Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede af gammelt AGFA-kamera?
Fra : Jørgen Angel

Dato : 13-03-02 08:44

Findes der et sted hvor jeg kan finde et billede af et gammelt
AGFA-kamera? Der er ikke noget på AGFA's site.

Kameraet kom frem i slutningen 50'erne eller begyndelsen af 60'erne vil
jeg tro. Desværre husker jeg ikke navnet. Det var ret stort af et 35 mm
kamera at være. Så vidt jeg husker sad udløseren (en ret stor "knap" med
en lang vandring) på siden af objektivet. Det havde indbygget lysmåler.
Nogle forslag til navne jeg kan søge på?
Jørgen

Fra : Langgaard

Dato : 13-03-02 09:22

Hej

Det kan være:

Silette (I), II, L, LK, SL, Super
Optima model III og III s havde lysmåler, Optima Reflex
AGFAFLEX (spejlreflex)

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Nis Møller

Dato : 13-03-02 22:49

Hej Jørgen,
Der var ét der hed AGFA Karat, det passer til din beskrivelse, men var vist
lidt ældre end det du nævner. Du kan finde det på
http://www.cosmonet.org/camera/agfa35_e.htm

Hilsen Nis

Fra : Jørgen Angel

Dato : 13-03-02 23:53

Tak til Leif, Nis og Kristian. Jeg har fundet det. Det var Optima (uden
nummer efter ser det ud til).
Det er spilme imponerende med hjælpsomme eksperter her i NG'en!

Tak,
Jørgen