Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
efterlysning af fotoblad
Fra : Maria Fabricius

Dato : 14-03-02 19:27

Er der nogen, der kan anbefale et godt fotoblad?
Jeg har stor interesse for foto og mangler et fagblad- gerne med mulighed
for at indsende egne billeder og evt med aktivitetsoversigter for amatører i
Århus-området.
På forhånd tak.
Maria

Fra : Søren Blom

Dato : 14-03-02 20:53

"Maria Fabricius" <rulle@anderledes.dk> skrev
> [...]
> for at indsende egne billeder og evt med aktivitetsoversigter for amatører

Der findes så vidt jeg husker kun eet fotoblad i Danmark, "Alt om Foto", om
det er godt, er vist et smag spørgsmål
Men der er da mulighed for at sende billeder ind til dem.
Noget omkring specielt Århus området, hvad tænker du så på?
Der er en lille håndfuld fotoklubber her i Århus, bl.a. AFA "Århus
fotografiske Amatør fotoklub" på http://www.afa-foto.dk/ og
http://home4.inet.tele.dk/fkj/fotoorg/main/klubber.htm kan du finde adresser
osv.

Men alle eller næsten alle klubber går snart i Sommerhi

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Morfar

Dato : 16-03-02 17:55

Kan ikke anbefale nogen danske fotoblade !
Har prøvet "Alt om Foto", inkl. modelbureauet Concordia Models, og
fotoskolen i Frederikshavn. Vil ikke hænge nogen ud her, klip.....klip, lang
forklaring, men bestemt ikke en succeshistorie.

Leif

Fra : Bjarne Kjær

Dato : 15-03-02 14:18

Dansk fotoblad - nej

Men har du interesse i S/H er Black & White Photograhpy et rigtig godt
magasin, med mange gode tips / billeder / reportager m.v.

Du kan finde lidt mere på http://www.thegmcgroup.com og klik på
publications

m.v.h.
Bjarne Kjær

Fra : Lars

Dato : 17-03-02 17:37

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 17-03-02 23:05

Hejsa

Efter i en periode at have holdt en hulens masse blader er jeg endt med kun
at købe et om måneden - så kan jeg bruge resten af pengene på film :)

Det er det engelske Practical Photography - et hamrende godt blad imø. Ikke
ligeså udstyrsfikseret som de tyske ColorFoto og FotoMagazin, men der er da
nogle tests. Indholdet er primært om at fotografere - gode tips, teknik,
filmvalg, inteviews, om billedbehandling osv. Det koster tilgengæld omkring
30 kr. mere end de 2 tyske blade - nemlig 75 kr. - men de er rigtig godt
givet ud synes jeg.

Mvh

Kim

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-03-02 08:58

Prøv også at kigge på det svenske fotoblad "FOTO", www.allersforlag.se

Det er væsentlig fyldigere end det danske blad "Alt om Foto", og har
en mere seriøs redaktionel vinkel. Fokus er på fotografiet, uden dog
at glemme udstyrs-tests. Der er meget inspiration at hente. En del
større biblioteker har det, ellers kan det købes for 45 kr. i DSB's
bladkiosker.

Abonnement er 360 svenske kr. årligt for 11 numnre.

Og når det nu alligevel er billigst at købe film og udstyr i Sverige,
er det rart at der bag i bladet er gode tilbudsannoncer fra bl.a.
web-butikkerne.

Svenskerne har iøvrigt mange andre gode specialblade, de må have en
anden tradition for at købe den slags blade end vi danskere. De er
selvfølgelig også lidt flere, vist 8.6 mill. Det er en skam at der
ikke er solid basis for et rigtig godt fotoblad her i landet - der må
være for få af os der gider køber det.

hilsen Morten Nielsen

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 18-03-02 15:00

"Morten Nielsen" <mnbib@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> at glemme udstyrs-tests. Der er meget inspiration at hente. En del
> større biblioteker har det, ellers kan det købes for 45 kr. i DSB's

Helt enig - glemte lige FOTO i skyndingen

Imø dyrker de i deres portrætter af fotografer dog mere personen bag, end
deres egentlige virke som fotograf (jeg vil hellere høre om deres teknik,
udvikling og idéer osv.) - men det er da i sig selv også spændende, men man
får imo ikke ligeså mange gode brugbare fotoråd i FOTO som i Practical
Photography.

Mvh

Kim