valg af dæk
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 13-03-02 20:30

Hej

Jeg skal bruge et godt sæt dæk helst michelin, køre ikke specielt meget ræs,
der må godt være en ca 5000 km i dem.

Frank

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-03-02 20:34

On Wed, 13 Mar 2002 20:30:05 +0100, "Torben Christoffersen"
<minibus@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal bruge et godt sæt dæk helst michelin, køre ikke specielt meget ræs,
>der må godt være en ca 5000 km i dem.

Hvad kører du på ?

-M

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 13-03-02 20:43

Jeg kører på en Aprilia rsv mille '00

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-03-02 20:47

"Torben Christoffersen" <minibus@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg kører på en Aprilia rsv mille '00
Den fungerer riktig godt med Pilot Sport, men unngå for all del 180 bakpå.
Av en eller annen grunn blir Millen ekstremt ustabil med 180 Pilot Sport på
dens 6" felg.

JS

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-03-02 22:40

> Den fungerer riktig godt med Pilot Sport, men unngå for all del 180 bakpå.
> Av en eller annen grunn blir Millen ekstremt ustabil med 180 Pilot Sport

> dens 6" felg.

Hvilken så? 190? 170?

Mvh
Steen

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 14-03-02 00:44

Steen Schmidt wrote:

> [...]

Det må man jo sige ja til

> Hvilken så? 190? 170?

190

-Claus

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 14-03-02 00:47

Hej Torben,

Torben Christoffersen wrote:

> Jeg kører på en Aprilia rsv mille '00

> Jeg skal bruge et godt sæt dæk helst michelin, køre ikke specielt meget
> ræs, der må godt være en ca 5000 km i dem.

Hvad med at prøve Macadam 100X?

Det er et 'sports-touring' dæk med masser af kilometer, excellent greb i vådt
føre og godt greb ved alle almindelige temperaturer - undtagen meget hård
kørsel.

Vh,

Fra : james

Dato : 18-03-02 13:58

> Hvad med at prøve Macadam 100X?
> excellent greb i vådt
> føre

....hvad har de så ændret siden 90X????? ...da de har absolut ikke "excellent
greb i vådt føre!"

-james

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-03-02 09:41

> Jeg skal bruge et godt sæt dæk helst michelin, køre ikke specielt meget
ræs,
> der må godt være en ca 5000 km i dem.

Som Jørund siger, så er det Michelin Macadam 100 du vil have. Pilot Sport er
meget mere til sportslig gadekørsel. Begge dæk er gode dæk i hver deres
"genre".

Du skal bruge 120/70 17" for og 190/50 17" bag.

Køb dem her og spar en "million" www.reifenversand.com

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 14-03-02 10:00

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> Som Jørund siger, så er det Michelin Macadam 100 du vil have. Pilot Sport
er
> meget mere til sportslig gadekørsel. Begge dæk er gode dæk i hver deres
> "genre".

Det var det ikke jeg som sa, men jeg er forsåvidt enig. Husk blot å få fatt
på MacAdam 100X, og ikke 90X.

Jeg har en kamerat i Norge som tok debutankurs på bane med MacAdam 100X på
sin Mille R. Ettefølgende kjørte han fra Norge til Nice og retur. Heretter
ned til Harzen en weekend, og da han endelig la om til mere sportlige dekk
var det ikke fordi
McAdam'erne var helt nedslitte. Millen er mere tilgivende overfor dekk enn
en kraftig rekke 4'er, så til alm. (sportlig) kjørsel er 100X helt fint.

JS