Skærme
Fijala 3554
Sony Trinitron skræm ryster.
Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-03-02 19:37

Jeg har en Silicon Graphics GDM-20D11, som er en Sony skræm inden i, jeg
har sat den til en Linux maskine med et Matrox G200 og XFree86 version 4.
Jeg har yderligere tilføjet linjen Option "sync_on_green" til min
/etc/X11/XF86Config4, fordi skrærmen skal have sync sammen med det grønne
signal, istedet for på en seperat ledning. Men når jeg starter X, så er det
som den rammer ved siden af, når den skal opdatere billedet, det ser helt
gnidret ud og afhængigt af opløsningen står det nogle gange helt og ryster.
Jeg har afprøvet skærmen på en Silicon Graphics Indy, og der virker den
fint. Nogen der har en ide til hvad jeg kan pille ved for at få den op at
køre?

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-03-02 21:05

Lasse Jensen wrote:

> fint. Nogen der har en ide til hvad jeg kan pille ved for at få den op at
> køre?

Er du sikker på dit Matrox kort kan levere Sync-on-green, mange PC kort kan nemlig ikke.

Mvh

Bruno

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-03-02 21:45

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Er du sikker på dit Matrox kort kan levere Sync-on-green, mange PC kort
> kan nemlig ikke.

Ja, for hvis jeg ikke sætter den linje ind i configurations filen kommer
der kun "støj" på skærmen.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a
Linux earth.lan 2.4.7-10smp #1 SMP Thu Sep 6 17:09:31 EDT 2001 i686 unknown
[lasse@Earth ~]$ uptime
9:01pm up 6 days, 9:42, 7 users, load average: 0.10, 0.06, 0.06

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 14-03-02 21:40

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> writes:

> [...]
> har afprøvet skærmen på en Silicon Graphics Indy, og der virker den
> fint. Nogen der har en ide til hvad jeg kan pille ved for at få den

Du skal pille ved dine modelines. Se XFree86-HOWTO af Eric S. Raymond
for en uddybende forklaring. Du kan evt. bruge xvidtune til at
fin-indstille modelines.

Sven

--
Fight Internet Censorship! http://www.eff.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 21:48

> [...]

> signal, istedet for på en seperat ledning. Men når jeg starter X, så er det

Er det VGA eller 3xBNC stik?

Uanset hvad, saa proev om standard X-opsaetningsvaektoejet ikke kan
genkende skaermen uden videre. Jeg satte en O2 skaerm paa en
Linuxmaskine uden problemer overhovedet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-03-02 07:01

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er det VGA eller 3xBNC stik?

Det er 3W5 eller hvad hulen det nu hedder.

> Uanset hvad, saa proev om standard X-opsaetningsvaektoejet ikke kan
> genkende skaermen uden videre. Jeg satte en O2 skaerm paa en
> Linuxmaskine uden problemer overhovedet.

Det kan det ikke, den understøtter ikke DDC.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a
Linux earth.lan 2.4.7-10smp #1 SMP Thu Sep 6 17:09:31 EDT 2001 i686 unknown
[lasse@Earth ~]$ uptime
6:00am up 7 days, 18:42, 7 users, load average: 0.10, 0.11, 0.09