Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Matrox G450 MB DDR ram
Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 13-03-02 09:05

Hejsa

Jeg skal samle to computere til et par akademikere, der ikke har det store
spillebehov men skal bruge Word, Excel, en browser og diverse
statistikprogrammer. Jeg havde selv i tidernes morgen et forrygende Matrox
G200 kort, som i øvrigt fungerer endnu, hvor jeg påtænker at købe endnu et
Matroxkort.

Vil I anbefale G450 til denne form for brug? Jeg har op til 2.000,- pr.
kort, men umiddelbart virker det ikke til at Nvidias kort er ligeså gode til
2d, som Matrox og så er de også væsentligt dyrere.

/martin

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-02 11:09

"Martin Dam Petersen" <martindp@it-snedkeren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> 2d, som Matrox og så er de også væsentligt dyrere.

Til det formål får du næppe noget kort der er bedre.

Kim Larsen

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 13-03-02 12:07

> Til det formål får du næppe noget kort der er bedre.

Kun hvis han køber G550, som har fuld DDR-ram i stedet for halv båndbredde
DDR-ram, som G450 har. (128 bit mod 64 bit)

--
Mvh. Kim, Aalborg
--

Hold venligst dine indlæg til gruppen medmindre jeg beder om andet, tak.
Utroligt folk ikke magter at tage dette som en selvfølge.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-02 18:03

Nu var det jo et kort til tekst-behandling og den slags, så jeg ved ikke
hvad han får ud af fuld båndbredde, andet end at betale for noget der ikke
er brug for.

Kim Larsen

Fra : Cleaner

Dato : 13-03-02 13:10

On Wed, 13 Mar 2002 09:05:12 +0100, "Martin Dam Petersen"
<martindp@it-snedkeren.dk> wrote:

> [...]
>kort, men umiddelbart virker det ikke til at Nvidias kort er ligeså gode til
>2d, som Matrox og så er de også væsentligt dyrere.

Jeg vil anbefale et ATI Radeon 7500 Retail, det har næsten ligeså god
2D som Matrox, men meget bedre 3D egenskaber, og så koster det ikke så
meget, faktisk ca det samme som et G550 i følge EDBPriser.dk !

Cleaner

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-02 18:05

Nu ved jeg ikke, men hvor i er der 3D funktioner i regneark og
tekstbehandling ?

Kim Larsen

Fra : Cleaner

Dato : 15-03-02 13:17

On Wed, 13 Mar 2002 18:05:06 +0100, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

>Nu ved jeg ikke, men hvor i er der 3D funktioner i regneark og
>tekstbehandling ?
>
>Kim Larsen

Husk at svare under indlæggene!
Hvad har det med det at gøre da?! Jeg ser det som at det gælder om at
få mest for pengene nu om dage, så hvorfor vælge et grafikkort der har
elendige 3D egenskaber, når man kan få et der har gode 3D egenskaber,
samt gode 2D egenskaber, til samme pris?? Desuden stod der: "Jeg skal
samle to computere til et par akademikere, der ikke har det store
spillebehov....". Der står ikke at de ikke spiller spil !

Cleaner

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-03-02 15:16

Martin Dam Petersen wrote:

> [...]
> kort, men umiddelbart virker det ikke til at Nvidias kort er ligeså gode til
> 2d, som Matrox og så er de også væsentligt dyrere.

Hvis ikke de planlægger at køre opløsninger over 1280*1024 så vil et hvilket som
helst kort kunne løse opgaven, det er højst tvivlsomt at nogen ville kunne se
forskel på billedkvaliteten uanset kort så køb det billigste du kan finde.

Mvh

Bruno