Fraflytningsdato på lejlighed?
Fra : Christian Andersen

Dato : 13-03-02 17:46

Hejsa.

Jeg sendte den 25. februar en opsigelse af min nuværende lejlighed med
følgende ordlyd:

----------------------
Jeg ønsker at opsige mit lejemål pr. 1. juni 2002 med _fraflytning den
15. marts 2002._

Jeg kontakter viceværten for at aftale flyttesyn.

Min nye adresse er [blah blah]...
-----------------------

Opsigelsen sendte jeg anbefalet og beholdte en kopi.

I mandags (11. marts) ringede jeg til administrationsselskabet og udbad
mig en skriftlig bekræftigelse på opsigelsen. Hun kunne ikke lige huske at
hun havde modtaget en opsigelse fra mig, men rodede lidt rundt og fandt
den endelig.

Hun lovede at hun ville sende en bekræftigelse samme dag. Samtidig fik
hun at vide hvornår jeg havde aftalt flyttesyn med viceværten.

I dag får jeg så følgende brev:

----------------------------------

Nudetegnede [sic] bekræfter hermed modtagelsen af din opsigelse af dit
lejemål til fraflytning den 1. juni 2002 [sic].

Jeg beder dig venligst kontakte viceværten <snip> med henblik på at
aftale tid for afholdelse af flyttesyn, når lejemålet er ryddet og
rengjort.

Du bedes oplyse din nye adresse.

-------------------------------------

Så mine spørgsmål er:

Er det en smart måde at slippe for genudlejningspligten på?

Hvordan skal jeg forholde mig? Skal jeg sende et nyt anbefalet brev hvor
jeg præciserer min fraflytningsdato og samtidig beder hende om at
specificere det i en ny skriftlig bekræftigelse?

Eller er jeg bare paranoid?

--
"...in Spain!"

Fra : Peter G C

Dato : 13-03-02 17:52

"Christian Andersen" <7kf2z58ugb001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så mine spørgsmål er:
>
> Er det en smart måde at slippe for genudlejningspligten på?

Nej - det kan udlejer ikke komme uden om. Ring til udlejer igen. Hjælper det
ikke så skriv.

Når du er fraflyttet holder du op med at betale husleje.

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-03-02 17:54

Peter G C wrote:

> Nej - det kan udlejer ikke komme uden om. Ring til udlejer igen. Hjælper det
> ikke så skriv.
>
> Når du er fraflyttet holder du op med at betale husleje.

Øøøh. Jeg glemte muligvis at nævne at jeg har 3 måneders opsigelse?

Jeg skal vel betale husleje indtil den 1. juni?

> http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fed dyt!

--
"...in Spain!"

Fra : Peter G C

Dato : 13-03-02 17:59

"Christian Andersen" <7kf2z58ugb001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Øøøh. Jeg glemte muligvis at nævne at jeg har 3 måneders opsigelse?

Jeg gik ud fra, at der var en eller anden frist siden du kan opsige til 1.
juni.

> Jeg skal vel betale husleje indtil den 1. juni?

Ja - men hvis nu udlejer ikke vil opfylde genudlejningspligten kan man jo
undlade at betale husleje - så vil jeg gætte på, at udlejer vågner.

[klip]

> Fed dyt!

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-03-02 18:04

Peter G C wrote:

> Ja - men hvis nu udlejer ikke vil opfylde genudlejningspligten kan man jo
> undlade at betale husleje - så vil jeg gætte på, at udlejer vågner.

Ja, det vil jeg da også tro at hun gør.

Tak for svarene!

--
"...in Spain!"