Q:Honda Seven Fifty
Fra : Mogens Mangaard

Dato : 12-03-02 22:59

Er der nogen her der har prøvet at opdatere/ombygge en Honda CB750KZ fra
1983, med stumper fra en Honda CB Seven Fifty fra 1992?
Jeg tænker især på forgaffel, bagsvinger og motor.
Er projektet dødsdømt på forhånd, eller er det forsvarligt at kaste sig ud i
det?
Gode fif og råd modtages med glæde.

Mvh. Mogens Mangaard.

Fra : Armand

Dato : 13-03-02 21:17

Mogens Mangaard <mogman@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> Jeg tænker især på forgaffel, bagsvinger og motor.
> Er projektet dødsdømt på forhånd, eller er det forsvarligt at kaste

Motoren i begge, er den 16-ventilede 750'er Bol d'Or-motor, så dér
skulle der ikke være noget problem.
Kompletforgaflen incl. broerne indebærer kun det ene problem om
kronrørslejernes ydermål er det samme - Sammenlign lejestørrelser
(-numre) i et tilbehørskatalog á MC-Nøglen!

Med bagsvingeren ligger det noget mindre enkelt
I bedste fald kan du bruge svingeren, men måske kun baghjulet fra
92'eren, og i værste fald er både svingeren for bred til stellet, såvel
som hjulnavet for bredt til 83'erens svinger.
Uanset hvad så ryger svinger/baghjul ikke på uden en større del
tilpasning
som kræver en omstændig smed/lign. med teknisk indsigt :-/

--
Armand.