Stalker omdysning
Fra : Gichael

Dato : 14-03-02 08:21

Jeg har lige købt en stalker, og lidt nyt tun. bla.

Polini evo. krumtap
Polini evo. variator
Polini Corca cylinder
Polini evo. membran.
Next udstødning.
Polini 2g kobling.

Cylinderen er kørt til og nu er alt monteret. Jeg mangler bare at dyse
karburatoren om. Men hvilken dyse? Hvor stor er standard dysen?

Mvh Michael

P.S og nej jeg skal ikke have en ny karburator på. De larmer alt for meget.!

Fra : LaLLe

Dato : 14-03-02 09:38

"Gichael" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Michael
>
> P.S og nej jeg skal ikke have en ny karburator på. De larmer alt for

hvis ikke du skifter karburator kan du næsten være helt sikker på at din
cylinder snart sætter sig. Specielt hvis du har kørt det til uden at dyse op
først.

Og lad os lige få en anden ting på det rene. Det er ikke karburatoren der
larmer. Det er luftfilteret. Hvis du beholder den org filterkasse og lader
være med at sætte et power filter på så larmer den ikke.

Det er det dummeste sted du har valgt at spare. Smid en 17.5 dell'orto karb
på og en dyse 85-88 så skal det nok passe meget godt. Har selv det på.

Dernæst har du valgt den allerdårligste potte til et kit der er så
højtydende som corsa nu er. Sælg den igen og invester nogle penge i en:
polini for race, Topperformance replica eller en technigas RS. Du vil få
meget mere ydelse og optræk ud af det.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Gichael

Dato : 14-03-02 12:15

> [...]
> cylinder snart sætter sig. Specielt hvis du har kørt det til uden at dyse

Hvorfor det? Jeg har jo ikke kørt andet end 30km/t MAX, med lovlig variator
og ruller! (13 grams)

> Og lad os lige få en anden ting på det rene. Det er ikke karburatoren der
> larmer. Det er luftfilteret. Hvis du beholder den org filterkasse og lader
> være med at sætte et power filter på så larmer den ikke.

Prøv du nu lige at gå ud og tag luft filteret af din knallert og hør den
ikke larmer mere?? Det er karburatoren der larmer ikke luftfilteret. Grunden
til at karburatoren larmer er fordi at lyden nede fra cylinderen kommer op
til karburatoren, da der ikke er en lyd dæmpning fra stempel til karburator
foruden membranen. Grunden til at den orginale filter kasse ikke larmer er
fordi den er stor, og pga filteren dæmper den lyden, men der kan heller ikke
komme så meget luft igennem som f.eks. et evo filter.

> Det er det dummeste sted du har valgt at spare. Smid en 17.5 dell'orto
karb
> på og en dyse 85-88 så skal det nok passe meget godt. Har selv det på.

Det kan jo være den kommer senere.. Men det kommer an på om der er "tid" :)

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-03-02 13:42

> op
>
> Hvorfor det? Jeg har jo ikke kørt andet end 30km/t MAX, med lovlig
variator
> og ruller! (13 grams)

Den sætter sig fordi den ikke for nok benzin og dermed ikke nok køling.

[snip] en masse om luftfiltre [/snip]

Hvis du køber en større karb og lader dit lovlige filter sidde på larmer den
ikke mere.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-03-02 15:41

> [...]
>
> Cylinderen er kørt til og nu er alt monteret. Jeg mangler bare at dyse
> karburatoren om. Men hvilken dyse? Hvor stor er standard dysen?

Tjah.. Du skal LANGTTT op.. Standard er 72! Hvis jeg skal være helt ærlig
tror jeg måske du selv skal igang med at bore. Jeg brugte 120 i min 17,5mm
Delle til Corsa på stalker.

Forresten så har du valgt en af de aller dårligste potter til Gilera
Stalker.
> Mvh Michael
>
> P.S og nej jeg skal ikke have en ny karburator på. De larmer alt for
meget.!

Kaburatoren lamer da ikke for meget? En 12'er og en 17,5'er larmer da lige
meget. 17.5 eren har bare en dybere drummen ! Jeg ville klart gå op i
kaburator hvis jeg var dig.

/Thomas

Fra : Gichael

Dato : 15-03-02 08:03

Tak for de mange svar.

Der er blevet lavet lidt om på systemet. Da jeg jo har 7 dages retur ret,
har jeg sendt mit next rør tilbage (thansen) og købt et Polini For Race hos
scooter-attack, jeg har også købt en 17.5mm karburator.. (400 er jo ikke så
meget)

Hvilken dyse skal jeg have.?? Thomas siger 120 i en 17.5. Lalle siger
85-88.. ?? Hvad skal jeg gøre.? Hvor kan man købe et komplet dyse sæt? Med
dyser fra 60-130 og nåle m.m. (til delorto)

Mvh Michael

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 15-03-02 12:55

> [...]

> 85-88.. ?? Hvad skal jeg gøre.? Hvor kan man købe et komplet dyse sæt? Med
> dyser fra 60-130 og nåle m.m. (til delorto)

Du skal nok bare holde dig mellem 85-95 hvis du bibeholder det gamle filter
!
I mit tilfælde brugte jeg EVO filter fra Polini. Dyser kan købes hos
www.scooter-racing.dk til 25kr/stk

> Mvh Michael
/Thomas