CB900F benzinhane/vacuummembran
Fra : bwl

Dato : 13-03-02 18:30

Som lovet har jeg postet 2 billeder af benzinehanen på min bold´or og
vacuummembran på dk.binaer.motor

med Venlig Hilsen

Brian W.

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 23:37

bwl <dustyman41@hotmail.com> skrev i en
> Som lovet har jeg postet 2 billeder af benzinehanen på min bold´or og
> vacuummembran på dk.binaer.motor

Tak!

Den ser ikke ud som flest, hvorfor jeg ikke skal gøre mig klog på dén!

--
Armand.

Fra : bwl

Dato : 14-03-02 20:16

> [...]
>
> Tak!
>
> Den ser ikke ud som flest, hvorfor jeg ikke skal gøre mig klog på dén!

Sjovt det har jeg oxo fået at vide.. Folk siger at min maskine er en
blandingsmaskine af flere modeller. Der har været lidt bøvl med reservedele,
men den har klaret syn en gang, og nu får jeg at se om den klare et syn mere
.
Så det er nok med begrundet istanke du er lidt skeptisk.
Det kunne være sjovt at sammenligne med en anden Bold´Or.

brian W.

Fra : Armand

Dato : 15-03-02 00:56

> [...]
> Så det er nok med begrundet istanke du er lidt skeptisk.
> Det kunne være sjovt at sammenligne med en anden Bold´Or.

Kiggede lige på reservedels-billederne på partsfish:
dér er kun en alm. bensinhane at se og ikke det seperate vacuum-system -
Hverken under "bensintank" eller "karburatorer" :-/

--
Armand.

Fra : bwl

Dato : 15-03-02 14:35

> [...]
> dér er kun en alm. bensinhane at se og ikke det seperate vacuum-system -
> Hverken under "bensintank" eller "karburatorer" :-/

Hmm hvor faen kan det så stamme fra? Ik noget under jeg har haft en del bøvl
med det vacuumsystem, når det ikke r originalt. Forkert modtaget
reservedele, flere gange. kan det mon stamme fra en CB1100?.

Brian W.
"special Bold´Or"

Fra : OK

Dato : 17-03-02 18:23

Tja.....det ligner det der sidder på min Boldor. Den er oprindeligt fra
Tyskland - kan det være det der muligvis gør forskellen?
Hvis jeg husker rigtigt er der en del små-forskelle fra land til land; jeg
mener at have læst at der accelerationspumpe (a la gamle karburator-biler)
på USA-modellen (CB900 Custom)?

Ole
Boldor 1982

Fra : Armand

Dato : 17-03-02 22:35

OK <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en

> [...]
jeg
> mener at have læst at der accelerationspumpe (a la gamle

Sjovt nok, så faldt jeg under almen kiggeri i det nye "MC Nøglen" over
at man dels ikke kunne få uoriginale spjæld/membraner til Bol d'Oren
[nårh nej - Honda brugte jo et lukket system á det der kendes fra bilers
S.U.-karburatorer!]; men til gengæld var Bol d'Oren representeret i en
lille
tabel ved siden af: "Membransæt incl fjeder og gummi til acc.pumpe"!

Jeg var ikke klar over at sådan en (vacuum-?) acc.pumpe var blevet brugt
(på hhv. CM400; CX'erne; Bol d'Orerne og Gold Wing's), og vil da også
lige nærkigge på karburatorerne på Partsfish's site ved lejlighed!

--
Armand.