Misligholdt græsplæne.
Fra : Jens Petersen

Dato : 14-03-02 18:43

Hej.

Jeg er indehaver af en gennem flere år misligholdt græsplæne.
Den er aldrig blevet gødet og den nåede ikke at blive slået inden
vinteren, så den er rigtig grim nu.

Hvordan får jeg bedst skik på plænen?

Den skal ikke være hysterisk perfekt, bare til at holde ud at se på.

--
Jens

Four minus two is one and the same.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-03-02 20:44

ens Petersen wrote:

> [...]
>
> Jeg er indehaver af en gennem flere år misligholdt græsplæne.
> Den er aldrig blevet gødet og den nåede ikke at blive slået inden

Du slåe græsset ligeså snart det begynder at gro.
Hvis det er for højt nu, så riv det først.

Grunden til at man gøder græsset er
at gartnerne skal have noget at lave hele sommeren.

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-03-02 20:53

On Thu, 14 Mar 2002 20:43:44 +0100, Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk>
wrote:

>Du slåe græsset ligeså snart det begynder at gro.
>Hvis det er for højt nu, så riv det først.

Nåmen det må jeg hellere gøre først, den er helt brun.

>Grunden til at man gøder græsset er
>at gartnerne skal have noget at lave hele sommeren.

Men her er det mig der er gartner så det skal jeg nok passe på med

Hvis jeg nu alligevel vil gøde den lidt, bare for at den skal se lidt
grøn og frisk ud til sommer, hvad skal der så til?

--
Jens

Compatible perhaps, comparable? NEVER!!!!!

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-03-02 22:22

Jens Petersen wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg nu alligevel vil gøde den lidt, bare for at den skal se lidt
> grøn og frisk ud til sommer, hvad skal der så til?

Jeg syntes at du skal vendte og se først. Men du kunne kompostere
det du river af, og det som du kipper af,
og sprede komposten ud igen på græsset.

Men ellers er det kvælstof gødning (og vand) som farver græsplæner grønne.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-03-02 22:15

wrote:

>Grunden til at man gøder græsset er
>at gartnerne skal have noget at lave hele sommeren.

Sådan noget vrøvl.

De få steder vi på mit (tidligere?) arbejde var ude at klippe græs kan
jeg garantere for at det ikke havde fået gødning.
Dem som gøder græsset er de samme som selv skal slå det... og de er
sjældent gartnere.

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 14-03-02 23:42

Thu, 14 Mar 2002 22:14:46 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>De få steder vi på mit (tidligere?) arbejde var ude at klippe græs kan
>jeg garantere for at det ikke havde fået gødning.

"på mit (tidligere?) arbejde" - har du hemmeligheder for os?

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-03-02 08:43

On Thu, 14 Mar 2002 23:41:59 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Thu, 14 Mar 2002 22:14:46 +0100, berigede Mads Lie Jensen
><mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>"på mit (tidligere?) arbejde" - har du hemmeligheder for os?

Næh, jeg er bare ikke klar over om jeg skal starte igen deroppe - har
endnu ikke hørt noget. Og der er ved at gå forårsutålmodighed i mig...

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 15-03-02 09:48

Fri, 15 Mar 2002 08:42:51 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Næh, jeg er bare ikke klar over om jeg skal starte igen deroppe - har
>endnu ikke hørt noget. Og der er ved at gå forårsutålmodighed i mig...

Okay, det er altså sæsonarbejde?!

/Mark

PS
Hvis du er ved, at gå i frø over manglende ting at tage dig til, så må
du stadig gerne gå amok i min have - bare du selv betaler transporten
frem og tilbage )

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-03-02 11:29

On Fri, 15 Mar 2002 09:48:10 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Okay, det er altså sæsonarbejde?!

Ja, i den grad.

>PS
>Hvis du er ved, at gå i frø over manglende ting at tage dig til, så må
>du stadig gerne gå amok i min have - bare du selv betaler transporten
>frem og tilbage )

Hmmm... Tjaaa... Taro'en kunne jo nok klare sådan en tur... Men på den
anden side skal den snart til syn så der er vist ingen grund til at tage
chancen

http://www.gartneriet.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-03-02 20:49

> Jeg er indehaver af en gennem flere år misligholdt græsplæne.
> Den er aldrig blevet gødet og den nåede ikke at blive slået inden
> vinteren, så den er rigtig grim nu.

Hvis den er lang og halv/helvissen, så giv den en tur med græsslåmaskinen og
riv det visne sammen. Derefter gøder du - 2 kg pr. 100 kvm, første gang her
midt i marts og igen 1. april, 15. april og 1. maj.

Du får nok en hyggelig sommer med græsslåmaskinen, men så sparer du jo
motionscenteret og får i tilgift en flot græsplæne

Mvh Maria

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-03-02 21:35

On Thu, 14 Mar 2002 20:48:35 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Hvis den er lang og halv/helvissen, så giv den en tur med græsslåmaskinen og
>riv det visne sammen. Derefter gøder du - 2 kg pr. 100 kvm, første gang her
>midt i marts og igen 1. april, 15. april og 1. maj.

Og hvad gøder jeg med, Substral bliver nok for dyrt.

>Du får nok en hyggelig sommer med græsslåmaskinen, men så sparer du jo
>motionscenteret og får i tilgift en flot græsplæne

Plæneklipperen er heldigvis motoriseret så det overlever jeg nok

--
Jens

I don't have pejudice; I hate everyone equally!

Fra : H. Olesen

Dato : 16-03-02 23:14

On Thu, 14 Mar 2002 21:34:36 +0100, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Og hvad gøder jeg med, Substral bliver nok for dyrt.

NPK gødning. Husker ikke lige hvilke tal, men til græsplæner skal det
første og sidste tal være nogenlunde lige store.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-03-02 11:45

On Sat, 16 Mar 2002 23:13:32 +0100, H. Olesen <esemanews@nospam.dk>
wrote:

>NPK gødning. Husker ikke lige hvilke tal, men til græsplæner skal det
>første og sidste tal være nogenlunde lige store.

Tak, men det ved de nok i 'havecenteret'.

Jeg må hellere se at komme i gang

--
Jens

Ach, der elektromagnetische katzenklappe ist kaput!