Local class not compatible... Hjælp!
Fra : Nikolaj

Dato : 12-03-02 22:16

Jeg har lavet en applet, som henter et objekt fra en servlet vha.
serialization. Objektet indeholder bl.a. en ButtonGroup, som den ikke
vil æde..

----------
java.io.InvalidClassException: javax.swing.ButtonGroup; Local class
not compatible: stream classdesc serialVersionUID=-7702944284587959746
local class serialVersionUID=4259076101881721375
----------

Objektet der sendes er oprindeligt oprettet i VisualAge version 3.5
med jdk 1.2.2. Appleten testes i opera med java 1.3.0.
Jeg går ud fra, at det er forskellene i de to versioner, der er årsag
til problemet..(?)
Hvordan kommer man uden om dette problem? Kan det løses?
Håber der er nogle, der har tid til et hurtigt svar, da jeg er rimelig
desperat, og skal i gang med store ændringer, hvis der ikke findes en
løsning.

Venlig Hilsen Nikolaj

Fra : Lars Mosegård

Dato : 12-03-02 22:39

"Nikolaj" <nik@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til problemet..(?)
> Hvordan kommer man uden om dette problem? Kan det løses?

Se advarsel i javadoc:

Warning: Serialized objects of this class will not be compatible with future
Swing releases. The current serialization support is appropriate for short term
storage or RMI between applications running the same version of Swing. A future
release of Swing will provide support for long term persistence.

Så du skal køre med samme jdk/jre version på klient og server.

Mvh
Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-03-02 22:49

nik@email.dk (Nikolaj) writes:

> [...]
> med jdk 1.2.2. Appleten testes i opera med java 1.3.0.
> Jeg går ud fra, at det er forskellene i de to versioner, der er årsag

Formentlig rigtigt. Har du mulighed for at koere 1.2.2 paa klienten?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Nikolaj

Dato : 13-03-02 10:06

thunderbear@bigfoot.com (Thorbj?n Ravn Andersen) wrote in message news:<kkn0xdwj75.fsf@mimer.null.dk>...

> Formentlig rigtigt. Har du mulighed for at koere 1.2.2 paa klienten?

Tak for jeres nedslående svar..
kan man ikke løse problemet på en smart måde ??
Hvad med xml? Jeg har ikke helt styr på mulighederne.

Nikolaj

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-02 10:57

nik@email.dk (Nikolaj) writes:

> Tak for jeres nedslående svar..
> kan man ikke løse problemet på en smart måde ??

Aabenbart ikke.

> Hvad med xml? Jeg har ikke helt styr på mulighederne.

At bruge XML til noget er bare en maade at baere data paa, dvs du
kunne lige saa godt sige "skrive til en fil og laese den igen". Det
loeser ikke det grundlaeggende problem.

Du har ikke mulighed for at generere kildetekst til det generende
problem, og saa koere det i klienten?

Giv evt. flere oplysninger.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Nikolaj

Dato : 13-03-02 16:50

thunderbear@bigfoot.com (Thorbj?n Ravn Andersen) wrote in message news:<kky9gwn630.fsf@mimer.null.dk>...

> [...]
> loeser ikke det grundlaeggende problem.
>
> Du har ikke mulighed for at generere kildetekst til det generende

Mener du at jeg skal pakke servlet'ens versioner af bl.a.
swing-klasserne, der sendes, ned i applet'ens jar-fil, så appleten
bruger disse klasser i stedet for klasserne i jre. Kommer der ikke
problemer ud af det?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-02 17:04

nik@email.dk (Nikolaj) writes:

> [...]
> swing-klasserne, der sendes, ned i applet'ens jar-fil, så appleten
> bruger disse klasser i stedet for klasserne i jre. Kommer der ikke

Jeg mener at i stedet for at du har nogen objekter du hiver op af din
serialisering, herunder de initialiserede knapper som aabenbart giver
problemerne, saa soerg for at de problemfyldte objekter faktisk kaldes
paa helt almindelig vis ude paa klienten.

Detaljer, tak.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn