Mozilla - et vindue du ikke kan naa
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 10:27

Min opsaetning med to skaerme paa arbejdet har aabenbart forvirret
Mozilla, da jeg nu faar nye vinduer hvor den oeverste halvdel ligger
udenfor min skaerm. Problemet ligger i at jeg ikke kan faa fat i
titelbjaelken da den ligger udenfor skaermen, og der ligger ogsaa
maksimerknappen. Jeg kan fint hive i nederste hoejre hjoerne men det
hjaelper ikke meget.

Jeg kan ikke hitte en tastaturgenvej til
flyt-vindue-istedet-for-resize eller maksimer-nuvaerende-vindue, men
det er der nok andre der kan?

Nogen gode forslag?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-03-02 10:50

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> hjaelper ikke meget.
>
> Jeg kan ikke hitte en tastaturgenvej til
> flyt-vindue-istedet-for-resize eller maksimer-nuvaerende-vindue, men

Måske kan du øge skærmens opløsning, så hele vinduet er med, derpå
flytte det ned hvor du vil have det og sænke opløsningen igen.
Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 11:00

martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:

> Måske kan du øge skærmens opløsning, så hele vinduet er med, derpå
> flytte det ned hvor du vil have det og sænke opløsningen igen.

Oploesningen var paa maksmimal, men til gengaeld saa ringede der en
klokke om at vinduer bliver flyttet "ind" naar skaermkonfigurationen
aendrer sig. Jeg satte derfor oploesningen ned, fik fat i vinduet og
rettede det til, og satte oploesningen op igen.

Tak skal du have for tippet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 11:01

> [...]

> hjaelper ikke meget.
>
> Jeg kan ikke hitte en tastaturgenvej til
> flyt-vindue-istedet-for-resize eller maksimer-nuvaerende-vindue, men

desværre men jeg har et par alternativer...

Skift opløsning eller kobel den eksterne skærm fra.

Prøv at lukke vinduet med æble+w, og åbne et nyt - hopper det også
udenfor?

Luk Mozilla og slet eller modificer filen:
~/Library/Preferences/org.mozilla.Mozilla.plist

Hjælper det ikke er den trivielle løsning at du skriver AppleScript:
Åben Script Editor, start en optagelse flyt et tilfældigt vindue nedad
og stop optagelsen, kig i koden, modificer den så den flytter et mozilla
vindue

<icq:131382336>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-03-02 16:18

Hej Thorbjørn

Prøv at sætte pilen på de yderste 3-4 pixels på yderkanten af
rulleskakten - altså selve vinduesrammen - og træk så nedad med
museknappen holdt nede. Det virker sådan i OS 9.x, så mon ikke også i
X...

mvh. Erik Richard

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:

> [...]
> hjaelper ikke meget.
>
> Jeg kan ikke hitte en tastaturgenvej til
> flyt-vindue-istedet-for-resize eller maksimer-nuvaerende-vindue, men

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 17:29

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> rulleskakten - altså selve vinduesrammen - og træk så nedad med
> museknappen holdt nede. Det virker sådan i OS 9.x, så mon ikke også i

Naeh, desvaerre, det er lavet totalt om. Hvis du kigger paa den fil
jeg smed i dk.binaer kan du se at der er ikke meget til rulleskakt :(

Stuntet med resize hjaelp.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-03-02 21:51

In article <3C90BF11.EFED1FFE@mail1.stofanet.dk>,

> [...]
> rulleskakten - altså selve vinduesrammen - og træk så nedad med
> museknappen holdt nede. Det virker sådan i OS 9.x, så mon ikke også i

Apple har desværre fundet det nødvendigt at fjerne denne funktionalitet
i OS X - det er godt nok irriterende. Det er kun iTunes og QuickTime
Player, der kan flyttes rundt når man klikker og holder i et tilfældigt
sted i "platin-baggrunden". Alle andre vinduer kan kun flyttes ved at
trække i titelbjælken (eller hvad den nu hedder).

Thomas Tvegaard