Europark giver sig (EB artikel)
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 12-03-02 22:09

EB skriver her iaften at alle de der kan fremvise en gyldig P-billet
fra det tidspunkt de har fået en P-afgift, vil få pengene tilbage. Det
er da vist nye toner fra det ellers så standhaftige firma.

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Peter G C

Dato : 12-03-02 22:18

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> skrev i en meddelelse

[klip]

I/du bør ikketro på alt, hvad Lars Bjørknæs' måtte mene ...... om emner han
intet kender til.

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-03-02 22:20

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> I/du bør ikketro på alt, hvad Lars Bjørknæs' måtte mene ...... om
> emner han intet kender til.

Måske ikke men, hvis oplysninger i artiklen er korrekte, hvad angår
Europarks bekræftelse så er konklusionen korrekt.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 12-03-02 22:22

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Måske ikke men, hvis oplysninger i artiklen er korrekte, hvad angår
> Europarks bekræftelse så er konklusionen korrekt.

Hvilken konklusion? At de skal ændre forretningsmetode? Det er jeg ikke enig
i.

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Peter Hansson

Dato : 12-03-02 22:28

> [...]
>
> [klip]

> Hvilken konklusion? At de skal ændre forretningsmetode? Det er jeg ikke

Det er jeg enig med ikke at være enig i. Bare ærgeligt at Europark ikke vil
lade det komme til en retssag.

Læst på www.Retsal.dk

Parkeringsafgifter
Sammen med Advokaterne i Centrum i Odder udtog Retssal.dk stævning mod
parkeringsfirmaet EuroPark. Stævningen lød på krav om tilbagebetaling af
ulovligt opkrævet parkeringsafgift.
Sagen, der stammer fra Århus, omhandlede en situation hvor en biografgæst
købte billet til et parkeringsanlæg. Billetten blev placeret synligt i
forruden, men på trods her af blev hun præsenteret for en parkeringsbøde fra
EuroPark. Efterfølgende henvendelser til firmaet viste sig at være
resultatløse, da hun blot fik tilsendt de standardskrivelser firmaet
udsender til utilfredse kunder. Der fandt med andre ord tydeligvis ikke en
selvstændig sagsbehandling sted. For at undgå yderligere omkostninger,
valgte den kvindelige bilist at betale bøden og tage slagsmålet med firmaet
efterfølgende.
Tirsdag den 12. marts valgte EuroPark at acceptere, at opkrævningen havde
været ulovlig. Man har fra firmaets side tilbagebetalt den ulovligt
opkrævede afgift.
Efter vores mening medfører anerkendelsen følgende praksis for behandling af
parkeringsafgifter udstedt af EuroPark:
1. Firmaet anerkender at skulle tilbagebetale ulovligt opkrævede afgifter.
2. Udstedes ulovlige parkeringsafgifter kan man med EuroParks nye praksis i
hånden nægte at betale opkrævningen.
3. Selskabet skal tage sin klagebehandling op til fornyet overvejelse og
indføre en realitetsbehandling af kundernes påstande.
I løbet af de kommende dage vil sagens dokumenter blive lagt ud på siden. Er
andre parkeringskunder blevet opkrævet ulovlige afgifter, vil vi stadig
gratis bistå med vejledning, så kun lovlige afgifter opkræves af selskabet.

PH

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-03-02 22:33

"Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk> skrev:

> Bare ærgeligt at Europark
> ikke vil lade det komme til en retssag.

Det er da soleklart, hvorfor de ikke vil. De vil jo tabe sagen i og
med, at de skal kunne bevise, at den pågældende person ikke har
erhvervet p-billetten på korrekt vis. En komplet umulig bevisbyrde at
løfte.

Iørvigt kan det da nævnes, at selv Parkering København er begyndt at
acceptere indsigelser mod p-afgifter når folk kan fremvise gyldige p-
billetter.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-03-02 22:29

> Hvilken konklusion? At de skal ændre forretningsmetode? Det er jeg
> ikke enig i.

Det må da være ret tydeligt ud fra udtalelsen, at de fremover ikke har
tænkt sig at forsøge at opkræve penge, hvis folk kan fremvise en gyldig
p-billet.

Fra : Peter G C

Dato : 13-03-02 07:29

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det må da være ret tydeligt ud fra udtalelsen, at de fremover ikke har
> tænkt sig at forsøge at opkræve penge, hvis folk kan fremvise en gyldig
> p-billet.

ja ok - udtalelsen fra selskabets direktør er klar nok.

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Mic

Dato : 13-03-02 11:18

Kan i den forbindelse oplyse at jeg her til morgen har modtaget et brev fra
Europark om at en afgift de uretmæssigt havde pålagt mig er bortfaldet.
Jævnfør en gyldig parkeringsbillet. Det findes åbenbart LIDT retfærdighed
her i verden...*G*

Mvh

Mic

Fra : Henning

Dato : 13-03-02 15:20

On Tue, 12 Mar 2002 22:09:18 +0100, Brian B. Christensen
<nope@nope.nope> wrote:

>EB skriver her iaften at alle de der kan fremvise en gyldig P-billet
>fra det tidspunkt de har fået en P-afgift, vil få pengene tilbage. Det
>er da vist nye toner fra det ellers så standhaftige firma.

Ikke engang Københavns Parkering gør det - du kunne have fundet
billetten på gaden eller fået den på anden måde efter du har fået
bøden/afgiften.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-02 15:27

Henning <newsmail@mailme.dk> skrev:

> Ikke engang Københavns Parkering gør det

Jo det gør de skam. Min bror har for et par måneder fået eftergivet en
p-afgift fra Parkering København¨, idet han kunne fremvise en p-billet,
der var gyldig på det pågældende tidspunkt, hvor afgiften var blevet
udstedt.
Det var iøvrigt reelt nok, idet han ikke havde snydt og p-billetten sad
tydeligt i vinduet men den havde p-vagten i sin iver åbenbart lige
overset.

> - du kunne have fundet
> billetten på gaden eller fået den på anden måde efter du har fået
> bøden/afgiften.

Ja, men kan de sandsynliggøre den påstand i en evt. retssag?

Fra : Henning

Dato : 13-03-02 17:29

On Wed, 13 Mar 2002 14:27:23 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

> [...]
>p-afgift fra Parkering København¨, idet han kunne fremvise en p-billet,
>der var gyldig på det pågældende tidspunkt, hvor afgiften var blevet

Tidligere var den ikke gået - den har ikke ligget så den kunne ses,
var deres undskyldning.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-02 17:35

Henning <newsmail@mailme.dk> skrev:

> Tidligere var den ikke gået - den har ikke ligget så den kunne ses,
> var deres undskyldning.

Det har du helt ret i og måske er min brors tilfælde et enkelt tilfælde
men man kan også håbe de er blevet klogere.

Fra : Peter G C

Dato : 13-03-02 17:46

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> men man kan også håbe de er blevet klogere.

Bilisterne?

/Peter

--
http://www.grauslund.com - nu med billede af dytten!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-02 18:38

> Bilisterne?

Begge parter.

Bilisterne skal naturligvis ikke snyde ligesom der ikke skal udskrives
p-afgifter når billisten rent faktisk har en gyldig p-billet.