Hjælp søges!
Fra : Louise Viborg

Dato : 14-03-02 17:14

Hej!
Jeg er en pige på 20 år. Jeg er 172 cm høj og vejer 63 kg. Jeg Synes at ejg
har taget lige lovlig meget på her de sidste par mdr. og er nu gået på en
lille slankekur, lige får at tabe mig et par kg. Jeg vil gerne ned under 60
kg. Nu vil jeg lige høre jer, hvad I synes om min slankekur.

Til morgenmad spiser jeg en portion Corn Flakes med Minimælk. Da jeg
arbejder som rengøringsassistent, står jeg op kl 4:30, så når vi holder
pause på arbejdet kl 8:10 spiser jeg et par gulerødder. Når jeg kommer hjem
fra arbejde spiser jeg en skive rugbrød med noget fedtfattigt pålæg på.
Derudover spiser jeg frugtgrød, grønsager, frugt, rosiner. Og meget lidt
kød.

Jeg er enormt glad for rødvin, og vil gerne høre, om der er nogen der ved
hvor meget det feder?

Ellers er jeg meget modtagelig overfor andre gøde råd

Mvh.
Louise

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-02 00:30

"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> wrote in message news:<a6qi2u$2rvq$1@news.cybercity.dk>...
> Hej!
> Jeg er en pige på 20 år. Jeg er 172 cm høj og vejer 63 kg. Jeg Synes at ejg
> har taget lige lovlig meget på her de sidste par mdr.

Det er da vist også på tide, at du tog lidt på IMHO.

> og er nu gået på en
> lille slankekur, lige får at tabe mig et par kg. Jeg vil gerne ned under 60
> kg.

Hvorfor?

> [...]
> fra arbejde spiser jeg en skive rugbrød med noget fedtfattigt pålæg på.
> Derudover spiser jeg frugtgrød, grønsager, frugt, rosiner. Og meget lidt

Frugtgrøden (skælskør????) og rosiner er jo rene sukkerbomber, hvis
det er kalorier du tænker på.

> Jeg er enormt glad for rødvin, og vil gerne høre, om der er nogen der ved
> hvor meget det feder?

Hold dig bare til sundhedsstyrelsens maks. 14 glas pr. uge, så burde
det ikke være noget problem

> Ellers er jeg meget modtagelig overfor andre gøde råd

Jeg syntes ikke, at du skal tage på "slankekur". Hvis du holder dig
til madpyramiden og sørger for, at du ikke spiser mere end du
forbrænder (rengøringsjob kan være fysisk hårdt og derfor er det også
vigtigt at du får nogle kalorier indenbords), så kan med din højde og
vægtangivelse sagtens være glad for det du har.

med venlig hilsen

Carsten Riis (pt. 117 kg på 183 cm)

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-03-02 08:44

> Hvorfor?

Fordi jeg har før været nede på 55 kg, og der var jeg meget tilfreds med mig
selv. Det er jeg ikke nu. Mine problem områder er maven og numsen. Jeg laver
balle og maveøvelser dagligt.

> Frugtgrøden (skælskør????) og rosiner er jo rene sukkerbomber, hvis
> det er kalorier du tænker på.

Gud, det havde jeg da slet ikke tænkt over *G* Jeg så rosiner lidt som sundt
slik

> Hold dig bare til sundhedsstyrelsens maks. 14 glas pr. uge, så burde
> det ikke være noget problem

Ok

> [...]
> vigtigt at du får nogle kalorier indenbords), så kan med din højde og
> vægtangivelse sagtens være glad for det du har.

L: Tak for det

Mvh.
Louise

Fra : Thorbjørn

Dato : 20-03-02 15:48

Louise Viborg skrev:
> [...]
> fra arbejde spiser jeg en skive rugbrød med noget fedtfattigt pålæg på.
> Derudover spiser jeg frugtgrød, grønsager, frugt, rosiner. Og meget lidt

Spis mere protein, fedt og mange grøntsager. Jeg tilslutter mig Carstens
kommentarer om frugtgrød og rosiner.

> Jeg er enormt glad for rødvin, og vil gerne høre, om der er nogen der ved
> hvor meget det feder?

Kommer an på mængden osv... Der er 90 kCal i et glas.

> Ellers er jeg meget modtagelig overfor andre gøde råd

De øvelser du laver for mave og baller fjerner ikke mere fedt der end andre
steder.

-Thorbjørn

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-03-02 11:50

> De øvelser du laver for mave og baller fjerner ikke mere fedt der end
andre
> steder.

L: Nej, men de strammer op

Mvh.
Louise

Fra : Thorbjørn

Dato : 25-03-02 13:25

> andre
>
> L: Nej, men de strammer op

Stort set ikke hvis man laver dem hver dag. Skær ned til 1-3 gange om ugen
og lav pr. øvelse 1-3 sæt a 7-15 gentagelser og vælg øvelser og belastning
der muliggør
noget nær fuld udmattelse i i hvert fald nogle af dine sæt.

-Thorbjørn

Fra : Trine og Thomas

Dato : 21-03-02 09:01

Hej Louise

Du bør ihvertfald spise flere proteiner og det findes bla. i kød, fisk,
fedtfattige mælkeprodukter, ost og æggehvider.
Men personligt synes jeg heller ikke det lyder som om du skal tabe dig (Jeg
er 162 cm og vejer nu 65,5), men vi er jo så forskellige.
Men lige for at vende tilbage til proteinerne - de er meget vigtige og man
taber sig mere på en proteinrig kost end en kost rig på kulhydrater (frugt,
kartofler, ris, brød mv.)

Smil fra Trine (som nu har tabt 7,8 kilo siden 1.12 ved at spise proteinrig
kost) og naturligvis ellers passe på hvad jeg indtager

Fra : Henrik Andersen

Dato : 25-03-02 11:39

> [...]
> hvor meget det feder?
>
> Ellers er jeg meget modtagelig overfor andre gøde råd

Lyder som at du ikke skal ændre på noget, måske spise lidt mere...

Fedt er ok på kvinder, de rigtige steder i de rigtige mængder og du lyder
lidt i underkanten rent vægt mæssigt...

Det var bare det jeg vil sige, hej

Henrik