Form: textarea og reset
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 14-03-02 15:34

Jeg har en textarea-form med fortrykt tekst:

<TEXTAREA>Fortrykt tekst</TEXTAREA>

og ville gerne have, at en reset-knap

<INPUT TYPE="reset" value="Ryd felter">

kunne slette denne tekst, men det virker ikke - eller rettere: eventuel
_tilføjet_ tekst slettes - og det er den fortrykte, jeg gerne vil slette...

Er der nogen, der har gode ideer...?

Pft, Kim

Fra : Andersen

Dato : 14-03-02 16:24

<head>
   <title>Untitled</title>
<script language="JavaScript">
function clearText(thefield){
if (thefield.defaultValue==thefield.value)
thefield.value = ""
}
</script>
</head>

<form>
   <textarea onFocus="clearText(this)">Fortrykt tekst</textarea>
   <input type="Submit" value="Send">
   <input type="Reset" value="Reset">
</form>

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 14-03-02 17:52

"Andersen" skrev ...

> function clearText(thefield){
> <textarea onFocus="clearText(this)">Fortrykt tekst</textarea>
> <input type="Submit" value="Send">
> <input type="Reset" value="Reset">

Ja, det ser lovende ud og kan i princippet godt bruges, men var ikke helt,
hvad jeg havde tænkt: ClearText skulle gerne ankres på 'reset'-knappen, for
ofte vil den fortrykte tekst skulle submit'es. Jeg har eksperimeteret lidt,
men kan ikke få det til at virke - det er som om reset insisterer på at
indsætte den fortrykte tekst?

Kim

Fra : Ulrik Kold

Dato : 15-03-02 01:42

Kim Bach Petersen wrote:
> [...]
> men kan ikke få det til at virke - det er som om reset insisterer på at

Det er også meningen med en reset-knap. Den nulstiller formularen, og
hvis du har sat en default-tekst/-værdi ind i nogle felter, så kommer
det til at stå der, når du trykker reset.

Jeg har ikke lige umiddelbart en løsning på dit problem, og jeg er ikke
helt sikker på at jeg forstår hvad det er du vil... Sorry.

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 15-03-02 15:51

"Andersen" skrev ...

Det var ikke, havd jeg havde tænkt, men efter lige at have vendt tankerne,
er jeg ret tilfreds med denne løsning - tak for det!

Kim