Link / adresseoplysninger
Fra : Thomas

Dato : 13-03-02 15:49

Hej NG

Som et hobbyprojekt er jeg ved at udvikle et website omkring (den umulige)
boligsøgning i byen i samarbejde med nogle venner. En af de funktionaliteter
vi bl.a. gerne vil have er listerfortegnelser over andelsboligforeninger,
lejeboligforeninger, kollegier osv.
Vi har allerede indsamlet nogle store lister på baggrund af diverse
søgemaskiner m.m., herunder fundet en masse adresser på de gule sider.
Mit spørgsmål er om hvorvidt der er nogle problemer i at planer om selv at
ligge dem ud på vores hjemmeside. På den ene side er der jo kun tale om
navn, adresse, postnr og by - på den anden side kan man jo også godt sige at
vi dermed "ripper" bl.a. degulesider, samt offentliggøre (i forvejen
offentlige tilgængelige) adresser uden koncensus fra disse. Generelt er
dette en disciplin som praktiseres i stor stil på nettet, men er der reelt
nogle juridiske problemer i dette ?

Mvh.
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 13-03-02 16:01

Europa-Parlamentet og Rådets direktiv 96/9/EF af 11. marts 1996 om retlig
beskyttelse af databaser
EF-Tidende nr. L 077 af 27/03/1996 s. 0020 - 0028
http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!DocNumber&
type_doc=Directive&an_doc=1996&nu_doc=0009&lg=DA