Tyveknægt -og/el. Advokat??
Fra : J. Kunzendorf

Dato : 12-03-02 23:44

Jeg undre mig til stadighed over en verserende sag, som jeg har bedt en
Advokat om, at føre for mig!
Det drejer sig om, at je´g har skulle søge erstatning, hvilket min
fagforening hjælper med til! Deres Advokat tilbyder nemlig GRATIS bistand
for medlemmer, hver mandag!

Jeg beder ham derfor rette henv. om erstatningen, så jeg kan komme videre
med de daglige gøremål--derefter sender han en regning på 4500,- for
bistanden..Jeg nævner det med "Gratis", hvorefter han nedsætter det til
2200,-, som jeg betaler!! Efter lang tid, uden korrespondence modtager jeg
et brev, hvori der efterspørges på mere materiale til uddybning af sagen..
Dette materiale har Advokaten fået(men ikke brugt)!
NU vil jeg selv overtage korrespondencen, så sagen ikke bliver trukket mere
i langdrag end den allerede ér, men jeg føler mig nærmest "bestjålet", af
denne Advokat, som ikke har hjulpet til sagens belysning men snarere sat den
ud af prioritet!!!
-Spørgsmål: Kan man på nogen måde kræve at han tilbage betaler & evt. kommer
til, at "bøde" for hans uetiske optræden??

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-03-02 23:57

"J. Kunzendorf" <avant@c.dk> skrev...
SNIP
> -Spørgsmål: Kan man på nogen måde kræve at han tilbage betaler & evt.
kommer
> til, at "bøde" for hans uetiske optræden??

Jeg synes du skal henvende dig til din fagforening, som stiller
advokathjælpen til rådighed - de må kunne fortælle dig hvorfor der er sendt
en regning, og hvad du i øvrigt har krav på af gratis advokatbistand.

Mvh. Camilla