ikoner opfører sig mærkeligt
Fra : Maciek

Dato : 13-03-02 13:33

Et lille irriterende problem:
Ikonerne i osx synes at flytte rundt på sig selv inde i mapperne,
således at efter en oprydning og en genstart, ligger det hele hulter til
bulter (også oven i hinanden)

Nogen gode løsninger?
Kan man genoprette skrivebordet i osx ligesom i os9?

mvh. Maciek

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 14:02

Maciek <macfreak@worldonline.dk> wrote:

> Nogen gode løsninger?

Indstil dine mapper til globalt at sortere efter "kritere" eller "Snap
to grid" - eller håb på en bedre Finder.app i 10.2

> Kan man genoprette skrivebordet i osx ligesom i os9?

Ja, men det har ikke samme effekt som i Mac OS 9 - det har _udelukkende_
betydning for filassociering dvs. type/creator.

For Classic programmer: Åben System Preferences, vælg Classic,
fanebladet Advanced og klik på "Rebuild Desktop".

For mac OS X programmerne skal man slette nedenstående filer i
~/Library/Preferences og genstarte Finder.app eller logge ud

LSApplications
LSClaimedTypes
LSSchemes

<icq:131382336>

Fra : Maciek

Dato : 13-03-02 14:57

det var dog utrolig hurtigt. Hvordan gør du det?
mvh. Maciek

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 15:11

Maciek <macfreak@worldonline.dk> wrote:

> det var dog utrolig hurtigt. Hvordan gør du det?

Jeg har en internetopkobling - Det er lidt hurtigere end at cykle ind på
Esplanaden og og aflevere en kurvert med svaret

<icq:131382336>

Fra : Jan Jonasen

Dato : 13-03-02 21:07

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg har en internetopkobling - Det er lidt hurtigere end at cykle ind på
> Esplanaden og og aflevere en kurvert med svaret

Arrhhh også på en dag med gode ben?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Michael Holm

Dato : 13-03-02 22:14

Jan Jonasen <jonasen@it.dk> wrote:

> Arrhhh også på en dag med gode ben?

Morten har vist også engang cykelede og skrevet på iBooken samtidig

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 11:57

In article <1f908bp.hv2v7nni7iyoN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> Morten har vist også engang cykelede og skrevet på iBooken samtidig

Denne tråd er ved at blive liiiiiiiiiiiiiige lovlig morsom. pas på jeg
ikke tæver jer med kæden!

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-02 12:51

In article <gmvp6a.iu5.ln@G4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Denne tråd er ved at blive liiiiiiiiiiiiiige lovlig morsom. pas på jeg
> ikke tæver jer med kæden!

Kan du finde ud af at pille den af uden at den går i stykker?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 13:08

In article <newsspam3-FA9305.12505514032002@dtext.news.tele.dk>,

> Kan du finde ud af at pille den af uden at den går i stykker?

Jeg tror det går, ellers kan Henrik skrive en vejledning - Hvis ikke har
jeg et par ekstra liggende. SLAM, trænger du også til syndsforladelse?

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-02 15:21

In article <4q3q6a.646.ln@G4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg tror det går, ellers kan Henrik skrive en vejledning - Hvis ikke har
> jeg et par ekstra liggende.

Er de nye eller har du allerede ødelagt dem?

> SLAM, trænger du også til syndsforladelse?

Det kan jeg ikke forestille mig.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 16:59

> Er de nye eller har du allerede ødelagt dem?

En ren og pÆn Record sommerkæde med under 1000km på kransen, den vil
skam jeg ikke ødsle væk på dig, men jeg har en gammle rusten shimaNO
7-speed kæde jeg gerne vil mishandle over din ryg. Husk selv at
medbringe sæbe.

> Det kan jeg ikke forestille mig.

Det kan jeg tilgængæld

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-02 17:37

In article <1f91ngk.wborhyzhdbs4N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> Husk selv at medbringe sæbe.

Det kunne du lide, hva'?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 06:29

> Det kunne du lide, hva'?

Nej, det smager grimt.

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-03-02 20:07

In article <1f91qmm.k8duc71a06v4pN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> Nej, det smager grimt.

Så lang er den nu heller ikke.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 08:16

> Så lang er den nu heller ikke.

nu stiger det vist dig til hovedet...

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-02 13:24

> Kan du finde ud af at pille den af uden at den går i stykker?

altså lige for at forsvare morten lidt: det er ikke svært at få den af,
men på igen, der er problemet (jævnfør gammel tråd med harddisk i
icebook)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 13:50

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> altså lige for at forsvare morten lidt: det er ikke svært at få den af,
> men på igen, der er problemet (jævnfør gammel tråd med harddisk iicebook)

Godt nok er jeg blevet gammel, men ikke så gammel at du behøver at minde
mig om mine ugerninger.

I øvrigt er du ikke bange af dig, forstil dig Fredriks Holms kanal to
minutter efter fyraften:

<http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/03/11/318302.html>

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-02 14:40

> [...]

> mig om mine ugerninger.
>
> I øvrigt er du ikke bange af dig, forstil dig Fredriks Holms kanal to

LOL, og højt ha, jeg er nemlig ikke på arbejde de næste par dage, men
har hovedet i flyttekasser

Er Morten Strand dit rigtige navn ? (se ovennævnte artikel :)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 14:57

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> LOL, og højt ha, jeg er nemlig ikke på arbejde de næste par dage, men
> har hovedet i flyttekasser

Hvad fanden laver du så foran computeren, mens konen forsøger at få styr
på både unger, tapet og flyttekasser? ...din dovne hund ()

> Er Morten Strand dit rigtige navn ? (se ovennævnte artikel :)

Nej, gid det var så vel, det lyder dejlig varmt.

NB. Hvis jeg var dig, ville jeg tage mig i agt for skummelt udseende
racercykelister på Søborg Hovedgade i det næste døgns tid.

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-02 15:20

In article <1f91idq.ysd254i181ziN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> NB. Hvis jeg var dig, ville jeg tage mig i agt for skummelt udseende
> racercykelister på Søborg Hovedgade i det næste døgns tid.

Jeg har hørt at Mikael kører Jeep....

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 16:58

> Jeg har hørt at Mikael kører Jeep....

Det er da en uhyggelig hukommelse denne gruppe er i besidelse af... Er
jeg virklig nød til fremover at fortælle Henrik om mine BOM'erter i
cykelgruppen?

i øvrigt mener jeg at have hørt at han er to hjulet.

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 17:37

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) writes:

> Det er da en uhyggelig hukommelse denne gruppe er i besidelse af...

Hvem er du?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 06:29

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Hvem er du?

Du er nok konge af mudderet, og velbevandre i unix, men her i gruppen er
det helt andre kvalifikationer der tæller. Man skal ekempelvis kunne
skelne mellem en Centris 610 og en PM 6100 på 14 meters afstand,
recitere samtlige systemopdateringer siden System 7.5, kende navnet på
Steve Jobs førstefødte, og huske hvad man lavede den dag iMac'en
anonceredes. Den slags inferiøre oplysninger er du ikke i besidelse af,
og derfor er du stadig at regne for en novice.

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-02 09:29

> [...]
> anonceredes. Den slags inferiøre oplysninger er du ikke i besidelse af,
> og derfor er du stadig at regne for en novice.

Det ved jeg skam godt. Til gengaeld faar _jeg_ to kernel panics om
maaneden (overvejer at finde den debugger den saa gerne vil have), og
_du_ svarede ikke paa spoergsmaalet.

Nu kan jeg ioevrigt ikke udskyde reparationen af PowerBooken mere
Reklamegejlet om titanium er staerkt overdrevet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 09:45

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Det ved jeg skam godt.

Godt, du er tilgivet.

>Til gengaeld faar _jeg_ to kernel panics om
> maaneden (overvejer at finde den debugger den saa gerne vil have),

Det overgår min forstand så jeg kan desværre ikke være behjælpelig

> og _du_ svarede ikke paa spoergsmaalet.

Jeg forstod ikke spørgsmålet (men glemte muligvis en smiley i mit svar)

> Nu kan jeg ioevrigt ikke udskyde reparationen af PowerBooken mere
> Reklamegejlet om titanium er staerkt overdrevet.

Ring direkte til Apple og aftal et tidspunkt om aflevring og formodet
tilbagelevering, så du ikke skal undvære den så længe. Hvis du afleverer
den hos en forhandler vil denne alligevel blot ringe til Apple.

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-02 17:42

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

Næsten jeep, en stor flot rød Berlingo (kan sagents nappe et par
racercykler

> [...]
> cykelgruppen?
>
> i øvrigt mener jeg at have hørt at han er to hjulet.

det var dengang de grønne bude lige var startet (og boede nede ved
åboulevarden tæt på officeline) man var jo et superbud dengang
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 06:30

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> Næsten jeep, en stor flot rød Berlingo (kan sagents nappe et par
> racercykler

usle tyveknægt!

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 15-03-02 09:54

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> usle tyveknægt!

man er vel en husler :)

p.s. modtager du din rei.....@mac.com mail sendte dig, den anden dag, en
offlist mail, ang. Monsters inc,,,,
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 09:59

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> man er vel en husler :)
>
> p.s. modtager du din rei.....@mac.com mail sendte dig, den anden dag, en
> offlist mail, ang. Monsters inc,,,,

si, si - jeg har bare ikke fået svaret på de sidste dages email endnu.

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 15-03-02 10:04

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> si, si - jeg har bare ikke fået svaret på de sidste dages email endnu.
godie godie :) må heller gå offline nu og pakket det sidste (på nær af
snow her, hun bliver først taget fra imorgen kl. 9.50 - flytningen
starter jo kl 10 :) og snøft,snøft... teledanmark får først sat
tlf.-tikket til i huset på mandag, det bliver en hård søndag ;(

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-02 22:52

In article <1f91n9f.t0reky6m8d04N%spam@reippuert.dk>,
> [...]

> cykelgruppen?
>
> i øvrigt mener jeg at have hørt at han er to hjulet.

Er det ikke kun rundt i svingene?

Fra : Jan Jonasen

Dato : 15-03-02 20:56

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det er da en uhyggelig hukommelse denne gruppe er i besidelse af... Er
> jeg virklig nød til fremover at fortælle Henrik om mine BOM'erter i
> cykelgruppen?

Man kan vel godt læse cykelgrupper uden at cykle, så selv på den måde
ville du ikke være sikker.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 17:26

In article <1f93sb8.x8cme1bsbzjcN%jonasen@it.dk>,
jonasen@it.dk (Jan Jonasen) wrote:

> Man kan vel godt læse cykelgrupper uden at cykle, så selv på den måde
> ville du ikke være sikker.

I så fald ville det være ok, i ku' jo lære af evangeliet:

<www.campyonly.com>

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-02 17:42

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvad fanden laver du så foran computeren, mens konen forsøger at få styr
> på både unger, tapet og flyttekasser? ...din dovne hund ()
man må jo prioritere sin tid :) - har også lovet arbejdet at checke
mail i løbet af dagen, og desuden får jeg rysteture, hvis der går for
lang tid uden at have checket Suppen :)

> Nej, gid det var så vel, det lyder dejlig varmt.

Det minder mig om vores nye lange terrasse hvor der skal laves
coktailbar på til sommer :)

> NB. Hvis jeg var dig, ville jeg tage mig i agt for skummelt udseende
> racercykelister på Søborg Hovedgade i det næste døgns tid.

p.s. der er bomme her i boligkomplekset, hvor vi snart ikke er mere, det
burde være beskyttelse nok :) bom bomme lum :)
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 06:30

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> man må jo prioritere sin tid :)

Tør du sige det højt?

> Det minder mig om vores nye lange terrasse hvor der skal laves
> coktailbar på til sommer :)

Det glæder vi os til

> p.s. der er bomme her i boligkomplekset, hvor vi snart ikke er mere, det
> burde være beskyttelse nok :) bom bomme lum :)

kujon, du har befæstet dig - jeg venter til du igen færdes i den indre
by.

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 15-03-02 09:48

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Tør du sige det højt?

Nej:)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 09:52

> Nej:)

Godt, jeg var nervøs for du var mere mand end jeg.

<icq:131382336>