Gemme / læse arrays og strings i filer
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 28-01-01 18:39

Hej!

Jeg er lidt ny med Java, er der nogle der har et hint til hvad jeg skal
kigge på af funktioner når jeg fra en javaapplet vil læse informationer som
jeg med et javaprogram har gemt i en fil på min egen computer og uploaded
til webhotellet?

mvh

Niels Henrik

Fra : Bear

Dato : 28-01-01 19:44

Det er ret kompliceret og ikke noget en nybegynder skulle starte med.

Du skal til at lege med Sockets og http-protokollen, desuden kan det være at
du skal lave din applet "signed" pga. sikkerhed i browsere. :(

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-01-01 21:17

> [...]
> jeg med et javaprogram har gemt i en fil på min egen computer og uploaded

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, men hvis du vil læse en fil fra
samme server som
applet'en ligger på, kan du bare gøre det:

/*
læser filen "en_fil.txt" og printer den ud (i java-console)
*/
import java.io.*;
import java.applet.*;
public class A extends Applet
{
public void init()
{
try
{
BufferedReader reader = new BufferedReader( new
FileReader("en_fil.txt") );
int c;
while( (c = reader.read()) != -1 )
{
System.out.print((char)c);
}
}
catch( IOException e )
{
System.out.println( e );
}
}
}

Ulrik Magnusson

--
"If you don't succeed, redefine success"
Anonymous

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-01-01 21:28

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@privat.dk> writes:

> [...]
> jeg med et javaprogram har gemt i en fil på min egen computer og uploaded

Det kan umiddelbart lade sig gøre hvis du kan lave en URL til din fil,
som f.eks.

http://www.server.dk/fil.txt

Altså skal din fil ligge i din dokumentmappe på webhotellet.

Du skal lave noget lignende dette i din applet for at læse filen:

try{
URL url = new URL("http://www.server.dk/fil.txt");
BufferedReader in = new BufferedReader(
new InputStreamReader(url.openStream()));
String s = in.readLine();
} catch(MalformedURLException e){
System.out.println("URLException:"+e);
} catch(IOException e){