Koncerter i landets musikhuse?
Fra : Pizzaman

Dato : 12-03-02 10:13

Vi er en duo, der kunne tænke os at spiller koncerter andre steder end i
kirker...f.eks i de musikhuse, der er placeret forskellige steder i landet.
Men hvordan gør man? Skal man have en agent? Skal man være tilknyttet et
bureau? Hvordan laves kontrakter? Hvem skal man kontakte? Nogen med
erfaringer på dette felt?

På forhånd tak.

Pizza

Fra : Ksuk

Dato : 13-03-02 13:11

I skal gå til et bureau, ganske simpelt!!!

Fortæl dem om jeres forhåbninger og hvad I ønsker af fremtiden skal bringe jer.
Alt vedr kontrakter, skaffe kontakter osv, det sørger bureaet for..... det er
jo det de får deres penge for.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-02 23:53

Ksuk <dsl66515@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> fremtiden skal bringe jer. Alt vedr kontrakter, skaffe
> kontakter osv, det sørger bureaet for..... det er jo det de

Det er ikke min erfaring. Det bureau jeg arbejder i ordner ganske
rigtigt alt vedr. kontrakter og formalia når først der er indgået
en aftale. Men forvent ikke at man bare kan gå til et bureau og få
dem til at skaffe alle de koncerter man gerne vil have. Bureauet
kan hjælpe med kontakter, og få jer med i kataloger o.l. - men for
langt de flestes vedkommende vil de koncerter et bureau kan skaffe
kun være et supplement til de koncerter man selv skaffer.

Nogle bureauer har det med at love mere end de kan holde. Mit råd
er at man skal se sig godt for, og regne med at det at skaffe jobs
under alle omstændigheder kræver at man selv arbejder på det.

Adresser på musikforeninger o.l. kan findes i Dansk Musik Årbog
(www.musikinfo.dk). Hvis man vil have kontakt til et bookingbureau
kan man skrive til min arbejdsadresse jc(at)dmf.dk.

PS: Ksuk - Kan du ikke lige kigge på dit tegnsæt? UTF-8 ser ikke så
godt ud herfra.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)