun
ved ekstrem belastning. Måske der sidder skidt i et filter på benzinhanen??

-Claus Bisgaard

"Rasmus Sørensen" <(nospam)min@direkte.dk> wrote in message
news:3c90eafd$0$73624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det drejer sig om min GS500E fra '99, når jeg er ude og køre sker det ofte
> at motoren nærmest rykker lidt, svært at forklare.. den nærmest taber lidt
> kompression, den går ikke i stå, men det kan være voldsomt ubehageligt ved
> f.eks ved en overhaling kan den helt tabe omdrejningerne ca. 1 sek. tid,
for
> derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige nævnes
at
> efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk på,
ny
> motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
> benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?
> Vh. Rasmus Sørensen (En ellers utrolig glad motorcykelist)
>
>



Armand (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-02 00:09


Claus Bisgaard <Claus@bisgaard.net> skrev i en
news:a6sh67$lvh$1@sunsite.dk...
> Jeg har på en GS500 oplevet at nedenstående problem pga af manglende
> benzin.
> Der var simpelt ikke hul nok igennem benzinhanen...! Det viste sig dog
> kun ved ekstrem belastning. Måske der sidder skidt i et filter på
> benzinhanen??

Akkurat samme åbenbaring tilkom mig midt på min arbejdsdag (man får ind
imellem tænkt mange fine tanker inde bag så'en en svejseskærm ):

- Stoppet bensinslange?
- Knæk på bensinslange?
- Hul på en given vacuum-slange, så bensinhanen ikke åbner optimalt (=>
falsk luft, samt at ved fuld gas er der mindst vacuum!); men GS'eren har
vis ikke vacuum-hane :-/
- Stoppet åndehul i bensindæksel (prøv ved næste problem at stoppe og
åbne tankdækslet. Oh lyt efter om det giver et tydeligt 'suuøøp'.

--
Armand.
(der noterer sig at Rasmus hár været på forkant med alle de vanlige
D.F.M.-typesvar på problemet!)







ole nielsen (16-03-2002)
Kommentar
Fra : ole nielsen


Dato : 16-03-02 14:44

hej NG

hvis det er efterår og vinter kørsel kan der også være tale om is i dine
karboratore Brug noget sprit og det hjælper

Ole B.
gsf1200 k1
(gs 500)

"Claus Bisgaard" <Claus@bisgaard.net> skrev i en meddelelse
news:a6sh67$lvh$1@sunsite.dk...
> Jeg har på en GS500 oplevet at nedenstående problem pga af manglende
benzin.
> Der var simpelt ikke hul nok igennem benzinhanen...! Det viste sig dog kun
> ved ekstrem belastning. Måske der sidder skidt i et filter på
benzinhanen??
>
> -Claus Bisgaard
>
> "Rasmus Sørensen" <(nospam)min@direkte.dk> wrote in message
> news:3c90eafd$0$73624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det drejer sig om min GS500E fra '99, når jeg er ude og køre sker det
ofte
> > at motoren nærmest rykker lidt, svært at forklare.. den nærmest taber
lidt
> > kompression, den går ikke i stå, men det kan være voldsomt ubehageligt
ved
> > f.eks ved en overhaling kan den helt tabe omdrejningerne ca. 1 sek. tid,
> for
> > derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige
nævnes
> at
> > efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk på,
> ny
> > motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
> > benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?
> > Vh. Rasmus Sørensen (En ellers utrolig glad motorcykelist)
> >
> >
>
>



Ole Baun (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 16-03-02 17:42

- sakset fra Ole Nielsen´s indlæg -

> > > derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige
> nævnes
> > at
> > > efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk
på,
> > ny
> > > motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
> > > benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?

"ole nielsen" <obnil@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c934bca$0$92559$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej NG
>
> hvis det er efterår og vinter kørsel kan der også være tale om is i dine
> karboratore Brug noget sprit og det hjælper

Nu skriver Rasmus jo at benzinen er frisk, og at han kører med karburator
sprit, så det er jo nok ikke det der er problemet

Ole Baun



Søren Feilberg (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Feilberg


Dato : 15-03-02 11:33

On Thu, 14 Mar 2002 19:30:46 +0100, "Rasmus Sørensen"
<(nospam)min@direkte.dk> wrote:

>Det drejer sig om min GS500E fra '99, når jeg er ude og køre sker det ofte
>at motoren nærmest rykker lidt, svært at forklare.. den nærmest taber lidt
>kompression, den går ikke i stå, men det kan være voldsomt ubehageligt ved
>f.eks ved en overhaling kan den helt tabe omdrejningerne ca. 1 sek. tid, for
>derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige nævnes at
>efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk på, ny
>motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
>benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?
> Vh. Rasmus Sørensen (En ellers utrolig glad motorcykelist)
>
Jeg havde et lignende problem. Det blev løst da jeg skruede
ledningerne ordenligt fast på batteriet......

Søren

Søren F.
Dmcn#59
XJ750 Seca

Asger Steffensen (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 16-03-02 15:57


"Rasmus Sørensen" <(nospam)min@direkte.dk> wrote in message
news:3c90eafd$0$73624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det drejer sig om min GS500E fra '99, når jeg er ude og køre sker det ofte
> at motoren nærmest rykker lidt, svært at forklare.. den nærmest taber lidt
> kompression, den går ikke i stå, men det kan være voldsomt ubehageligt ved
> f.eks ved en overhaling kan den helt tabe omdrejningerne ca. 1 sek. tid,
for
> derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige nævnes
at
> efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk på,
ny
> motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
> benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?
> Vh. Rasmus Sørensen (En ellers utrolig glad motorcykelist)
>
Tænding der sætter ud? Tjek at der ikke er ledninger der har forbindelse til
stel. Oplevede det en gang med en ledning der var gnavet halvt over, og af
og til rørte ved stel og lavede en kortslutning af tændingen, så maskinen
døde et sekunds tid. Møgirriterende og småfarligt.

Asger
ZX-10



Rasmus Sørensen (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Sørensen


Dato : 16-03-02 18:50

Rasmus her! Jeg siger mange tak for de gode indlæg! I morgen vil jeg derfor
begynde at lede efter en eventuelt knækket ledning, samtidig med jeg renser
ledningsnettet og smører det ind i silicone. desuden vil jeg se til en
udluftning der muligvis kan være stoppet...
Vh. Rasmus



Armand (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-02 11:37


Rasmus Sørensen <(nospam)min@direkte.dk> skrev i en
news:3c938487$0$60221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> ..........desuden vil jeg se til en udluftning der muligvis kan være
stoppet...

Hvilket er næsten umuligt at erkende andet end ved den svuppende lyd når
dækslet åbnes og lukker luft ind !

--
Armand




Brian Lænø (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 17-03-02 17:23


"Rasmus Sørensen" skrev
> Det drejer sig om min GS500E fra '99, når jeg er ude og køre sker det ofte
> at motoren nærmest rykker lidt, svært at forklare.. den nærmest taber lidt
> kompression, den går ikke i stå, men det kan være voldsomt ubehageligt ved
> f.eks ved en overhaling kan den helt tabe omdrejningerne ca. 1 sek. tid,
for
> derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige nævnes
at
> efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk på,
ny
> motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
> benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?
> Vh. Rasmus Sørensen (En ellers utrolig glad motorcykelist)
>
Har du set efter om der er skidt i bundkarene på karburatorene , der helt
eller delvis kan blokere for dysen.
Sidste år havde jeg lidt problemer med min Cagiva.
Der var noget lyserødt skidt i det ene bundkar (samme farve som karburator
sprit), der blokerede for dysen.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Jørgen Mangor Iverse~ (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Mangor Iverse~


Dato : 18-03-02 09:05

"Rasmus Sørensen" <(nospam)min@direkte.dk> wrote in message
news:3c90eafd$0$73624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det drejer sig om min GS500E fra '99, når jeg er ude og køre sker det ofte
> at motoren nærmest rykker lidt, svært at forklare.. den nærmest taber lidt
> kompression, den går ikke i stå, men det kan være voldsomt ubehageligt ved
> f.eks ved en overhaling kan den helt tabe omdrejningerne ca. 1 sek. tid,
for
> derefter at tage omdrejningere igen og køre normalt. Det skal lige nævnes
at
> efter vinteropstaldning har det fået tappet gammelt benzin af, frisk på,
ny
> motorolie, nye tændrør og desuden kører jeg med karburator sprit i á
> benzin... Hvad fan... kan det skyldes ?
> Vh. Rasmus Sørensen (En ellers utrolig glad motorcykelist)
>
Jeg havde i efteråret et problem der lignede det ret meget. På motorvej ved
hård belastning var der ligesom motoren "dykkede" i effekt. Det føltes som
om jeg kørte gennem en mur. Jeg løste problemet ved at justere
koblingskablet korrekt!
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn



Jes Vestervang (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-03-02 16:37

Jørgen Mangor Iversen skrev:
..........
> På motorvej ved hård belastning var der ligesom motoren "dykkede" i
> effekt. Det føltes som om jeg kørte gennem en mur.
>
Det lyder _virkelig_ ubehageligt! =


--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jørgen Mangor Iverse~ (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Mangor Iverse~


Dato : 19-03-02 09:13

> > På motorvej ved hård belastning var der ligesom motoren "dykkede" i
> > effekt. Det føltes som om jeg kørte gennem en mur.
> >
> Det lyder _virkelig_ ubehageligt! =
>
>
Det var det også. Effekten er lidt svær at beskrive. Men det føltes som en
stor hånd placerede sig forrest på ekvipagen og skubbe mig et par meter
tilbage. Til sidst ville den slet ikke trække. Så røg jeg ind på nærmeste
rasteplads og fandt dermed ud af at det var meget svært at skifte gear (gør
jeg ellers ikke så meget på motorvej, undtaget på Lyngbyvej om morgenen).
Jeg eksperimenterede lidt med at slække koblingskablet og fandt ud af at jeg
kunne køre, blot uden kobling. Så det gjorde jeg. Heldigvis har BMW en stærk
gearkasse og et godt kraftoverskud. Så sammen med min gamle militære
kørselsuddannelse, kunne jeg skifte gear både op og ned uden kobling.
Igangsætning fra fri til i andet gear og med den lille smule hjælp koblingen
kunne give, og så lidt brutal motorkraft. Da jeg kom hjem 3 dage senere,
genlæste jeg Haynes' afsnit om justering af kobling, fandt ud af hvad jeg
havde misforstået første gang og rettede problemet. Og det har virket
perfekt siden...
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn



Jes Vestervang (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-02 17:26

Jørgen Mangor Iversen skrev:

>> > På motorvej ved hård belastning var der ligesom motoren "dykkede" i
>> > effekt. Det føltes som om jeg kørte gennem en mur.
>> >
>> Det lyder _virkelig_ ubehageligt! =
>>
>>
> Det var det også.
>
Det var nu mest men i spøg, for følelsen af at køre gennem en mur regnede
jeg for at være ret hårdtslående

> Effekten er lidt svær at beskrive. Men det føltes som en
> stor hånd placerede sig forrest på ekvipagen og skubbe mig et par meter
> tilbage.
>
Ja, jeg kender godt fornemmelsen af at den trækkraft man regner med er der
pludsleig er væk. F.eks. når man accelererer hårdt i 1. og lige skal op i
2., men kikser skiftet. Så sidder man også med næsen i kåbglasset

> jeg kunne køre, blot uden kobling. Så det gjorde jeg. Heldigvis
> har BMW en stærk gearkasse og et godt kraftoverskud.
>
Det er nu egentlig ikke engang nødvendigt, selvom en stærk gearkasse er rar
at have. Selv bruger jeg sjældent koblingen ved frisk kørsel vha. af en god
forklaring af den rette teknik her i ng'en


> Igangsætning fra fri til i andet gear og med den lille smule
> hjælp koblingen kunne give, og så lidt brutal motorkraft.
>
Jeg kan godt se fornuften i at undgå springet mellem 1. og 2., men den må
da være ret svær at få nok op i fart til at kunne gå direkte i 2. uden
klonk, eller hvad?

> Da jeg kom hjem
> 3 dage senere, genlæste jeg Haynes' afsnit om justering af kobling, fandt
> ud af hvad jeg havde misforstået første gang og rettede problemet. Og det
> har virket perfekt siden...
>
Det er jo hvad der sker Hvis der ikke laves fejl, er det fordi der ikke
laves noget
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste