Fejlmelding ved overgang til ny Windows.
Fra : Bent Aage Larsen

Dato : 14-03-02 14:58

Jeg har et program, som har kørt fejlfrit frem til Windows 98, men ved
senere Windows-versioner får jeg fejlmeldingen "Wrong version af run-time
DLL".
Hvad er der galt? Skal der kompileres med en nyere version af VB, eller er
der andet, jeg kan gøre? Jeg har adgang til kildeteksten, men jeg har ikke
gnist af forstand på VB, da jeg indtil nu kun har programmeret i Delphi.
I håb om hjælp fra et par kloge hoveder.
Venlig hilsen
Bent Aage.

Fra : Rasmus W

Dato : 14-03-02 15:14

Bent Aage Larsen wrote:

> [...]
> gnist af forstand på VB, da jeg indtil nu kun har programmeret i Delphi.
> I håb om hjælp fra et par kloge hoveder.
Jeg går ud fra at du selv har fundet ud af at du er kommet til at poste i
den forkerte gruppe.
Svaret er at VB-programmer har behov for den DLL der kommer med den version
af VB der er bygget med. Dvs. du bliver nødt til at kopiere den gamle DLL
over på din nye computer/windows. Hvis du har slettet den gamle, så kan du
nok godt finde den på nettet et sted.

Mvh Rasmus

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 14-03-02 15:36

"Bent Aage Larsen" <b.aa.larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gnist af forstand på VB, da jeg indtil nu kun har programmeret i Delphi.
> I håb om hjælp fra et par kloge hoveder.

Læg den rigtige/forlangte version af VBRUNxxx.DLL i dit systemkatalog...Hvis
ikke du har versionen, kan de downloades mange steder fra...Søg f.eks efter
vbrun300.dll, vbrun400.dll etc