Dansk Apple Store
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-02 17:53

Hejsa

Jeg står for at skulle bestille en iBook 600. Jeg regner med at købe den
online gennem den danske apple store. Er der der andre steder man kan få sin
mac "build to order" ? ..f.eks. Mindre harddisk, mere ram osv. ? ..hvordan
er apple mht. Leveringstider, retur osv. ? ..nogen erfaringer ?

Hvilken forhandler vil _du_ anbefale ?

Mvh

/thomas

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-03-02 19:52

On 13/03/02 17:52, in article B8B54265.46D5%t@garbage.dk, "Thomas von
Hassel" <t@garbage.dk> wrote:

> [...]
> mac "build to order" ? ..f.eks. Mindre harddisk, mere ram osv. ? ..hvordan
> er apple mht. Leveringstider, retur osv. ? ..nogen erfaringer ?

Jeg har handlet med Caslon og det gik hurtigt og smertefrit, og RAM fra
GoodGuysGraphics gik også hurtigt med god kunderespons via email undervejs.
Medmindre du skal have den og den model med de og de modifikationer, så vil
jeg anbefale at købe andetsteds til billigere penge end apple - evt. fordelt
over flere forhandlere. Modificerer du en iBook rammer du hurtigt ind i så
høje priser, at andre modeller/powerbook fra f.eks. Officelines lager kan
komme på tale. Dit valg...
Mht. reparation (hvis det er det du mener med retur, for returnering af
varer er forskellig fra forhandler til forhandler - Caslon har f.eks. ingen
returret) så forsøger forhandlerne selv at reparere, og ellers sendes det
ind til apple - hvilket jeg vil gætte på gennemsnitligt er hurtigere end
apple selv afhængig af problemet.
Sidder selv på en iBook 600 med 640 Mb, og den er bare så lille og sød og
perfekt til mine behov, der ikke er særligt grafisk krævende.

Mvh. Poul

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-02 21:18

On 3/13/02 19:51, in article B8B55E52.DAB%skovmand@mac.com, "Poul Skovmand
Thingholm" <skovmand@mac.com> wrote:

> Jeg har handlet med Caslon og det gik hurtigt og smertefrit, og RAM fra
> GoodGuysGraphics gik også hurtigt med god kunderespons via email undervejs.

Handler Caslon med private ?

> [...]
> høje priser, at andre modeller/powerbook fra f.eks. Officelines lager kan

Fidusen er jeg ikke vil putte på, men derimod tage af, 15 gig harddisk
istedet for 20 så har jeg nemlig råd til airport og base i samme omgang.
(en iBook skal jo være mobil ja ? ), og ram kan man jo skaffe billigere end
hos apple...

/thomas

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 13-03-02 23:40

Thomas von Hassel wrote:
> [...]
> mac "build to order" ? ..f.eks. Mindre harddisk, mere ram osv. ? ..hvordan
> er apple mht. Leveringstider, retur osv. ? ..nogen erfaringer ?

jeg købte gennem apple store (student hardware discount programmet) og
havde ikke nogen problemer som sådan .. dvs der er jo en grænse på 15000
for visa kort og det tager en del dage at overføre pengene til deres
bank (danske bank som så sender videre) .. og at de så sender med tnt
som ikke kan finde ud af at aflevere en pakke selv om man er hjemme...

altsammen ikke noget som apple store kunne gøre for.

ulf

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-03-02 00:07

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> jeg købte gennem apple store (student hardware discount programmet) og
> havde ikke nogen problemer som sådan .. dvs der er jo en grænse på 15000
> for visa kort og det tager en del dage at overføre pengene til deres

ok, det vidste jeg sku ik' (men jeg har heller ikke VISA kort). dvs. du
brugte deres "Bank Transfer" betalingsmåde ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-02 12:50

> [...]

> som ikke kan finde ud af at aflevere en pakke selv om man er hjemme...
>
> altsammen ikke noget som apple store kunne gøre for.

Kan man sige noget om hvor lang tid der går efter at penge er overført,
til der begynder at ske noget ?

(ja, jeg er utolmodig ;) )

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-02 13:46

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

Kan en forhandler som f.eks. bestille en CTO maskine til mig ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-02 13:48

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:
>
> Kan en forhandler som f.eks. bestille en CTO maskine til mig ?
^^^^^^^
Indsæt selv, f.eks.: Fredgaard

/thomas

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 14:24

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Indsæt selv

Erstatter du så C'et med et B for os?

<icq:131382336>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-02 20:00

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Erstatter du så C'et med et B for os?

CTO = Configure To Order
BTO = Build to Order

Apple bruger den føste betegnelse :)

anyways er det ligemeget for jeg har bestilt via apple.dk :)

/thomas