Vin-Investering
Fra : John Høyner

Dato : 13-03-02 20:16

Hej Alle

Er der nogle der kan fortælle mig om der er særlige regler der gælder hvis
man investere i vin .

Hilsen
John Høyner

Fra : Christian Andresen

Dato : 14-03-02 08:38

"John Høyner" <hoyner@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>

> Er der nogle der kan fortælle mig om der er særlige regler der gælder hvis
> [...]

Man skal vente med at drikke dem

Undskyld, men jeg kunne ikke lade være !!

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Anders Mork

Dato : 14-03-02 09:17

> Er der nogle der kan fortælle mig om der er særlige regler der gælder hvis
> man investere i vin .

En ting der er værd at vide er at evt. gevinster på vin er skattefrie i
Danmark, sålænge man ikke ligefrem er vinhandler. Så typisk vil det nok være
en god ide at investere i en kasse Chateau Petrus hvert år. Disse koster ca.
800 EUR pr. flaske og har vist sig at give en ualmindelig fin forrentning
over nogle år.

Uden at vide en hel masse om vin, skal man dog nok holde sig til de store
navne indenfor vin, hvilket kan gøre det til en overordentlig dyr fornøjelse
at få en balanceret 'portefølje' i kælderen. Dernæst skal man naturligvis
forstå at opbevare flaskerne rigtigt, så de ikke mister i værdi eller smag
over årene.

../Anders

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 19-03-02 02:36

"Anders Mork" <a.mork@eidosnet.co.uk> wrote:

> [...]
ca.
> 800 EUR pr. flaske og har vist sig at give en ualmindelig fin forrentning

Ja ?

I dag kan man f.eks, købe Petrus 1988 til 4900 flasken.

Og hvor finder du Petrus som sælges i kasser med investering for øje ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Anders Mork

Dato : 20-03-02 10:54

> I dag kan man f.eks, købe Petrus 1988 til 4900 flasken.
>
> Og hvor finder du Petrus som sælges i kasser med investering for øje ?

Jeg har ikke selv erfaring med http://www.antique-wine.com, men de ser ud
til at saelge Petrus til investering.

../Anders