IMAP, POP3 og mailserver setup
Fra : Lars B

Dato : 13-03-02 17:16

Hejsa NG,

Jeg skal lave et setop hvor e-mail til et domæne kan læses af alle på et
korntor, men der er nogle begrænsninger.

Man har et domæne med *-alias hvor alt mail kommer til den samme POP3
mailbox. Denne mail hentes ned på en PCer hvor det læses og besvares af
folkene på kontoret på skift. Dette vli man nu gerne have ud til den enkelte
på deres lokale PCere.

Man vil dog IKKE give den hver deres e-mail adresse og ej heller have
kommunikaiton som ikke kommer 'omkring' den centrale server så alle kan se
det.

Mit forslag var at bruge en Lotus Domino server og Lotus Notes klienter på
arbejdsstationerne men man ville helst bruge Outlook (Express).

Derfor skal der som jeg ser det laves noget med IMAP og en central IMAP
server (deres udbyder understøtter ikke IMAP og for performance er det nok
også bedre at have den i huset) hvor deres *-alias mail hentes ned til og
som alle så kan connecte til og læse/svare på post i den centrale mailbox.
Alle på samme tid m.v.

Mine spørgsmål:
1) Er dette set-up muligt enten med en POP3 konto som 'leverandør' til den
lokale server eller hvor mails sendes direkte til den lokale server (de har
ADSL)
2) Hvilket software kan løse det (freeware, shareware, buyware - til
Windows)
3) Er der andre muligheder for at få den functionalitet end disse?
4) Hvor nemt og hvad koster det at få sig en backup mail server hvis man
vælger at få posten sendt direkte til sin lokale server?

Ser frem til at høre jeres ideer.

På forhånd tak,

Lars Brink

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-02 17:19

Wed, 13 Mar 2002 17:15:58 +0100, skrev "Lars B"
<oddforsure@oddguys.com>:

>Jeg skal lave et setop hvor e-mail til et domæne kan læses af alle på et
>korntor, men der er nogle begrænsninger.

I ventetiden indtil, der kommer en med en genial løsning på dit
spørgsmål, læs gerne
<http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lars B

Dato : 13-03-02 17:54

> I ventetiden indtil, der kommer en med en genial løsning på dit
> spørgsmål, læs gerne
> <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Mange tak! Det skal jeg tage til efterretning.

Mvh,

Lars Brink