ATI Radeon 8500 LE Retail hvor?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-03-02 21:24

Jeg vil have ovenstående kort, og havde da også fundet homedata på
edbpriser som sendte mig et kort. Men de sendte mig et Powered by ATI
kort (OEM) og ikke et ATI kort, og de har slet ikke et ATI Radeon
8500LE (lavet af ATI). Alligevel figurerer de sammen med andre
forhandlere under ATI Radeon 8500 LE på edbpriser.

Er der nogen der ved med sikkerhed hvilke online-forhandlere der sælger
ATI Radeon 8500LE Retail (Built by ATI) udgaven?
De må selvfølgelig meget gerne have den på lager, men det er ikke et
krav.

Det skal ikke være Radeon 8500 idet den er 5-600 kr dyrere end LE
udgaven, som ganske let kan overclockes til samme niveau som en
Radeon8500. (Jeg er studerende, så jeg kan godt gå med til at
overclocke grafikkortet frem for at give 5-600 mere.)

På forhånd tak
Flemming

Fra : -= NicKy =-

Dato : 13-03-02 21:41

Fik denne info ang Ati fra Prc-data.

ATI har nemlig valgt kun at producere grafikkort-chips (ligesom nVidia), og dermed
lade andre firma'er lave grafikkortene. Vi har valgt at samarbejde med PowerColor, som
er en af ATI's vigtigste samarbejdspartnere.
Så er det endelig slut med lang leveringstid på ATI baserede grafikkort - du finder
dem alle på lager hos PRC.

Ved at ATI kun producerer chips, så kan du nu få Radeon kort til meget fordelagtige
priser.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-03-02 02:13

"-= NicKy =-" <Nic@Ky> wrote in

> [...]
> ATI baserede grafikkort - du finder dem alle på lager hos PRC.
>
> Ved at ATI kun producerer chips, så kan du nu få Radeon kort til

Jeps, den har jeg også fået - men der er jo stadig leverandører rundt
omkring med ATI (built by ATI) Radeon 8500 på lager, så må der næsten
også være nogle med Radeon 8500LE.

Nå, men jeg prøver at maile de butikker der er listet under
Radeon8500LE Retail og høre om det er et Built by ATI eller et Powered
by ATI kort.

Hvis man er så uheldig at alle har udsolgt, så må jeg jo så finde mig
et Powered by ATI.
Men de nuværende Built by ATI kører jo 275/550 MHz, vil de kommende
Powered by ATI så køre med denne hastighed, eller vil de stadig være
clocket 250/500 MHz.?

mvh
flemming

Fra : Thomas

Dato : 14-03-02 12:39

> Jeps, den har jeg også fået - men der er jo stadig leverandører rundt
> omkring med ATI (built by ATI) Radeon 8500 på lager, så må der næsten
> også være nogle med Radeon 8500LE.

SVJV er 8500LE ikke lavet af ATI, de laver kun "rene" 8500 udgaver. Alle LE
kort er fra andre producenter med ATI's chip på.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-03-02 23:44

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in

> [...]
>
> SVJV er 8500LE ikke lavet af ATI, de laver kun "rene" 8500 udgaver.
> Alle LE kort er fra andre producenter med ATI's chip på.

Det er ikke korrekt. ATI leverer stadig LE udgaven til USA, og leverede
også til Europa indtil for noget tid siden. De er nu stoppet med at
levere kortene og Hercules har taget over og laver ATi kort til det
Europæiske marked.
Så der findes stadig både Built by ATI Radeon 8500 og Built by ATI
Radeon 8500LE her i Danmark. Spørgsmålet er bare hvor jeg finder dem.

Flemming

Fra : Thomas

Dato : 15-03-02 09:57

> [...]
> Så der findes stadig både Built by ATI Radeon 8500 og Built by ATI
> Radeon 8500LE her i Danmark. Spørgsmålet er bare hvor jeg finder dem.

Ok, så lærte jeg også noget i dag

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 19-03-02 23:31

On Thu, 14 Mar 2002 22:44:15 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.blob.dk> wrote:

-snip-

>Så der findes stadig både Built by ATI Radeon 8500 og Built by ATI
>Radeon 8500LE her i Danmark. Spørgsmålet er bare hvor jeg finder dem.

Har du fundet nogen der stadig har Built by ATI på lager?
I så fald vil jeg gerne vide det da jeg har tænkt mig at investere i
et Radeon 8500.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-03-02 21:22

Jesper Rasmussen <jr-lbk@-NOWAY-mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
>
> Har du fundet nogen der stadig har Built by ATI på lager?
> I så fald vil jeg gerne vide det da jeg har tænkt mig at investere i

Desværre nej.

Men jeg har fundet ud af at PRC-data har et kort fra Power Color til
2299 som kører med 275/550 - de har også en LE udgave af kortet til ca.
1700.
Ellers er det ikke lykkedes mig at finde kortet i DK.

Jeg valgte at spare nogle penge og vente et års tid med det helt store
grafikkortindkøb. Jeg har nu købt et GF4 MX440 fra ASUS og jeg er
faktisk ret godt tilfreds med både 2D og 3D samt ikke mindst TV-out
(nView).
Hvis pengene er små er det et ganske godt køb. Jeg har ikke de nyeste
DX8 spil, så alle de spil jeg spiller kører mindst lige så godt på et
GF4 MX440 som de gjorde på mit GF3 Ti500. Jeg er i hvert fald godt
tilfreds med investeringen. Uanset hvad man så måtte mene om at de
kalder det for et GF4.

Flemming

Fra : Jakob M

Dato : 14-03-02 13:15

Nu har jeg ikke lige fulgt med i Radeon kortene, men hvad er forskellen på
"Powered by" og "Built by" ?.

Mvh
Jakob

Fra : Søren Christensen

Dato : 14-03-02 14:35

> Nu har jeg ikke lige fulgt med i Radeon kortene, men hvad er forskellen på
> "Powered by" og "Built by" ?.

Det ligger vel i ordene.
Built by er vel 100% fremstillet af ATI, mens Powered by er bygget af andre
producenter, der blot køber ATIs gpu'er.

Dette er blot et kvallificeret gæt, ved ikke for sure.

/Søren

Fra : Jakob M

Dato : 14-03-02 19:20

> Det ligger vel i ordene.
> Built by er vel 100% fremstillet af ATI, mens Powered by er bygget af
andre
> producenter, der blot køber ATIs gpu'er.

Det havde jeg også gættet. Det jeg mente var hvad det betyder for ydelsen,
billedkvaliteten osv ?.

Mvh
Jakob

Fra : Flemming Joensson