Skifte fra FZS600 til CBR600
Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-03-02 23:45

Jeg går med tanker om at skifte FZS'eren ud med en CBR600F (P.t. til
ca.139.000)

Nogle der har nogle kommentarer/anbefalinger

Alle forslag modtages gerne

Mvh.

Lasse Snejbjerg

Fra : bwl

Dato : 13-03-02 09:54

Do It Do it Do it Do ti Do it...

CBR´en inbyder jo nok til lidt mere sport.

På forhånd tillykke.

Brian W.

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-03-02 10:01

On Tue, 12 Mar 2002 23:45:16 +0100, "Lasse Jensen"
<snejbjerg@hotmail.com> wrote:

>Jeg går med tanker om at skifte FZS'eren ud med en CBR600F (P.t. til
>ca.139.000)
>Nogle der har nogle kommentarer/anbefalinger

Ehhh - Hvad tænker du på,det har jeg lidt svært ved at afgøre - Fortæl
evt. lidt mere,hvad forventer du af et skifte ? Hvad bruger du dine
cykler til - transport/leg/bane ? Hvorfor vil du skifte,kun for at få
noget nyere eller vil du ha' et performanceboost ?

>Alle forslag modtages gerne

På det foreliggende kan jeg kun forslå at du prøver en F4'er )

-M

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 19:05

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> cykler til - transport/leg/bane ? Hvorfor vil du skifte,kun for at få
> noget nyere eller vil du ha' et performanceboost ?

Der er da ikke betragteligt med performanceboost imellem lige de to
modeller:-/

Væsentligste forskel ud over designet ligger i kørestillingen, som ved
højfartskørsel sikkert kan være lidt anstrengende for Fazerens
vedkommende.
Til gengæld er Fazeren den bedst styrende (á: lettest/sjovest) af de to,
og bremserne kan selv en F4'er nok ikke matche.

Et spring som dette anskuer jeg som tegn på at FZR'eren har været et
fejlkøb (fordi kammerater med CBR'ere har kunnet overbevise manden om at
Fazeren ikke duer til noget?), Hvilket CBR'eren har samme chance for at
ende som :-/

--
Armand.
(halv-gammel potentiel Fazer-ejer)

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-03-02 20:22

On Wed, 13 Mar 2002 19:05:16 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Der er da ikke betragteligt med performanceboost imellem lige de to
>modeller:-/

Nu var det jo et spørgsmål om hvad motivet var ik' ? Der lå ingen
vurdering i det.

>Til gengæld er Fazeren den bedst styrende (á: lettest/sjovest) af de to,

Ikke enig ! Ikke hvis stilen hedder hurtig svingkørsel.

>og bremserne kan selv en F4'er nok ikke matche.

Bremserne er det eneste jeg var imponeret over på Fazeren og mest over
biddet ikke doserbarheden,der kan jeg bedre li' F4'eren.kørestillingen
sutter krans på den cykel og jeg ville aldrig kunne vænne mig til
sådan en sag med det høje styr og den oprejste position

>Et spring som dette anskuer jeg som tegn på at FZR'eren har været et
>fejlkøb (fordi kammerater med CBR'ere har kunnet overbevise manden om at
>Fazeren ikke duer til noget?)

Njah - det ved jeg nu ikke,det er vel lidt svært at udtale sig om,før
vi får en præcisering af forventningerne til et skifte.

-M

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-03-02 23:36

Jeg skal ikke bruge den til banekørsel! (Vel - man skal vel aldrig udelukke)

Jeg har bare haft min fazer i snart 2 år og synes det kunne være rart med
lidt mere sporty cykel. Desuden skal der også kunne sidde en bag på (mere
end ned til brugsen), hvilket skulle udelukke en ZX6R.

Mvh.

Lasse Jensen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 14-03-02 00:12

> [...]
> lidt mere sporty cykel. Desuden skal der også kunne sidde en bag på (mere
> end ned til brugsen), hvilket skulle udelukke en ZX6R.

- Løsningen ku jo osse hedde brugt CBR1000F ! - Bortset fra tendenser til
ridser når fol kører ud foran disse, så er det sgu så absolut et morsomt
køretøj!
Lidt tung, lidt mere touring end sport, meeen mon ikke 0-100 på 2.7 sek. er
nok for de fleste???
- Og langturskomforten og kvaliteten gider jeg ikke spilde krudt på at
skrive om...

Mone ikke 140 rækker til en 97-98 med acceptable km på klokken????

RadioMan

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-03-02 00:21

On Wed, 13 Mar 2002 23:36:05 +0100, "Lasse Jensen"
<snejbjerg@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal ikke bruge den til banekørsel! (Vel - man skal vel aldrig udelukke)

Det er lidt synd - Men det bestemmer du jo selv ,jeg har nu altid
syntes at man som ejer af en Sports 600 bør prøve det mindst een
gang,så man kan opleve _hvor_ stort potentiale en sådan cykel har i
sit rette element.

>Jeg har bare haft min fazer i snart 2 år og synes det kunne være rart med
>lidt mere sporty cykel.

Okay,det lyder jo egentlig meget tilforladeligt,og en F4'er _er_
udlagt i en mere sportslig stil,så hvis det er målet lyder det da
fornuftigt nok.Fazeren er såmænd fin nok (selvom jeg bestemt ikke kan
li' den ) men det er og bliver en anden stil....Få en tur på en F4'er
og se om du synes at den er de ekstra penge værd,det er jo ikke
sikkert.

> Desuden skal der også kunne sidde en bag på (mere
>end ned til brugsen), hvilket skulle udelukke en ZX6R.

Okay - CBR'eren har klart den bedste passagerkomfort i sports
600'klassen.Med hensyn til 6'eren vil jeg sige at med mindre man godt
kan li' udseendet eller motorlyden på Kawa'en så er der IMO ingen
speciel grund til at vælge den.Honda'en kører bedre og er i bedre
kvalitet generelt - Der har dog været et problem med skæve skiver på
nogle af dem,om det er rettet på '00 årgangen der er på tilbud nu,er
jeg ikke helt klar over.

-M

Fra : Armand

Dato : 14-03-02 13:55

> [...]
(mere
> end ned til brugsen), hvilket skulle udelukke en ZX6R.

Tjaeh :-/

Umiddelbart vil jeg mene at CBR'eren kun er mere sporty af udseende, og
ihvertfald ikke i daglig brug (hvad betyder "sporty" egentlig?).
Den er på ingen måde så frisk og levende at køre som Fazeren!

Hár du været ude på en (længere) tur på en CBR imens du har haft Fazeren
(såvel positive, som negative forskelle mærkes bedst når man kommer
tilbage
på sin egen!)??

--
Armand.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-03-02 17:45

Prøv at uddybe, hvad du ser som den største vigtigste forskel mellem FZS &
CBR.

Jeg har kun prøvet CBR -F3 en gang - kort!

Såvidt jeg kan huske var den en del mere hidsig.

Alt i alt er jeg lidt i tvivl. Kunne godt tænke mig lidt mere power end
FZS'eren uden at det skal være nogen decideret racer.

Mvh,

Lasse Jensen