Jeg deltager i Danmarks Netskoles kursus IT-HTML 04-03-02.
Jeg finder det tilbudte kursusmateriale særdeles udmærket og
veludført, omend med visse alvorlige unøjagtigheder.
Derimod er jeg ikke særligt imponeret af den valgte kommunikationsform
imellem kursus og eleverne.
Som det fremgår, både af det generelle kursusmateriale og det
specifikke for de enkelte kurser, har man lagt stor vægt på at al
kommunikation foregik let og smertefrit _via e-mail_.
De indledende faser, -tilmelding og downloading af kursusmateriale-,
foregik forståeligt nok via www,... der skulle jo ligge lidt
seriøsitet bag!!! og de ville selvfølgelig ikke udlevere deres
udmærkede kompendier til hvem som helst... meget naturligt
Nu har man derimod ændret hele systemet, således at _al_ kommunikation
foregår via www. D.v.s. at _hver eneste elev_ (ifølge læreren er der
210 på mit kursus!!!) skal udføre en tidskrævende "logon" hver gang
han vil i kontakt, pejle sig frem til "sit" kursus, pejle sig frem til
den funktion (ud af ét dusin muligheder) han ønsker, og (som toppen på
kransekagen) forblive on-line imedens han læser sig igennem hele den
interne "nyhedsgruppe".
Altsammen mens uret tikker og tæller kroner og øre hos 210 ivrige (men
fattige) elever.
Hvori består brugervenligheden og servicen i denne ordning ??
Hvad er der galt med, at Danmarks Netskole opretter en mailliste for
hvert kursus, og lukker den igen når kurset er fædigt ????
--
Gunnar Brøgger
læs malurten i
http://home8.inet.tele.dk/gun/